Фото автора
А головне, з чим доведеться змиритися, – що у вас не Audi A5. І навіть не Skoda Octavia. Звучить банально, але я не знаю, як воно працює: навіть під час тесту багато з тих, хто цікавився Taliant, розчаровано стукали кісточками пальців по обшивці в салоні і «тягнули» своє про жорсткий пластик. В автомобілі за 15 тис. доларів. Тож скажу одразу: якщо ви з таких – це авто не для вас. За такі гроші можна придбати гарний Passat чи Octavia з не таким страшним пробігом тисяч в 150-200 км (якщо поталанить) і бути щасливим.
Але якщо ви завжди віддаєте перевагу новому авто перед найгарнішим б/у і вас не бентежить той факт, що дуже скоро багато таких машин буде в таксі і сервісах доставки (а там, до речі, люди розуміються в економіці), то – читайте далі.
Останній оплот
Renault Taliant – останній з могікан. Їх було троє представників вимираючого племені недорогих седанів: Renault Logan, Citroen C-Elysee, Peugeot 301. Останнього вже немає у продажу взагалі, трошки залишилось C-Elysee, розпродаються залишки з МКП і все, а от Renault Logan неочікувано переродився як Renault Taliant і отримав нове життя – насамперед у Туреччині, ну і ось повезло і нам.
Одночасно в Румунії, наприклад, продається і Dacia Logan – ще одна, але трошки інша версія тієї ж моделі, проте оскільки у нас її не було і тепер вже й не буде, про неї згадувати не будемо, а де далі згадується Logan або про «попередник» – це я саме про ту модель, що продавалась у нас.
Оціночне судження
Як свідчіть сайт офіційного імпортера Renault в Україні, Renault Taliant має елегантний дизайн. Ну логічно – раз седан, має бути елегантний. Як на мене – скоріше просто приємний і лаконічний, але то вже жонглювання словами. Мені для елегантності не вистачає якоїсь шляхетності силуету – короткий покатий капот, притаманний маленьким Renault, не додає серйозності. Проте з іншого боку, немає і горбатості Logan, а задній скат даху і взагалі як у дорослих – тож виглядає добре.
І сучасно. Оптика симпатична, на відміну від попередника, бачимо вже більш гармонійний ансамбль з пізнаваними бумерангами ходових вогнів, позаду ліхтарі з сміливим подовженням на кришці багажника. Як на мене, відмова від проштамповок на дверях теж пішла на користь і додає трошки солідності. Не буду довго затримуватись на дизайні: виглядає абсолютно не пафосно, але – гарненько.
Це не аргумент
Якщо в дизайні екстер’єру є певні покращення, проте Logan явно цитується, то в салоні геть все інакше. І мені прямо сподобалась ця трансформація.
Не буду знову про пластик: так, він жорсткий і гулкий, все як ви казали. Але рятує ситуацію горизонтальна вставка з тканинною обшивкою, такі самі елементи на дверних підлокітниках і поверху спинок сидінь. Дуже приємний матеріал і візуально, і тактильно. Додаткова глянцева вставка на панелі може й зайва, але в цілому виглядає дуже гарно, затишно і зовсім не дешево.
Завдяки такому підходу і відмові від скупчення елементів по центру панелі остання виглядає більш широкою, візуально додає об’єму. А замість отого «скупчення» тепер панує центральний сенсорний монітор, з котрим у мене, до речі, вийшла оказія. Ще біля салону дилера, підлаштовуючи авто під себе, відразу підключаю смартфон, і що я бачу? Bluetooth – все чітко, все працює, але про Android Auto чи Apple Car Play – ні гу-гу, навіть не пише, що така можливість є. Нащо тоді 8-дюймова мультимедійка?
Включаю задню – ага, ну камера є, хіба що для цього. І вже наступного ранку просто про всяк випадок беру з собою дріт, під’єдную телефон по ньому – і о чудо: одразу вмикається Android Auto! Так, графіка не 4K, але – працює! І навіть не відпадає. Як на мене – це не аргумент. Це аргументище. Бо навіть якщо ви знайдете непогану альтернативу серед б/у автомобілів, не факт, що там вже буде Android Auto – хай і з дротовим приєднанням. А це набагато більше для комфорту та зручності експлуатації авто, ніж той клятий м’який пластик.
Пристебніть ремні, підніміть столики
А от панель приладів ортодоксальна, зі стрілочками. На сьогодні вже ретро, але самі прибори великі, інформативні. Ще б не такі строкаті, а то аж в очах рябить, дуже багато рисочок. Це ж не спортивне авто.
Ще по салону хотів би акцентуватись на наявності підлокітника і під праву руку водія – він наче трошки хиткий, але якщо навмисно його не смикати – то й немає проблеми. Зручно. Мені вдалося всістися так, щоб і кермо стало точно в руки, і лікті на підлокітниках – все чудово. А ще в Renault Taliant, ви не повірите, є столики на спинках передніх сидінь.
Що значить сімейне авто! Взагалі є таке відчуття, що позаду місця якось більше, ніж на передніх кріслах. Коли вас двоє в машині, створюється така собі атмосфера інтимності – якось дуже близько. Не те щоб ви штовхалися ліктями, але вільного простору небагато. А от багажник – то інша справа. Там просто відкритий космос – 510 літрів. Але не без нюансів – поріг дуже високий, певно при завантаженні не буде так сильно заважати, а от при вивантажені складнощі можуть бути.
