Facebook Pixel

Тест-драйв оновленого Nissan Qashqai: є Педаль для самурая

Фото автора

Фото автора

Трапилось несподіване: я заново відкрив для себе Qashqai. В тій ситуації, що склалася, не тільки моя провина – винуватий і він сам. Один з кращих представників класу (власне, родоначальником котрого сам і став), дуже популярна модель в Україні і в світі. Бути лідером – важка ноша, такі моделі часто консервативні. Подивіться хоча б на інші японськи аналоги, які оновлюються за принципом «головне – нічого не зіпсувати». Що цікавого можна було чекати від «Кашкая»?

Дизайн вирішує

Нове покоління Nissan Qashqai з’явилось у 2021 році, в Україні продаж почався у 2022-му. Його дизайн мені, чесно кажучи, не зайшов – насамперед через оформлення передньої частини. А дизайн, як відомо, вирішує. Тому я подивися на ці смужки навколо радіатора, які в мене чомусь асоціювались зі спортивним костюмом родом з дев’яностих – ну ок, є новий Qashqai, то й добре. Комусь сподобається – наприклад, Наталі Мартінес в «Поганій мавпі» їздить саме на такому, і нічого – їй дуже личить.

Фото автора

Фото автора

Але прийшов час оновлення, і в першу чергу японці переробили саме дизайн передньої частини автомобіля. Подивіться, наскільки стало оригінально і навіть зухвало. Цей візерунок – відсилка до традиційного обладунку самурая, ну або до того, як ми ті обладунки собі уявляємо. Виглядає набагато краще, ніж було раніше, і в елементах, і в цілому. Плюс змінилась оптика, і передня, і трохи задня. Фари головного світла тепер не окремий елемент дизайну, а єдиний ансамбль з грилем, а по низу фар додано світлодіодні габаритні вогні, що повторюють форму «луски» на решітці. Вся ця картинка стала набагато складнішою, і виглядає класно.

Фото автора

Фото автора

Такі самі вогники додались і на задній оптиці, плюс змінилась форма бампера. Оце і всі зміни, якщо не рахувати елементи декору, що різняться залежно від версії, ну і плюс в нашому випадку новий чудовий колір (синьо-зелений?) та шалені диски – мені цього було цілком достатньо, щоб знову звернути увагу на Qashqai. А як вже звернув – то помітив і написи e-Power з усіх сторін. А це саме те, що стало справжнім відкриттям.

Фото автора

Фото автора

Гібрид та не той

Версія e-Power з’явилась в Україні у 2023 році, навесні, ще на Qashqai попереднього дизайну. Але ж гібриди сьогодні є у всіх поважаючих себе виробників, то що тут може бути вражаючого? Але ось який нюанс: всі оновлені Qashqai – гібриди, тільки одні MHEV, тобто звичайні м’які гібриди, а інші, як і наш – e-Power. В MHEV все традиційно: 1,3-літровий бензиновий двигун через механічну КПП або через варіатор Xtronic обертає ведучі колеса, одну вісь чи обидві. А літій-іонний акумулятор та електромотор за нагоди допомагають йому в тому, підзаряджаючись під час гальмування та просування накатом.

Фото автора

Фото автора

А от в e-Power 1,5-літровий бензиновий турбомотор взагалі ніяк не зв’язаний з колесами, а тим більше через трансмісію, бо її тут теж немає. Бачили меми з «Теслою», до якої примотаний бензиновий генератор? От приблизно ця сама історія, ідеальний електромобіль для блекаутів. В Nissan Qashqai e-Power один електромотор, що приводить у рух тільки одну вісь, передню. А бензиновий мотор через генератор подає електроживлення на інвертор, який заряджає акумулятор. Слова, знайомі всім українцям, але все ж таки, щоб не ускладнювати: Nissan Qashqai e-Power – класичний електромобіль, без КПП, з редуктором. Тільки батарейка тут невеличка, в ТТХ не вказана її ємність, але розслідування показало, що це десь 1,8 кВт. От тільки ця батарейка ніколи не сідає, бо у вас з собою генератор. Все.

Фото автора

Фото автора

Де логіка?

Як це все виглядає на практиці? Я знаю, що читачі не вірять, коли ми пишемо, що все виглядає шикарно. Але – це так. Принаймні цього разу. Яка потужність бензинового мотору – невідомо. Можна було провести ще одне розслідування, але навіщо? Це не грає жодної ролі. Важливо хіба що те, що він має змінний ступень стиснення, від 8:1 до 14:1, тобто може працювати в різних режимах залежно від потреб. Потужність силової установки Nissan Qashqai e-Power – 190 к.с., максимальний крутний момент – 330 Нм. Недавно ми робили тест Jeep Grand Cherokee з 3,6-літровим мотором, так у нього – 400 Нм. Тут — 330. Але при цьому вони ще й доступні майже відразу, бо – електромобіль. Так, щоб розігнати авто вагою 1590 кг (приблизно на 200 кг більше, ніж звичайний Nissan Qashqai), треба трошки часу, але підхват саме електричний, миттєвий. На маневруванні, на малих оборотах, в заторах зазвичай бензиновий двигун не працює, тобто все відбувається майже в повній тиші (якщо прислухатись, тільки при русі заднім ходом можна почути дуже забавні звуки).

