Facebook Pixel

Чому споживачі в США переглядають своє ставлення до електромобілів

Рік тому електромобілі викликали споживчий ажіотаж, і здавалося, що повністю електричне майбутнє вже не за горами. Але сьогодні покупці автомобілів переглядають свої погляди на них, що перешкоджає зростанню продажів. Автовиробники, які в цьому десятилітті мають намір вкласти щонайменше 100 мільярдів доларів у розробку електромобілів, нині знижують ціни, прогнози виробництва та прибутки. Запаси електромобілів на дилерських майданчиках у США за останній рік збільшилися більш ніж удвічі, досягнувши рекордного рівня 114 днів торгівлі на початку грудня порівняно з 71 днем для автомобільної промисловості загалом, йдеться у статті Bloomberg.

Загальнонаціональна група із майже 4000 автодилерів у листопаді написала президенту Джо Байдену з проханням «натиснути на гальма щодо нереальних» урядових планів. Нинішня адміністрація США хоче, щоб продаж електромобілів у США становив не менше половини загального обсягу порівняно з 7% у 2023 році.

Запаси автомобілів у дилерів у США (на дні торгівлі)

Запаси автомобілів у дилерів у США (на дні торгівлі)

Покупці продовжують виявляти інтерес до гібридів. Toyota, Ford та інші компанії нарощують їхнє виробництво, щоб задовольнити попит. Водночас понад 8 із 10 проданих у США нових автомобілів мають тільки двигун внутрішнього згоряння (ДВЗ).

США відстають від Європи та Китаю у впровадженні електромобілів, а керівники автомобільних компаній та політики прагнуть наздогнати їх, щоб Америка не програла гонку транспортних технологій. Але більшість споживачів у США не погоджуються з цим. За даними Edmunds.com, електромобілі залишаються надто дорогими: середня ціна становить 60 544 долари, що приблизно на 13 000 доларів більше, ніж для автомобіля з ДВЗ. Ця цінова премія стала ще болючішою, оскільки відсоткові ставки автокредитів різко зросли. Крім вартості, багато споживачів також вважають електромобілі занадто ризикованими для тривалих поїздок через малу кількість зарядних станцій.

Продажі електромобілів у США зросли на 60% у 2022 році, але у 2023 році вони збільшилися лише на 47% і, як очікується, цього року зростуть лише на 11%. У 2024 році компанія Ford вдвічі скоротила свої виробничі плани з випуску електромобіля F-150 Lightning. General Motors відкладає виробництво довгоочікуваних електромобілів, таких як позашляховик Chevy Equinox та пікап Silverado. Ілон Маск неодноразово знижував ціни на моделі Tesla у 2023 році. Це спровокувало те, що генеральний директор Ford Джим Фарлі назвав ціновою війною. Дії Маска сповільнили, але не запобігли втраті частки ринку, і суттєво позначилися на прибутку.

За словами керівників галузі та аналітиків, початковий наплив покупців складався з багатих людей, які купують додатковий автомобіль для своєї сім'ї, їм потрібні були новітні технології. Тепер, коли перші споживачі наситилися, звичайні покупці, які покладаються на свій автомобіль як на повсякденний транспортний засіб, знаходять електромобілі дорожчими та менш корисними. Багатьох стримує недостатньо щільна мережа зарядних станцій.

Згідно з результатами недавнього опитування журналу Consumer Reports, електромобілі на 80% мають більше проблем, ніж автомобілі з ДВЗ. Власники електромобілів повідомляли про проблеми з акумулятором та його здатністю заряджатися. Якщо використовувати аналогію з ДВЗ, це означає, що в машину просто не можна залити паливо. Це допомагає пояснити, чому більше половини американських покупців автомобілів нині заявляють, що вони не зацікавлені в електромобілях порівняно з 42%, які виключили моделі з акумуляторним живленням у 2022 році.

Інтерес споживачів у США до електромобілів

Інтерес споживачів у США до електромобілів

Звичайно, ринок електромобілів у США не досягає дна. Продажі їх, як і раніше, зростатимуть швидшими темпами, ніж цьогорічний загальний автомобільний ринок, прогнозують автовиробники та незалежні аналітики. «Але п'янкий оптимізм з приводу електромобіля в кожному гаражі зіткнувся з прагматизмом звичайних покупців», – вважає Bloomberg.

Електромобілі також опинилися у центрі культурних воєн, що стало ще однією перешкодою для попиту. Вони займають центральне місце у планах президента Байдена щодо боротьби зі зміною клімату. Підписаний ним закон пропонує низку споживчих податкових пільг та мільярди доларів у вигляді стимулів для виробництва. Передбачається запровадити обмеження на викиди парникових газів, які вимагатимуть, щоб до 2032 року дві третини нових легкових автомобілів були повністю електричними. В результаті виникли побоювання, що електромобілі вб'ють робочі місця та виведуть американських автовиробників із бізнесу.

«Блакитні штати (прихильники Демократичної партії США. – The Page) кажуть, що електромобілі – це чудово, і нам потрібно прийняти їх якнайшвидше з кліматичних причин, – сказав Білл Форд, виконавчий голова Ford та правнук засновника Генрі Форда. – Деякі червоні штати (прихильники Республіканської партії. – The Page) кажуть, що це схоже на вакцину, яку уряд запихає насильно нам у горло. Я ніколи не думав, що доживу до того дня, коли наша продукція так політизується».

Подякувати 🎉