Тест-драйв оновленого Nissan Juke: спорт як основа краси

Фото автора

Либонь чи не вперше захотілося жовту машину. Так гарно в жовтому виглядав ну хіба що ще Mustang, а жодного тестового Lamborghini у мене не було. А тут – прямо ідеальне влучання, бо будь-яка інша маленька автівка в жовтому виглядає як іграшкова, щось таке несерйозне, кумедне, а Nissan Juke – навпаки. Особливо в двоколірному виконанні, з чорним дахом і в нашому випадку – з чорними дисками та глянцевими вставками в екстер’єрі.

Відрізнити легко. Але є нюанс

Друге покоління Nissan Juke було презентовано у 2019 році, в Україну машина потрапила пізніше, вже у 2021-му. А нині вже доступна оновлена версія – разом з якою з’явився і цей чудовий варіант в яскравому жовтому кольорі. Тож якщо бачите отакий веселий Juke – знайте, що це оновлена модель. Бо якщо він буде, наприклад, червоний – відрізнити оновлену версію від попередньої буде дуже важко. А точніше – практично неможливо. Бо в дизайні змін практично немає.

Добре це чи погано – вирішуйте самі, Juke на те й Juke, щоб навколо його зовнішності ламалися списи – з самого першого покоління, з початку історії. Правда, тоді то були люди, які захоплювалися його неординарним та оригінальним дизайном, та ті, хто не сприймав цей нестандартний підхід. А тепер вже це ті, хто вважає дизайн Juke і досі класним та сучасним, і ті, хто вважає його трохи застарілим і потребуючим більш кардинальних змін. Дозвольте мені тут не примкнути до жодного табору: як на мене, трошки надута мордочка і великі круглі фари вже дійсно не в тренді. З іншого боку, от дивишся на машину – ну класний же? Знову ж таки, завдяки чорному даху сприймається не як SUV, а якесь спортивне купе. Як не згадати Nismo RS – одну з найяскравіших автівок, які мені довелося тестувати? Не забувають за нього, вочевидь, і в Nissan – тож для оновленого Juke вигадали комплектацію N-Sport, щоб ще раз нагадати потенційним покупцям: тут вам не іграшки, тут історія серйозна!

На жаль, це саме комплектація, не версія, тож про спорт тут тільки антураж, але – по порядку. N-Sport – це тепер одна з топових комплектацій моделі, самий пік. Ззовні його можна відрізнити за 19-дюймовими чорними дисками і написом N-Sport на кормі. От і все. В салоні – змін трошки більше. Але спочатку про загальні оновлення, які тепер притаманні всім версіям.

Дисплей помножити на два

Перше, що вам буквально кидається в очі, – це величезний монітор на центральній консолі. Тепер тут 12,3-дюймовий сенсорний дисплей з абсолютно новим ПО, з бездротовим під’єднанням Apple Car Play чи Android Auto, з плавною анімацією і чіткою картинкою з камер. Не забуваємо, що це SUV B-класу, то салон тут взагалі не такий великий, і такий дисплей виглядає як iPhone Pro Max у дитячій долоньці. Проте його змогли так акуратно вписати в інтер’єр, що ніякого дисбалансу немає, огляд не перекриває, користуватися – зручно, тим більше тягнутися до нього не треба. В салоні Juke взагалі ні до чого тягнутися не треба, навіть за сумкою на задньому сидінні: все поряд. Постраждали тільки дефлектори обдуву – раніше по центру вони були круглі і кайфові, тепер під цим дисплеєм – прямокутні звичайні. І це б мене сильно засмутило, якби по боках консолі вони не залишились такими, як і були, круглими. Тож потішитися залишили – і добре.

Мало того, тепер в салоні Nissan Juke не один 12,3-дюмовий дисплей, а відразу два. Один – сенсорний, другий – звичайний, на місці панелі приладів. Стрілочних приладів – немає. В жодній версії. Та й не треба, все, забули. Кому потрібні ці анахронізми? Особливо якщо дисплей яскравий і з добрим контрастним зображенням, як у Nissan Juke. Тут не сто мільйонів варіантів відображення. Загальна кольорова гама взагалі не міняється, але є два основних шаблони: з повними «класичними» шкалами намальованих приборів або з їх мінімалістичними версіями по боках екрану. А завдяки великий діагоналі інформації можна відобразити скільки завгодно і на ваш вибір.