Фото автора

Фото автора

Якщо ви (як і я) у всьому любите логіку, вам буде важко. В звичайному гібриді все просто: потрібна додаткова енергія – включається електромотор. Коли тут запускається бензиновий двигун – взагалі не зрозуміло. Так, коли в батареї мало заряду, звичайно. Але, наприклад, на крутому схилі, там, де, здавалося б, найкраще заряджати батарею, двигун не глухне – певно, сприймаючи ситуацію як потенційно небезпечну і тримаючи в першій готовності всі системи автомобіля. В економному режимі при просуванні накатом теж часто бензиновий двигун не глухне. Коротше, признаюсь: логіку мені розгадати не вдалося, хоча вона точно є. Може, на це треба більше часу, а може її взагалі не треба розгадувати. Від того, як активно ви тиснете на педаль, чи наскільки активно рухаєтесь, аж ніяк не залежать оберти бензинового двигуна. Він майже завжди працює рівно. Тому його фактично не чутно – типу як би у вас автомобіль завжди працював на холостих обертах.

Що напрацьовано роками

Зрозуміло, якщо Qashqai e-Power по суті електромобіль, а у Nissan є Leaf, то всі напрацювання компанії в будівництві електромобілів є й тут. Отже, є і ePedal. Штука, яка спочатку смішить, потом бісить ортодоксальних водіїв, а потім стає незамінною.

Фото автора

Фото автора

Отака автоеволюція. Спочатку було три педалі, потім дві, і от будь ласка – одна. Ну без педалі гальма все одно не обійтись, бо Nissan Qashqai e-Power не зупиняється повністю при використанні і-педалі, а продовжує рухатися зі швидкістю біля 5 км/год, тож для зупинки треба друга педаль. Але в решті випадків можна користуватися однією. Після певного періоду звикання. Щойно ви відпускаєте педаль акселератора, автомобіль починає дуже енергійно гальмувати, але за рахунок рекуперації енергії, а не з допомогою гальм. Відповідно, останні теж живуть набагато довше, але головне, що в такому режимі батарейка швидше заряджається і ви більше кілометрів зможете проїхати без використання ДВС. А бісить це насамперед не вас, а водіїв позаду. Бо за звичкою ми кидаємо педаль там, де ще планували трохи проїхати накатом, а накату немає: як тільки ви відпустили педаль, загоряються стопи, ну і водій за вами певно буде трохи здивований вашою манерою їзди. Але потім ви навчитеся філігранно маніпулювати педаллю, і процес стане звичним. Це правда зручно.

Фото автора

Фото автора

Наслідки режиму

Звісно, не на трасі – це штука виключно для міста. На трасі взагалі краще всього використовувати адаптивний круїз-контроль, а як не хочеться – як мінімум, переходити в економ-режим. Тут в мене було таке відчуття, що при русі накатом електродвигун не завжди відразу відходить в анабіоз, а наче трошки допомагає – котиться машинка як по маслу.

Якщо є економ, є і темний бік – спортивний режим. 7,9 с до «сотні» і вміння уходити з світлофора як справжня електричка – це все тут. Може вас і не вразять ці вісім секунд, але навіть у найшвидшого Nissan Qashqai MHEV це мінімум 9,2 с, а це помітна різниця. Дуже живий та азартний автомобіль, от реально не очікував від Qashqai настільки приємної поведінки – а ми ж не забуваємо, що і з підвіскою тут традиційно все добре, вона не надто м’яка, скоріше пружна, київську бруківку відпрацьовує добре, хоча ви будете відчувати, що там під колесами.

Цікаво, що використання і-педалі не відміняє обраного режиму – тобто якщо здається, що це для економії, і при використанні цього режиму Qashqai буде ватним – ні, так само може бути і спортивним. А ще є примусовий режим EV – скоріше, для «зелених» зон європейських міст, бо в нас вмикати його немає для чого: в більшості випадків на малих швидкостях і так бензиновий мотор не працює, немає сенсу обмежувати його примусово.

