Facebook Pixel

Тест-драйв нового Renault Duster: чого не вистачає для тріумфу?

Фото автора

Фото автора

Згідно з більшістю досліджень, під час вибору нового авто ми насамперед розглядаємо якість та надійність, а вже потім – стиль на дизайн. Є підозра, що ці опитування проводилися виключно серед покупців Renault Duster – бо справді, так завжди і було: недорогий надійний кросовер, треба брати – не такий вже він і страшний. Проте хай ми цього і не визнаємо вголос, але насправді більшість машин ми обираємо саме за дизайном, а от Duster – дійсно суто раціональна покупка, що зовсім не заважає йому бути найпопулярнішою моделлю нашого ринку. 6826 реєстрацій у 2024 році, тоді як у найближчого переслідувача, Toyota RAV4, – 4068. Так було. Але тепер так не буде.

img-4944.jpg

Сюрприз, сюрприз

Це революція, прорив, початок нової ери – ніяке визначення не буде надто потужним. Бо це сталося. Renault Duster став красивим. І тепер його можна обрати серцем, а не тільки розумом. Хто міг такого очікувати? Та й взагалі, поява нового Duster стала для більшості сюрпризом від офіційного імпортера Renault в Україні. Давно нас не балували новинками, а тут таке. Можливо, це побічний ефект того, що світових новин про Renault Duster не існує, бо на глобальному ринку такої моделі просто немає: прем'єра саме Renault Duster відбулася в Туреччині навесні 2024 року, і там виробництво налагоджено всередині країни, Україна — друга країна, де авто виходить як Renault Duster, але родом вже з Румунії. А переможний марш нового Dacia Duster теж частіше є сенсаційним для регіональної преси. Новий Dacia Duster – автомобіль року в Польщі! Переможець рейтингу Driver Power у Британії! Переможець Argus Trophies як головна автоновинка року — у Франції! Чули про це? Отож бо.

img-4990.jpg

Як у Instagram

Далі, що було б логічно, мав би розповісти вам, яким симпатичним став Renault Duster, але – не буду. Якщо ви його ще не бачили – роздивляйтесь фото, я старався, тож лише поділюся особистими враженнями. Перше: це дуже фотогенічна модель, і в реальності він виглядає не так приголомшливо. Ні-ні, не гірше, але коли дивишся на фото, це просто якийсь преміум-кросовер. У житті – виглядає класно, але – як класний Duster. Друге: дуже брутально. Такий позачасовий позашляховий дизайн.

img-4954.jpg

В темно-зеленому кольорі – брутальніший удвічі. Третє: за зміною дизайну не забули про функціональність. Певно, мистецтво заради мистецтва перемогло тільки на ручках задніх дверей: всі згодні, що це незручно, але – це прикольно. Хай буде. А от гарний пластиковий обвіс, масивні бампери, модульовані рейлінги на даху – це не тільки красиво, це практично. Дуже прикольний напис через всю решітку – Renault. Нам є чим пишатися. Іронія лише в тому, що Україна ледь не єдина країна в світі, де Duster – це Renault. Але коли це ми були проти іронії?

img-4958.jpg
img-4964.jpg
img-4965.jpg
img-4998.jpg
img-4966.jpg
img-4960.jpg
img-4958.jpg Thumb img-4964.jpg Thumb img-4965.jpg Thumb img-4998.jpg Thumb img-4966.jpg Thumb img-4960.jpg Thumb

Тактильно приємно. Місцями

А от обладнанню салону дозволю собі приділити трошки більше часу. Ледь не перше питання, що мені задали у FB після посту про Duster: «Пластик такий же дубовий?». Так, такий самий дубовий. Але. Ну це трішки не той сегмент, де варто очікувати м’якого пластику або вставок з натурального дерева. А от що стосується саме дизайну, та й якості збірки, – як на мене, просто чудово. Дизайн фар, що став візитівкою нового Renault Duster, використовується і в елементах інтер’єру, і це дуже класно. В нашому кольорі це все виглядає ще й мілітарі – якщо вам подобається цей стиль, будете щасливі.

img-5080.jpg

Дуже сподобався матеріал обшивки сидінь – у нас на тесті максимальне оснащення Techno, і за прайсом це комбінація тканини та екошкіри. Але основний матеріал обшивки більше нагадує таку прогумовану тканину, дуже приємний на дотик матеріал, і скоріш за все, буде дуже практичним у використанні. Щодо самих сидінь особливо схвальних епітетів не буде: звичайні, з гарною боковою підтримкою, можливістю регулювання поперекового підпору, але без якогось вираженого анатомічного ефекту.