Можна, але чи треба?
Renault Taliant пропонується тільки з одним двигуном – літровим трьохциліндровим бензиновим агрегатом потужністю 100 к.с. Але що цікаво, він є в двох варіантах налаштувань. У парі з МКП (на 5 передач) двигун видає 160 Нм обертального моменту при 2000-3750 об/хв. В нас версія з варіатором CVT, а тут вже буде 142 Нм, але в більш широкому діапазоні – 1750-4500 об/хв. Чому так? Бо так краще. Принаймні, так вважають інженери Renault, і хто я такий, щоб з ними сперечатися? Можливо, буде нагода ще спробувати версію з механікою і оцінити ті зайві Нм, але поки – на автоматі, і відчуття саме по цій парі агрегатів.
100 к.с. для авто В-класу – це непогано. І певно, у версії з МКП навіть дасть можливість трохи побешкетувати. З варіатором теж можна, звісно, вдавити педаль у підлогу і таке щось виконати, але це буде проти волі Taliant. Він вміє, але варіатор почне сваритися на підвищених тонах, може навіть десь смикнутись, шаленого прискорення все одно не буде – то нащо воно треба? Авто скоріше налаштоване на більш-менш спокійну адекватну їзду, і в такому разі воно буде для вас зрозумілим, зручним і приємним. Та ще й економічним. За паспортом – у змішаному циклі – 5,9 л, і що ви думаєте? В мене вийшло 6. Здається, це єдиний випадок за останні як мінімум пів року, коли заявлені характеристики витрат палива у мене збіглися з реальними. Причому я не підлаштовувався, не економив, просто їздив так, як мені зручно – і отримав другий величезний аргумент. Приємна цифра.
Щодо полки моменту – так, приємно, що максимум починається вже з 1750 об/хв, тобто по суті трошки газонули, і авто вже відгукнулося, в бойовій готовності. А от розкручувати на 4500 обертів ,як на мене, ніякого сенсу немає – Renault Taliant чудово себе почуває на 2500-3000 об/хв, це його рідна стихія.
Не промахніться!
Підсилювач керма тепер електричний, і як на мене – дуже гарно налаштований. Кермо на швидкості тугеньке, на маневрах в місті – легке. Цікаво, що в коробці передач є режим L – така собі «понижайка», я думав, так вже давно ніхто не робить. Але – це ж не те що чогось не вистачає, це бонус, тому хай буде. Для буксування, сніжної зими, гірських перевалів – може й знадобиться. Головне – не промахуйтесь мимо D в L, у мене разок було. Вже й виїхав на трасу, на одометрі 4000 обертів, а машина не їде! Добре, що швидко зрозумів, що до чого.
Все чесно
За паспортом до 100 км/год Renault Taliant розганяється за 11,8 с, максимальна швидкість – 177 км. Думаю, розженеться, але – чесно, не пробував. Не те щоб страшно, просто – навіщо? Десь після 120 км/год починається акустичний дискомфорт, чутно і шини, і аерошуми, якось воно вже не так приємно. А вище 150 км/год вже й не так впевнено тримає трасу. Так а де у нас таки їздити? На 110-120 все чудово, тому тут жодних претензій. Звісно, якщо ви на рівному асфальті. На ґрунті певно буде не так класно, бо чомусь у Renault Taliant немає ніяких підкрилків – просто нічім не прикриті металеві арки. Певно, буде гучно. Та й якось непрактично.
Підвіска класична, попереду McPherson, позаду напівзалежна пружинна. Гальма, до речі, теж традиційні для цього класу, попереду дискові, а на задній осі барабани. Це не добре і не зле. Для авто B-класу це абсолютно нормально. І щодо поведінки підвіски – теж все нормально. Не мегакомфортна, але невеличкі вибоїни відпрацьовує гарно, про великі ями чесно доповідає вам все як є.
З усіма наслідками
Однозначний висновок – машина в Renault вийшла добра, якщо підходити до неї з лекалом бюджетного седану. Звісно, за 629 900 грн буде не така добра, як у нас на тесті. По-перше, це акційна вартість з Renault Бонус, ну і по-друге, механіка, Authentic. Ніяких клімат-контролів, камер заднього огляду та мультимедійок. Та що там казати, немає навіть регулювання водійського крісла по висоті. Проте можна взяти таку саму «пусту» версію з варіатором за 689 900 грн, можна механіку в Evolution за 679 200 грн., ну і, нарешті, таку, як на цьому тесті – за 739 000 грн. Тут за бажанням треба буде заплатити додатково хіба що за картку «Вільні руки» і за фарбу металік, решта вас точно задовольнить. Комплектація дуже непогана. І це все ще 16 400 доларів: на ринку вживаних авто шансів додається, а от серед нових авто так само пусто навколо. Можна знайти хіба щось дуже маленьке на кшталт Hyundai i10 (714 500 грн з автоматом по акції) або може не таке маленьке, проте відверто китайське – Chery Tiggo 4 Pro (CVT, 748 000 грн, 24 рік випуску, по акції). Тут вже вибір за вами. Renault Taliant хоч і випускається в Румунії, але це найсправжнісінькє Renault – з усіма відповідними наслідками.