Facebook Pixel

Компактний кросовер Changan CS35Plus: всі плюси та мінуси

Фото автора

Фото автора

Бренд Changan з’явився в Україні у січні цього року. То вже була неординарна подія: вихід на ринок за умов війни, підзабуті презентація і перший тест-драйв для журналістів. Ризиковано та – оптимістично. Певно, такий антураж трохи вплинув і на сприйняття презентованих моделей (їх було три), тому дуже цікаво було протестувати ці моделі вже з холодним розумом і нейтральним сприйняттям. Тож давши новачкам можливість трохи освоїтися на ринку, приступаємо до запланованого.

В «Соджіс Авто Україна», що є офіційним імпортером Changan в Україні, головну ставку на старті робили на середньорозмірний кросовер СS55Plus. Але вже на презентації я особисто для першого тесту обрав компактний кросовер CS35Plus, який мені здається цікавішим. Чи це так і залишиться – спробуємо розібратися, почавши саме з нього.

Головний акцент виду ззаду — габарити через всю корму. Так, не ново, але — красиво

Головний акцент виду ззаду — габарити через всю корму. Так, не ново, але — красиво

Вони навчилися

Мої взаємини з китайським автопромом були і залишаються складними. Але! Вже років 10-15 тому я казав, що перше, чому навчяться китайці – це буде дизайн. Будь ласка. Звісно, це суб’єктивна справа, може подобатися, може ні, але – немає відвертого копіювання, немає бажання бути на когось схожим, оригінальний та цікавий автомобіль. Зараз мені почнуть нарікати, що оце ми вже бачили, і оце вже було – ну так, окремі рішення та елементи не такі вже й самобутні, але загалом – сміливо і яскраво.

Гріль виглядає класно, хоча сам матеріал тонкуватий, як би не пошкодити таку красу. ну сподіваємось у імпортера буде запас решіток.

Гріль виглядає класно, хоча сам матеріал тонкуватий, як би не пошкодити таку красу. ну сподіваємось у імпортера буде запас решіток.

Як на мене, це плюс молодшого Plus. Два з трьох кросоверів Changan цілком органічні у своєму амплуа. СS35Plus – компактний міський кросовер, орієнтований на молодь, заводний і трошки зухвалий. Преміальний UNI-K поки не зовсім зрозуміло для якої аудиторії, але щоб купити цю модель, вже треба мати нестандартне мислення і якусь відвагу, тому тут такий дизайн теж ок. А от середній CS55Plus можна було зробити і трошки серйознішим.

Проте не про нього мова, 35-й в дизайні мені подобається, і це певно єдиний випадок, коли з усіх запропонованих кольорів я б і сам обрав червоний. Червоні вставки на сірому кольорі – надто багатообіцяюче, а червоне з червоним – хоч і трошки іншого відтінку – цікаво.

Фото автора

Фото автора

Красиво та зручно – не синоніми

Якщо екстер’єр – питання смаку, тут наполягати не буду, то щодо дизайну інтер’єру готовий посперечатися. Просто на відмінно, гарний сучасний технологічний автомобіль. Наскільки якісна шкіра сидінь – важко сказати, виглядає непогано, але прострочка та декоративна вишивка на сидіннях класна, все зібрано якісно, ніяких люфтів, щілин, все на достойному рівні, пластик на панелі «під алюміній» виглядає гарно, рішення з клавішами управління кліматом – топ, м’який пластик і взагалі всі використані матеріали аж ніяк не виглядають дешево. Отже, в салоні знаходитись приємно і CS35Plus ні в чому не поступається європейським чи японським аналогам. Хоча, як виявилося, краса трошки вимагає.

Є питання по архітектурі салону? В мене — ні

Є питання по архітектурі салону? В мене — ні

Наприклад, кліматом можна керувати і з клавіш, і з центрального монітора. А от зробити голосніше музику – тільки з керма. Тобто пасажир тут людина безправна. Але і водієві це інколи незручно: наприклад, якщо ви паркуєтесь і в цей момент захотіли зробити музику тихіше – вам навряд це вдасться: піди знайди ті кнопки на кермі.

В Changan CS35Plus панель приладів повністю цифрова, справа – великий тач-скрин дисплей, обидва монітори можна персонізувати, але варіантів панелі приладів тільки два – «технологічність» та «спорт». Перша тема приємно синя, але спідометр знаходиться десь у куточку екрана і слідкувати за швидкістю важко, а якщо ви ще й тримаєте ліву руку на кермі «на десяту» – спідометра взагалі не видно. В спортивному режимі можна вивести показник швидкості як треба, на центр монітора, але помаранчева підсвітка надто агресивна. Центральний монітор має три варіанти персоналізації, тут додатково є ще «класична» тема.