От що мене дійсно бісить – так це форма керма. Таке відчуття, що дизайнери вже в ейфорії від загального кубізму екстер’єру не знали, як це проявити і в інтер’єрі, і просто такі – о, а давайте і кермо зробимо квадратним! І зробили. Та ще так, що візуально верхня частина над перетинкою трошки більша нижньої. Насправді це аж ніяк не впливає на зручність керування, проте сильно тригерить мого внутрішнього перфекціоніста.

img-5048.jpg
img-5058.jpg
img-5086.jpg
img-5064.jpg
img-5051.jpg
img-5048.jpg Thumb img-5058.jpg Thumb img-5086.jpg Thumb img-5064.jpg Thumb img-5051.jpg Thumb

Без дротів та кнопок

Аналогових приладів більше немає. Тепер панель приладів цифрова, 7-дюймова. В оснащені Authentic, певно, будуть стрілочки, бо там дисплей бортового комп’ютера 3,5-дюймовий, а вже з версії Evolution – отакий як у нас. Його можна налаштувати під себе, але отут вже якраз під мій смак: забити весь монітор купою піктограм не вийде, в пріоритеті лаконічність. Три основних режими, дуже схожих між собою, плюс окремою кнопкою на кермі можна вивести бокову панельку з показниками – витрати палива, екологічність, анімація роботи гібридної системи (так, це гібрид! спойлер) тощо. На головному сенсорному 10,1-дюймовому дисплеї можливостей набагато більше – тут можна традиційно поскладати віджети, які ви хочете бачити на екрані, переключитись на Android Auto або Apple Car Play без будь-яких дротів, увімкнути підігрів сидінь. І так, він вмикається тільки з монітора, як і керма. Може й не завжди зручно, проте добряча економія на кнопках. Я вже вирішив, що і гучність медіа регулюється тільки з монітора, але згадав про ці приколи Renault – під цю функцію виведено окремий перемикач під кермом. Його взагалі не видно, але користуватися зручно. Вперше у Renault Duster з’явився підлокітник, плюс реверанси у бік користувача продовжує система YouClip – до вісми точок кріплення (в залежності від версії) по салону для гаджетів чи інших потрібних штук. У нас безпосередньо з цих можливостей було кріплення для смартфона лівіше центрального монітора і додатковий ліхтарик у багажнику. Навіщо кріпити смартфон, якщо є інтеграція в мультимедіа і бездротова зарядка – незрозуміло, але є і є. Може у когось два смартфони.

img-5021.jpg
img-5022.jpg
img-5026.jpg
img-5036.jpg
img-5040.jpg
img-5088.jpg
img-4972.jpg
img-5021.jpg Thumb img-5022.jpg Thumb img-5026.jpg Thumb img-5036.jpg Thumb img-5040.jpg Thumb img-5088.jpg Thumb img-4972.jpg Thumb

Як вже згадали про багажник – він дуже місткий, у повнопривідної версії 411 л, у моно – 542 л. Максимальний об’єм відповідно 1537 чи 1652 л. І взагалі, розміри автомобіля майже не змінились, але от таке відчуття, що внутрішнього простору стало ще більше – і на задньому сидінні, і на передніх кріслах.

img-5070.jpg

По лінії важеля КПП від дверей до дверей 1443 мм – це дуже непоганий показник для цього класу. Тож що стосується і зовнішності, і обладнання салону, і особливо дизайну інтер’єру – мені сподобалось усе, це потужний стрибок Renault Duster в сучасність. Але тепер давайте поговоримо про головне. Про техніку.

