Facebook Pixel

«Блогерська голодна туса» в День пам’яті жертв голодоморів. Які бренди відмовилися від співпраці з блогерами

27 листопада, у День пам'яті жертв голодоморів, чернівецький інстаблогер Олександр Заліско влаштував гучну вечірку у львівському Будинку вчених з приводу свого дня народження. Серед гостей Заліска було багато інших блогерів із великою аудиторією. За кілька днів після інциденту вже понад 10 українських і міжнародних брендів розірвали рекламні контракти з інфлуенсерами.

Критики Заліска та низки запрошених відомих блогерів наголошують на недоречності такого святкування у день національної жалоби. Критикують Заліска за те, що деякі медіа визначили шоу як «еротичне» на святкуванні. Ведучий події Володимир Остапчук виклав сторіз у своєму Instagram, на якому видно святковий стіл, і підписав фото: «Блогерська голодна туса».

На скандал вже відреагувала міськрада Львова, у якому відбулася скандальна вечірка. У коментарі «Радіо Свобода» заступник міського голови Андрій Москаленко зауважив: «Тут немає що коментувати, тому що це повний абсурд, і це насправді дуже є низько... Такі речі не мають відбуватися».

Він також наголосив, що під час святкування було порушено низку карантинних норм, які встановлені в «червоній зоні». За словами Андрія Москаленка, правоохоронці склали низку протоколів про порушення карантину, а Будинок вчених позбавили права на господарську діяльність.

Через два дні після святкування, 28 листопада, сам блогер Олександр Заліско прокоментував скандал за своєї участі. Він зазначає, що мав право святкувати день народження саме у День пам'яті, оскільки народився саме цього дня:

Quote«Я народився 27 листопада! Я не обирав цей день. Він обрав мене! І я не дозволю комусь псувати мій настрій! Святкую так, як захочеться мені!»

Наступного дня, 29 листопада, блогер ще раз прокоментував скандал і заявив, що він не знав, що День пам'яті жертв голодоморів припадає на його день народження. Заліско сказав, що визнає свою помилку й готовий відповідати за свій вчинок. Він також поскаржився, що останні дні були для нього важкими й він втратив фактично всі джерела доходів: найбільші національні бренди відмовилися від подальшої співпраці з ним.

Quote«Я не політик, я блогер. І це не мій профіль: складно, глибоко, аналітично мислити. Я просто показую своє життя», — заявив він.

Які бренди відмовилися від співпраці з інфлуенсерами?

Низка відомих українських компаній і брендів відмовилися від співпраці з блогерами, які брали участь у вечірці. Про припинення комерційної співпраці уже заявили мережа гіпермаркетів Metro, Нова Пошта, Фокстрот, Pepsі, Rozetka, Jysk Ukraine, Lovare, бренд Andreas Moskin.

Громадський діяч Андрій Смолій у своєму пості в Facebook перерахував і позначив бренди та мережі, які замовляють рекламу в інфлуенсерів, що брали участь у вечірці.

Quote«Ці особи мають платити за свої вчинки та платити найдорожчим у їхньому житті (на жаль це так) – грішми. Десятки українських і міжнародних компаній платять тисячі доларів цим блогерам за рекламу. Думаю, співпраця з цими особами, які влаштовують «голодну тусу», має бути припинена і негайно», – написав Андрій Смолій.

Багато з позначених Смолієм компаній там само, в коментарях до посту, з офіційного акаунту бренду чи мережі почали заявляти про припинення подальшої співпраці.

У Kyivstar у коментарі до посту Смолія зазначили, що вивчають деталі скандалу: «Ми вивчимо деталі цієї ситуації та з'ясуємо позицію блогера-партнера, щоб ухвалити правильне рішення».

Контекст. Пам'ять жертв голодоморів в Україні вшановують щороку в четверту суботу листопада. У листопаді 2006 року Верховна Рада України визнала Голодомор 1932 – 1933 років геноцидом українського народу.

Подякувати 🎉