Тільки в спортивному режимі показник спідометру можна вивести на центр дисплею

Тільки в спортивному режимі показник спідометру можна вивести на центр дисплею

Кольори яскраві, на сонці зрозуміло, відблискує, але зчитати інформацію можна завжди

Кольори яскраві, на сонці зрозуміло, відблискує, але зчитати інформацію можна завжди

Синя технологічна тема найприємніша, але тут є свої нюанси

Синя технологічна тема найприємніша, але тут є свої нюанси

Там з CS35Plus разом вдалося подолати майже 500 км, середня витрата пального не перевищила 10 л на 100 км

Там з CS35Plus разом вдалося подолати майже 500 км, середня витрата пального не перевищила 10 л на 100 км

Можливо, спортивний режим комусь і знадобиться. Для мене — таке, просто щоб було

Можливо, спортивний режим комусь і знадобиться. Для мене — таке, просто щоб було

Ну по перше, це просто красиво. По-друге — зручно. Але — тільки для клімату — більше в цьому авто кнопок немає (тільки на кермі)

Ну по перше, це просто красиво. По-друге — зручно. Але — тільки для клімату — більше в цьому авто кнопок немає (тільки на кермі)

Кермо в шкірі, але як на мене — трошечки тонкувате.

Кермо в шкірі, але як на мене — трошечки тонкувате.

Монітор, який приніс найбільше болю. Тут мала бути навігація. Хоч якась. І тоді було б все чудово.

Монітор, який приніс найбільше болю. Тут мала бути навігація. Хоч якась. І тоді було б все чудово.

Тільки в спортивному режимі показник спідометру можна вивести на центр дисплею Thumb Кольори яскраві, на сонці зрозуміло, відблискує, але зчитати інформацію можна завжди Thumb Синя технологічна тема найприємніша, але тут є свої нюанси Thumb Там з CS35Plus разом вдалося подолати майже 500 км, середня витрата пального не перевищила 10 л на 100 км Thumb Можливо, спортивний режим комусь і знадобиться. Для мене — таке, просто щоб було Thumb Ну по перше, це просто красиво. По-друге — зручно. Але — тільки для клімату — більше в цьому авто кнопок немає (тільки на кермі) Thumb Кермо в шкірі, але як на мене — трошечки тонкувате. Thumb Монітор, який приніс найбільше болю. Тут мала бути навігація. Хоч якась. І тоді було б все чудово. Thumb

Смартфон до авто під’єднується на раз, слухати музику по блютузу зручно, можна перемикати треки з екрану або з керма, все добре. Але ні Android auto, ні Apple CarPlay немає. Є CarbitLink – дуже дивна програма, яку можна встановити на смартфон і навчити центральний монітор показувати проекцію екрану. Хоч якесь рішення, щоб запустити навігацію (в Changan CS35Plus є своя, але ж в Україні, зрозуміло, не працює) – але на малесенькому екранчику майже нічого не видно.

Ну і нарешті в Changan CS35Plus відсутня українська мова. Є англійська, китайська, є мова ворожнечі – української немає. Можливо, це тільки в перших тестових версіях і далі імпортер виправить цю прикру помилку, але поки так.

Багажник — 403 л. Не величезний, але зручний, три валізи стало легко

Багажник — 403 л. Не величезний, але зручний, три валізи стало легко

Якщо ви раптом слухаєте в авто радіо, майте на увазі, що кожного дня вам доведеться при старті перемикати діапазон хвиль на FM – з якого дива за замовченням радіо перемикається при запуску на довгі хвилі – незрозуміло.

Отже, CS35Plus зі всіх сил намагається бути супертехнологічним і просунутим, але у нього поки не все виходить. Можливо, частину цих багів можна вирішити оновленням прошивки, але певно не всі.

Проте якщо це все для вас дрібниці, не варті уваги, – можна переходити на наступний рівень. І згадати, що CS35Plus все ж таки не гаджет, а автомобіль – то ж головне не те, як він спілкується з вашим смартфоном, а як їздить.

Тут звісно вдвох буде комфортніше, але й три пасажири всілися відносно комфортно

Тут звісно вдвох буде комфортніше, але й три пасажири всілися відносно комфортно

На всі свої

І малий, і середній кросовер Changan мають під капотом 1,4-літровий бензиновий двигун, тільки в CS35Plus це 150-сильний агрегат, а в старшого – 180 л.с. Коробка – 7-діапазонний робот DCT з двома щепленнями мокрого типу.

Споряджена маса автомобіля – 1465 кг. Для такої ваги потужності вистачає, CS35Plus досить динамічний, є тільки невеличка і майже непомітна затримка на різкому старті, але далі автомобіль готовий стартувати навіть з пробуксовкою. І це в звичайному режимі, а є ще й Sport – у ньому по класичній схемі коробка дає попрацювати мотору на трохи більших обертах, наскільки це додає динамічності – не знаю, мені в Drive було комфортніше. Максимальний крутний момент 225 Нм при 1500-4000 обертів/хв. Тобто фактично на всій полиці активних обертів – розкручувати CS35Plus вище 4 тисяч немає ніякого сенсу, в звичайному активному режимі запас потужності є завжди. Якщо коротко – всі заявлені сили є, відчувається на свої 150 – не більше й не менше.