На всіх екранах

img-3136s.jpg
img-3139s.jpg
img-3146s.jpg
img-3145s.jpg
img-3140s.jpg
img-3141s.jpg
img-3136s.jpg Thumb img-3139s.jpg Thumb img-3146s.jpg Thumb img-3145s.jpg Thumb img-3140s.jpg Thumb img-3141s.jpg Thumb

Раз немає ніякого значення, як працює бензиновий двигун, не потрібен вам і тахометр. Його й немає. Та якщо формально, тут взагалі немає панелі приладів. Раніше ми виходили з ситуації так – ось великий центральний дисплей, а ось менший, що виконує роль панелі приладів. У Nissan Qashqai посередині торпедо здоровенний дисплей з діагоналлю 12,3 дюйма. А дисплей на панелі приладів має діагональ… 12,3 дюйма. Це просто два дуже великих та яскравих дисплеї, які ви ще й можете налаштувати під свій смак. Правда, тут мені як раз імпонує підхід Nissan: на панелі приладів у вас завжди буде справа спідометр, зліва – шкала використання акумулятора і рівень зарядки, а от що буде посередині – тут вже обирайте, що завгодно. Навігація, анімація, показники бортового комп’ютера, систем безпеки, ви навіть можете обрати кількість екранів для зміни, щоб зайва чи не цікава вам інформація не попадала в прокрутку. В мене майже весь період тесту тут стояла анімація роботи енергосистеми. Цікавий мультик, вам демонструють не тільки які саме системи задіяні в конкретний момент, а й наскільки інтенсивно заряджається батарея чи навпаки, витрачається енергія.

Фото автора

Фото автора

Ще одне цікаве кіно можна подивитися на великому… перепрошую, на центральному дисплеї. Система кругового огляду була й раніше, але тепер картинка трошки краща, нарешті вмикання камер виведено на фізичну кнопку і його не треба шукати десь в меню, і цією ж клавішою можна міняти пріоритет камер – наприклад, вивести окремо камеру правого борту – що дуже класно, коли у вас величезні та красиві диски і некрасиві бордюри. Плюс з оновленням додалися варіанти підсвітки салону – можна налаштувати любий колір на ваш смак. Взагалі, по салону все дуже зручно, якісно, знайомо – Qashqai.

img-3157s.jpg
img-3160s.jpg
img-3192s.jpg
img-3153s.jpg
img-3165s.jpg
img-3193s.jpg
img-3164s.jpg
img-3168s.jpg
img-3157s.jpg Thumb img-3160s.jpg Thumb img-3192s.jpg Thumb img-3153s.jpg Thumb img-3165s.jpg Thumb img-3193s.jpg Thumb img-3164s.jpg Thumb img-3168s.jpg Thumb

Без примусу

Коли в лінійці виробника з’являється отака цікава версія, як e-Power, дуже часто її пропонують виключно в топових комплектаціях. Ну як би для багатих та свідомих. Тут ми бачимо зовсім іншу картину. У Nissan Qashqai величезний діапазон цін – від 1 160 920 до 1 964 740. Майже удвічі. Комплектацій п’ять, але в стартовій Acenta не пропонується тільки повнопривідний Qashqai, а от e-Power – будь ласка. Такий варіант буде коштувати 1 577 060 грн. І це круто, тому що дивіться, в Acenta, наприклад, не буде оцього величезного дисплея панелі приладів, буде 7-дюмовий TFT-дисплей. А от центральний – буде. Системи безпеки – перераховувати не буду, 27 рядків в прайсі, однакові для всіх рівнів оснащення. Підігрів передніх сидінь, руля, двозонний клімат, датчики світла, дощу, підігрів лобового скла і ще багато всього – Acenta аж ніяк не бідна комплектація. І далі до неї додаються вже опції, які роблять Nissan Qashqai майже преміальним автомобілем – ну, наприклад, типу величезного панорамного даху чи аудіосистеми Bose з 10 динаміками чи задні ліхтарі з ефектом «супер червоний», щоб це не значило. Версія, яка була на тесті – до речі, теж нова, доступна з цього оновлення – N-Design, коштує 1 894 700 грн. Виглядає чудово, матричні фари, двадцяті дизайнерські диски, кругом чорна алькантара, той самий панорамний дах, немає тільки масажу та Bose. Але Nissan не змушує вас то все купувати. Хочете тканинні сидіння і 17-ті диски? Та будь ласка. Все одно у вас буде e-Power.

Фото автора

Фото автора

Зі 190-сильним мотором і дуже приємними витратами пального. У мене в середньому вийшло за тест 6,6 л/100 км, але тут треба підкреслити, що це аж ніяк не в економному режимі. Коли я себе стримував, було десь 5,5. Але для дизельних авто такі витрати не є чимось винятковим. Мене більше підкуповує інше. Двигун тут не працює як проклятий на високих обертах, все рівненько і толерантно. Трансмісії – немає. Гальмівні колодки майже не використовуються. За весь час тесту я ні разу не бачив батарейку повністю розрядженою, як не бачив і заряду на 100 відсотків, тобто вона завжди працює в оптимальному режимі 20-80% заряду, а значить, теоретично має працювати максимально довго. Тобто це все має собі працювати довго і надійно – знову ж таки теоретично. Але має.

Фото автора

Фото автора

Подякувати 🎉