Фото: УНІАН
Парламент не прийняв поправку депутата від фракції «Слуга народу» Ольги Василевської-Смаглюк в законопроєкт №2317. Нардеп пропонувала зрівняти акциз на автогаз і бензин. Це грало на руку в першу чергу «Укртатнафті», підконтрольній бізнесменові Ігорю Коломойському.
Детальніше. За поправку проголосували лише 145 депутатів при необхідному мінімумі в 226. Причому 115 з тих, хто проголосував «за», були «Слуги народу». Втім, сам законопроєкт відправили на повторне друге читання, яке відбудеться 17 грудня.
Поправка Василевської-Смаглюк передбачала підвищення акцизу на автогаз в 2,7 рази – з 52 до 139,5 євро за 1 тис. літрів, паралельно знизивши ставку акцизу на бензин на 35% – з 213 до 139,5 євро за 1 тис. літрів. Аналогічним акцизом зараз оподатковується дизпаливо.
Контекст. Ініціатором змін акцизів на паливо була «Укртатнафта» — вона пропонувала знизити ставку для бензину до 170 євро, а на автогаз — підвищити до 136 євро. Найбільше це вдарило б по ринку автогазу, піднявши ціну на цей вид палива.
У коментарі The Page аналітик «А-95» Артем Куюн раніше пояснював інтерес «Укртатнафти» тим, що компанія зараз обмежена в обсязі переробки і намагається таким чином впоратися зі своїм профіцитом бензину.
«Знижуючи привабливість автогазу, вони хочуть збудувати ринок під свій бензин», — говорив Куюн.
Це вже не перша спроба «Укртатнафти» підвищити акциз на автогаз – раніше вона робила ще дві схожих.
Те, що компанія наполягатиме на перегляді акцизів на бензин і автогаз, у вересні підтверджував голова «Укртатнафти» Павло Овчаренко. «Ми з новою силою будемо просити, обґрунтовувати, рекомендувати вирівняти ринок споживання шляхом зниження акцизу на бензин і підвищення на газ», — говорив він тоді.