Фото автора

Фото автора

Максимальна швидкість – 200 км/год, але я щось вже не в тому віці, щоб перевіряти те на дорогах загального використання, мені в діапазоні 110-130 км/год було абсолютно комфортно. Машина на трасі не рискає, дорогу тримає чудово, зайвих аеродинамічних шумів немає – чутно хіба що шини. Заявлена витрата палива на 100 км – 7,2 траса і 10,3 у місті. В мене на трасі з повним завантаженням – чотири пасажири та кондиціонер – вийшло 7-7,5, тобто дуже близько до правди. В змішаному режимі за всю тестову програму CS35Plus вклався в «десятку» – не так вже й мало за сучасними мірками, ну але й не так страшно.

І знову все добре!

180 мм – не показник позашляховика, але ж ніхто й не очікував від міського кросовера зайвого геройства, для міста і легкого бездоріжжя заміських вилазок – кліренсу вистачить аж за край. Ще класно, що і передній, і задній бампер мають гарні кути – паркуватися біля бордюрів не страшно.

Задня підвіска – напівзалежна з торсіонною балкою, проте як і в більшості сучасних європейських авто, це не має ніякого впливу на керування, а є просто ознакою надійності. В цілому підвіска – це ще один пункт, де я готовий поставити CS35Plus «відмінно»: в міру жорсткувата, не до дискомфорту, саме так, як мені подобається, не короткохідна, зібрана, пасажирів не підкидає на «поліцейських», але й не закачує.

Рівень зусилля на кермі теж можна регулювати, і про це я дізнався тільки в процесі копання в меню – бо щось там перенастроювати не було жодного бажання. Кросовер досить високий, 1660 мм, на різкому маневруванні трошки хилиться – рівно настільки, щоб нагадати водієві, що це не спортивний седан.

Панорамний дах — це круто. Але ще круче, що Changan сам закриває дах та вікна, якщо ви раптом просто пішли та й забули

Панорамний дах — це круто. Але ще круче, що Changan сам закриває дах та вікна, якщо ви раптом просто пішли та й забули

Яка тому є розумна альтернатива?

В «технологічній» обкладинці налаштувань на центральному моніторі у вас завжди буде картинка автомобільчика, що їде по трасі між осевих ліній. Але то просто така картинка – лайн-контролю немає, та й не треба, я його все одно не дуже люблю. А от відстань до автомобіля попереду відслідковується постійно – і якщо вона раптом занадто маленька, CS35Plus дасть вам про це знати, а на невеликий швидкості – ще й загальмує, коли треба уникнути зіткнення, тут є система екстреного гальмування, а також адаптивний круїз-контроль з функцією Stop&Go, тобто в потоці CS35Plus може повністю зупинитися і рушити сам, без вашого втручання. В пробках – саме те.

І якщо вже мова зайшла про системи безпеки та оснащення, згадаю ще систему попередження можливого зіткнення при виїзді вперед, камеру заднього огляду з яскравою і чіткою картинкою, і такі дрібниці, як безпровідна зарядка смартфона, і заднє, і переднє скло з електрообігрівом, систему допомоги при русі на підйом та спуск, автоматичне закриття вікон та панорамного даху (а, так, він теж є), 18-дюймові диски. Так, більшість із цього переліку – надбання комплектації Luxe за 879 тис грн, версія трошки простіше – Comfort – оцінюється в 834 тис грн. Отже по курсу на сьогодні в максимальному оснащені – трошки більше 21 тис. доларів.

Фото автора

Фото автора

Питання просте – чи можна знайти за такі гроші достойну альтернативу? Безумовно так. Наприклад, майже рівно стільки коштує Citroen C3 в комплектації Shine. Хороша машина? Ну звісно непогана. Тільки іншого класу і інших можливостей. Можна навіть зекономити 10 тисяч і придбати Kia сeed – теж нічого не скажеш, нормальний хетч, можна брати. І можна сказати пряма альтернатива – Renault Duster, але – тільки з механічною КПП і в простенькому оснащенні. Ну, певно, і все, отакі альтернативи. Ну або йти по китайських кросоверах, там можна знайти щось і дешевше, але – не факт, що краще.

І от відверто – раніше людині, яка націлилась на китайський кросовер, я б сказав: «Слухай, а подивись Renault Duster», то тепер абсолютно щиро – якщо ви думаєте придбати Kia ceed чи Citroen C3 – слухайте, а подивіться CS35Plus – може статися щось цікаве.

Подякувати 🎉