Так міг би виглядати електромобіль Apple
Відмовляючись від планів створення безпілотного автомобіля, Apple відмовляється від мільярдів потенційних доходів та мрії про продаж того, що один із керівників назвав «досконалим мобільним пристроєм». Є надія, що інші великі ставки, зокрема генеративний штучний інтелект та гарнітури змішаної реальності, зможуть компенсувати втрату, пише Bloomberg. Керівництво Apple 27 лютого в ході 15-хвилинної зустрічі повідомило команду з приблизно 2000 осіб, що згортає автомобільний проєкт і переводить частину співробітників, які звільнилися, на роботу над штучним інтелектом. Це рішення було за місяцями гарячкових зустрічей вищого керівництва та правління компанії з приводу подальших дій.
Тепер майбутнє Apple не залежатиме від продажу автомобілів вартістю 100 000 доларів із функціями безпілотного водіння. Натомість компанія зосередиться на тому, щоб наздогнати конкурентів в індустрії генеративного штучного інтелекту, де чат-боти від OpenAI та Google захопили уяву споживачів та інвесторів. Цей крок також дозволить Apple сконцентруватися на перетворенні гарнітури Vision Pro на хіт продажів.
Інвестори та аналітики вітали відхід Apple з ринку електромобілів, який в останні місяці став більш небезпечним. Переміщення ресурсів у бік генеративного ШІ є правильним рішенням, «враховуючи довгостроковий потенціал прибутковості потоків доходів від ШІ порівняно з автомобілями», заявили аналітики Bloomberg Intelligence.
Зміна обсягу продажів компанії Apple
Але це рішення також виключає майбутнє джерело доходу в той час, коли Apple щосили намагається підтримувати зростання. Хоча компанії вдалося подолати спад продажів минулого кварталу, вона попередила, що поточний період знову буде млявим. Vision Pro був випущений тільки в лютому, і не очікується, що він сприятиме зростанню продажів у найближчі роки, якщо взагалі будь-коли буде.
Якби компанія мала автомобіль, прибуток був би невеликий, але потенційний дохід був би величезним. Ця ідея довгий час рекламувалася як одна із знаменитих «наступних великих речей» Apple і могла б міцніше закріпити споживачів в екосистемі компанії. Tesla, яка очолила революцію у сфері електромобілів у США, минулого року отримала дохід майже 100 млрд доларів. Крім того, технологічні гіганти, такі як Alphabet та китайські конкуренти, як і раніше, зосереджені на автомобілях.
Десятирічні зусилля Apple зі створення автомобілів, відомі як Project Titan, також самі по собі були проблемою штучного інтелекту. Apple спробувала створити систему штучного інтелекту, яка була б достатньо потужною та енергоефективною, щоб зробити автомобіль повністю автономним.
Тепер Apple зможе сконцентруватися на застосуванні штучного інтелекту у своїх поточних продуктах, включаючи iPhone та iPad, та уникнути подальшого відставання від Google (Alphabet), Amazon.com та Microsoft.
Компанія планує представити нові можливості штучного інтелекту, у тому числі інструменти для розробки програмного забезпечення та функції резюмування статей новин, на своїй конференції для розробників у червні. Перші нові функції заплановані в iOS 18, яка вийде приблизно у вересні разом із наступними iPhone.
Apple переведе близько третини автомобільної команди, відомої як Група спеціальних проєктів, або SPG, до інших підрозділів. Решті доведеться самим шукати нову роботу всередині компанії. Якщо вони не зможуть її знайти, їх звільнять.
Велике питання полягає в тому, коли ШІ зможе принести Apple серйозні гроші. Малоймовірно, що у компанії з'явиться повноцінна лінійка додатків і функцій штучного інтелекту протягом кількох років. А схильність Apple до закриття інформації від користувачів може ускладнити агресивну конкуренцію на ринку.
Зараз Apple продовжить заробляти більшу частину своїх грошей на обладнанні. Тільки на iPhone припадає близько половини доходів компанії. «Таким чином, найбільшим потенціалом ШІ у найближчому майбутньому стане його здатність продавати iPhone, iPad та інші пристрої», — іронізує Bloomberg.
Структура доходу Apple за продуктами
Що стосується Vision Pro, то йому теж далеко ще до того, щоб стати великим джерелом доходу. Технологія захопила деяких користувачів, але перша версія пристрою залишається занадто громіздкою і дорогою. Навіть якщо компанія продаватиме на рік кілька мільйонів пристроїв вартістю 3500 доларів, це становитиме лише невелику частину загального річного доходу Apple у 400 млрд доларів.
Компанія вивчає інші «великі ідеї», у тому числі легші окуляри AR, нові пристрої «розумного дому» та AirPods з камерами. Але знадобляться роки, щоб зрозуміти, чи зможе низка дрібніших продуктів замінити те, що було б найбільшим у Apple: автомобіль.