Хоч детально всі дані з бортового комп’ютера, хоч обкладинку зі Spotify, хоч класичний вигляд з лайн-контролю з компасом. Це окрема загадка – я і у позашляховику не можу зрозуміти, навіщо мені сторони світу, а в міському кросовері то й годі. Як це має виглядати? Телефонує мені дружина, питає ти де, а я маю відповісти – їду на північний захід? Добре, воно, певно, не так смішно виглядає, коли ви користуєтеся штатною навігацією. Просто у нас взагалі я не знаю, хто її вмикає, особливо якщо є Apple Car Play, який за весь період тесту жодного разу не відпав і не глюкнув, коннект зразковий. І бездротова зарядка смартфона також є, тож у використанні власного гаджета – ніяких обмежень.

Спорт – це краса

Певно, це всі зміни, які будуть доступні всім покупцям оновленого Nissan Juke. Якщо раптом ви будете прямо в салоні обирати між попередньою та цією генерацію, певно, зможете помітити різницю в матеріалах оздоблення салону – кажуть, вони теж стали кращими. У мене «старого» Juke під рукою не було, тому – не скажу, мені наче і на попередньому було все добре. Може і правда стало краще. А можливо, не помітив через те, що у нас, нагадаю, N-Sport, а тут свої витребеньки.

По-перше, сидіння. Дуже дивне враження – власне, форма сидінь у всіх версіях майже однакова. Інтегроване підголів’я, гарна бічна підтримка, але в Tekna або N-Connecta вони виглядають класно, проте абсолютно цивільно. В N-Design – з екошкірою, алькантарою і оригінальною прострочкою – топово і дорого. В N-Sport, з іншим дизайнерським малюнком прострочки, жовтими замшевими вставками у верхній частині та інтегрованими колонками Bose з чорними глянцевими накладками – спортивні ковші та й годі. Тут не знаю, як буде людям з більш, як би то правильно сказати, широкою спиною, але мені – от дуже зручно. Бічна підтримка чудова, спина не втомлюється, тобто – і приємно, і красиво.

І це ще не все, в N-Sport дуже класна жовта замшева вставка на центральній консолі навколо монітора і панелі приладів та прострочка по кругу біля важеля КПП. Підсвітка салону, включаючи діодні стрічки на дверних картах, – червона. Тут витратив немало часу, щоб досягти гармонії в салоні і зробити підсвітку теж жовту – але ні. Можна змінити яскравість, колір тільки червоний: спорт – значить спорт. Взагалі за налаштуваннями Nissan Juke ближче до iOS, ніж до Android: можна всі підлаштувати, зробити зручно і красиво, але без глибинного занурення в меню і кастомних прошивок. Ось вам варіанти, обирайте.

Без змін. Та й не треба

І ще трошки про салон. Якщо вам хтось казатиме, що в Juke немає задніх сидінь – в сенсі це дитячі місця або для самих нелюбимих родичів – не вірте. Два абсолютно нормальних місця, я з ростом 180 см сідаю спокійно, коліна не впираються у спинку сидіння попереду. Єдина незручність для задніх пасажирів – немає куди поставити каву: ні підлокітника, ні, відповідно, підстаканника. Ну так тут і кермувати не треба, руки не зайняті, тож хай не ниють.

Багажник – взагалі тема, тут дві секції. Спочатку відкриваєш п’яті двері – так, не вантажівка, такий собі об’єм, велика валіза не стане. Але це не підлога, це полиця, під якою можна розмістити весь непотріб, який ви завжди возите з собою, а зверху вже залишити місце для періодичного багажу. А якщо попереду велика подорож і відповідно великі валізи – просто залишаємо полицю вдома і жодних проблем. Ну крім того, що якщо валіза кілограмів сорок – буде трошки важко закинути її за високий поріг. Загально об’єм багажника 440 л – для SUV цього сегмента нормальна цифра.