Тільки так. Або так

Як ви вже здогадалися, у нас на тесті гібридна версія Renault Duster. Як не дивно, але вона може бути тільки з механічною коробкою передач, і – це єдиний варіант отримати повний привід. Ані з дизельним, а ні з просто бензиновим мотором 4х4 вам не світить. Renault Duster з 1,5-літровим дизелем потужністю 115 л.с. теж пропонується виключно з МКП, а ось бензиновий мотор – 1,3 л, 150 л.с. – тільки з роботом EDC.

НинІ, за словами представників дилерських центрів, найбільшим попитом користується дизель. Чому – зрозуміти не складно. Все добре знайоме: і двигун, і коробка, ціна від 929 900, а за Renault Бонус і взагалі 829 900 грн, класний дизайн – що тут думати. А от гібрид – це абсолютна новинка.

Оцінить він вас, а не ви його

Отже – трициліндровий бензиновий двигун, який працює в парі з електромотором. Батарея літій-іонна, 48 V, 0,84 kWh. Якщо ви обирали собі зарядну станцію для квартири чи будинку, то розумієте, що це зовсім невеличка батарейка. Це м’який гібрид, і він не може їздити виключно на електротязі. До речі, в тій самій Польщі продається і звичайний гібрид Dacia Duster з батарейкою на 230 V, от він – уміє. Але в нас його немає, та й не дуже і хотілося.

img-5097.jpg

130 к.с. на 4500-5600 обертів на хвилину, максимальний крутний момент – 230 Нм, його пік припадає на 2100-3500 об/хв. Розгін до сотні – 11 секунд. Обіцяні витрати пального – 6,1 л на 100 км. Це за паспортом. Але в мене чогось цифра 6 частіше була дуже схожа на 8.

Тут як на мене, є два пояснення. Перше – банально зима, підігрів сидіння, керма, обігрів салону і не часта активація системи старт/стоп. Це зрозуміло. Друге – електродвигун береться до справи, коли ви впевнено тиснете на педаль. На малих оборотах він байдикує, і мені поведінка Renault Duster в цьому виконанні дійсно нагадує дизельний варіант. Підхват відбувається вже на розгоні, а на малих оборотах доводиться «витягувати» газом. Електродвигун на 1-2 передачі, коли у вас показник тахометра в зеленій зоні, взагалі не відсвічує, а от на п’ятій допомагає ледь не з тисячі обертів. Під такі налаштування треба пристосовуватися, і в перші дні нашого спілкування Renault Duster виставив мені аж 3,5 бала з п’яти за манеру керування і порадив активніше перемикати передачі. Дійсно, перемикатися вгору він рекомендує майже відразу, як ви хоч трошки прискорились, і якщо дійсно виконувати всі його поради, у вас буде а) боліти права рука, б) є шанс заглухнути на рушанні, в) 6 л на 100 км. Це реально. Проте це ж мої особисті враження і моя манера водіння, я завжди віддаю перевагу запасу тяги під педаллю, тому тут можу просто порадити відразу у дилера пройти власний тест-драйв і аж раптом ваша манера їзди сподобається Duster і він вам відразу виставіть 5 балів – беріть не думаючи, це ваш варіант.

img-4970.jpg

І отут всім іншим було б варто порекомендувати банальний дизель, але так теж не працює. Бо як вже й казав, повний привід є тільки з гібридом. А це ж Renault Duster – хочеться привід на всі чотири! На цій версії він є – і це підкупає.

Просто і чесно

Якось втрутитися в роботу повного приводу можна тільки через шайбу вибору режиму руху. Їх усього п’ять. Перший – Eco, екологічний, або економічний – як кому подобається. Це не повне ігнорування задньої осі, але майже монопривідний режим. Тут у вас повний привід буде використовуватися лише на скиданні швидкості, і це дуже грамотно: шансів втратити траєкторію руху або взагалі отримати занесення на слизькому покритті мінімум, а ось на розгонах чи навіть в поворотах ведучою буде завжди передня вісь. І це дійсно допомагає добряче зекономити пальне. В принципі, це може бути основний варіант їзди в звичайних умовах, тільки варто пам’ятати, що кожного разу на початку руху Renault Duster все одно буде скидатися в режим Auto.

img-5044.jpg

В ньому розподіл тяги на передні та задні колеса варіюється від 99:1 до 50:50. Перекинути більше моменту на задні колеса неможливо, але підключаються вони досить часто – на розгонах, в поворотах, тут мені все сподобалось, все працює адекватно і чітко. Далі у нас окремі режими для снігу та багнюки/піску. Ні того, ні іншого мені в потрібній кількості знайти не вдалося – ну крім трошки саме піску, але це була легка задача для Renault Duster, тому впевнений: і в більш скрутних умовах він виявить себе гарно. І нарешті п’ятий режим – блокування центрального диференціалу для особливо складних умов. Отже, повний привід тут непрофесійний, зі зниженими передачами, блокуванням міжколесних дифів тощо, але – чесний і для більшості задач цього функціоналу буде достатньо. Бо знов-таки нагадую – повний привід може бути тільки з механікою, тому куди завезе вас Renault Duster і звідки вивезе – буде більше залежати саме від вас.

img-4968.jpg

Відповідно очікуванням

І ще пару слів про керування та підвіску. Кермо – легке, як і має бути у позашляховика. В місті це зручно, дозволяє філігранно проходити вузенькі роз’їзди чи паркуватися в складних умовах. До речі, щодо паркування – тут є камери на 360 градусів, тільки загальної картинки «вид зверху» немає. Але можна вручну перемикатися на будь-яку з чотирьох камер, включаючи бокові, тож буквально всі маневри мають бути абсолютно безпечними. А задня камера особисто таки має «вид зверху»: коли ви вже сильно близько до перепони – вона показує ваше вміння притиснутися до бетонної стіни чи до колеги на парковці саме згори. На трасі кермо трошки наливається зусиллям, і взагалі, мені здалося, що трасу новий Renault Duster тримає набагато краще попередника, тут прогрес дуже помітний. Це стосується також і акустичного комфорту, і взагалі впевненості, і кренів. Тепер на Renault Duster і великі перегони між містами – в задоволення. Підвіска саме така, яку ви очікуєте від Renault Duster: на лежачих поліцейських може струснути помітно, але більшість дорожніх негараздів Duster з’їдає не вагаючись, до налаштувань підвіски в мене взагалі жодних питань немає.

img-5007.jpg

Вирішальний аргумент

Новий Renault Duster – безумовно вдала модель, немає в чому сумніватися. І певно, для більшості поціновувачів тих чеснот, що завжди ніс і несе Duster, тут буде достатньо. Але для повного тріумфу і беззастережного прийняття, як на мене, трохи не вистачає свободи вибору. Дизель з повним приводом, гібрид з автоматом, бензин з механікою – де це все? А так виходить, на кожну версію є свої «але».

Як на мене, безпрограшний варіант нового Renault Duster – це банальний дизель. І найдоступніший – в оснащені Authentic (ніяких камер, мультимедіа і 16-і диски) від 829 000 грн з Renault Бонус. Але тоді не буде повного приводу, а максимальна комплектація – це Evolution за 879 800 (знову ж таки з Бонусом). Клімат-контроль не можна, підігрів керма та передніх сидінь не можна, бездротову зарядку не можна, камера кругового огляду за доплату, і ще багато різних обмежень. Такий варіант, як був на тесті, здається дуже привабливим: і оснащення чудове, і повний привід, і двигуна вистачає за потужністю при приємних витратах пального. Але – тільки механіка. І вартість вже від 969 900 грн, а тут вже починається серйозна конкурентна боротьба. Навряд чи ви знайдете аналоги з відповідним за місткістю салоном і багажником, але – конкуренти є. Тоді золота середина? Бензиновий найпотужніший Duster з автоматом в оснащені Evolution за 902 900 грн? Можу помилятися, але цей варіант буде найменш популярним – все ж таки 1,3-літровий мотор на досить крупний автомобіль, і знову-таки, тільки передній привід. Я б у цьому випадку доплатив за гібрид – хай на механіці, але з 4х4. Коротше, є над чим задуматись, але поки ми тут розмірковуємо, радіатор з гордим Renault над оригінальними фарами буде все частіше зустрічатися в потоці транспорту – просто тому, що це Duster. Красивий Duster.

img-4947.jpg
Подякувати 🎉