Для гурманів

Технічно Nissan Juke фактично не змінився. Фактично – того, що невеличкі зміни все ж таки є. Двигун той самий – літровий, потужністю 114 к.с. Але якщо раніше пік сил припадав на 5250 об/хв, то тепер на 5000 рівно, а обертальний момент збільшився з 180 Нм до 200, і тут навпаки, раніше максимальна тяга була на 2400 об/хв, тепер – на 3000. Тобто над двигуном трошки почаклували, це не змінило кардинально його характер, але трошки є. На стартах, на розгонах з мінімальної швидкості Juke став жвавіше, а з іншого боку, кочегарити його навіть на трохи більше 5000 об/хв тепер немає ніякого сенсу. 100 км/год він так само набирає довгих 11,8 секунд, попри весь спортивний антураж. Ну то й не дивно з літровим мотором, і чесно кажучи, хай собі набирає. Що Juke не трасовий гонщик – це ж зрозуміло. Хоча, до речі, трасу він тримає напрочуд чудово, і на швидкості 110-130 км абсолютно комфортний, класно керується, на переставках не хилиться і взагалі ніяких питань не викликає. Але його стихія – місто і штовханина в трафіку мегаполіса, а тут спроможність стрибнути с нуля на 30 км/год набагато важливіше, ніж розгін до сотні чи двох. А якраз це Juke вдавалось і раніше, а зараз – так і ще краще. Вкупі з дуже зібраною і навіть жорстокою підвіскою, класною оглядовістю, зрозумілими інтуїтивно габаритами це робить його дуже зручним і драйвовим міським автомобілем.

Витрати калорій

Особливо – в режимі «Спорт». Отут вже й не соромно за напис N-Sport на кормі, можна і побешкетувати в потоці, можна спробувати першим поїхати на зелений – звісно, якщо в суперниках не один зі згаданих вище жовтих конкурентів. Такий собі маленький живчик. Емоційно і позитивно. Ну принаймні поки не дивишся на витрати палива. Тут вже історія загальна для всіх авто з маленькими моторами. Їздиш спокійно і зважено – отримай нагороду. Кожного вечора Nissan Juke показує мені мої досягнення за день і кожного вечора боляче ранить в саме серденько: хтось раніше реально зміг на ньому їздити з витратами 5,3 л/100 км, і Juke постійно мені нагадує, що я так не можу.

Ну по-перше, цю функцію можна відключити, а по друге, ще треба врахувати, що зараз вже майже зима, постійно працює пічка, часто – обігрів керма, підігрів сидінь (так, це все є), а це все затратні речі – але у мене за стриманого пересування у змішаному режимі вийшло десь 6,2 л на «сотню». А от режим «егегей» обійшовся в 9 літрів – і це якось не дуже приємно для маленького SUV. З іншого боку – ну то не ганяй, не буде боляче. Ну так, але навіщо тоді N-Sport?

Майже безальтернативно

Але це дуже цікаве питання. Навіщо N-Sport? Дивимося прайси. Оновлений Nissan Juke в стартовому оснащені N-Connecta коштує 1 044 240 грн. Підкреслюю, стартова, а не базова – комплектація тут непогана, хоча диски 17-ті, сидіння тканинні, аудіосистема на 6 динаміків. Але все для приємного життя є – і підігрів керма, і сидінь, ті самі дисплеї і Apple Car Play, і Android Auto. За наш N-Sport просять 1 173 920 грн, але що цікаво: рівно стільки коштує і N-Design, тож тут відмінності будуть суто смакові, який саме стиль інтер’єру вам більш до вподоби і які диски – чорні чи чорно-сріблясті, на вашу думку, авто пасують більше. Між стартовою та двома топовими є ще золотосерединна Tekna – теж уже на 19-х дисках, з сидіннями з екошкіри, системою кругового огляду та розпізнаванням рухомих об’єктів, але без аудіо Bose.

Абсолютно щиро: всі три комплектації мають право на існування і всі заслуговують на увагу. Якщо ви трошки стримані в бюджеті – N-Connecta у повсякденні буде відповідати всім вимогам, і ви навряд чи будете із заздрістю дивитися на тих, хто в «спорті». Тим, хто не відносить себе до естетів та меломанів, але цінить безпеку та можливість паркуватися так, що весь під’їзд буде заздрити – Tekna. Тим більше різниця в ціні просто смішна, — 1 092 280 грн. Далі теж не гігантський розрив у вартості, але. По-перше, в Tekna чорний дах (або, до речі, може бути червоний) – плюс 35 тис. грн. А ви ж зрозуміли, купувати одноколірний Juke немає ніякого сенсу. Далі – Bose та десять динаміків. Треба? Треба. Звук чудовий, виглядає класно, ну як не взяти. Ну і далі оці всі елементи дизайну, які роблять цей Juke таким оригінальним та милим. Без них, звичайно, можна обійтися, але й машина буде звичайна. А якщо хочеться трошки більше емоцій – то раніше був один варіант, N-Design, тепер два. Хіба це не добре?

Читати на The Page