Я б дуже хотів написати для вас докладну і зважену оповідь про Jeep Grand Cherokee і розповісти про цей автомобіль у всіх деталях. Але є один нюанс. На другий день тесту, вже після декількох годин спілкування з Jeep, я ще не розібрався з усіма його налаштуваннями і вивчив не всі кнопки і перемикачі – на це знадобилось трохи більше часу, а продуктова презентація моделі складається з 62 сторінок. Тому якщо говорити про все, що хотілося б, або навіть так – про те, що дійсно варте уваги, – цей матеріал буде надто довгим, щоб хоч у когось стало терпіння дочитати його до кінця. Тому – десять особистих аспектів, на які б я запропонував звернути увагу перед покупкою Grand Cherokee. А повні технічні характеристики та комплектації – дивіться на офіціальному сайті імпортера чи де завгодно.
Пункт 1. Разом нас багато
Так, новий Grand Cherokee – флагман Jeep, модель, завдяки якій бренд знову стали сприймати серйозно і в США, і в усьому світі. Але насправді Jeep Grand Cherokee – це не одна модель: язик не повертається називати різними комплектаціями, чи навіть модифікаціями, стартовий Grand Cherokee з дволітровим турбомотором потужністю 271 к.с. і системою повного приводу Quadra-Trac I і топовий 3,6-літровий 7-місцевий Jeep Grand Cherokee L Summit Reserve з пневмопідвіскою Quadra-Lift, повним приводом Quadra-Drive II і шаленою комплектацією. Це, по суті, різни машини, і справа не тільки в різниці у вартості майже в півтора мільйона гривень. Вони навіть виглядають по-різному – і за рахунок більш довго кузова L, відрізняються формою бампера і елементами декору, а головне – ваші відчуття від цих двох версій можуть бути різними – хай не кардинально, але у рішенні про придбання такі нюанси дуже важливі. Два мотори, три варіанти повного приводу, чотири рівні оснащення, два варіанти кузова – спочатку треба зрозуміти, що цікаве саме вам, і роздивлятися саме це – адже у крайніх версій і конкуренти будуть різні. Більшість же того, про що ми говоримо далі, стосується саме топової версії, яка була у нас на тесті.
А, і ще ремарка про конкурентів – якщо, дивлячись на цифри в прайсі, ви здивовано коментуєте «так за ці гроші можна Audi взяти», то певно далі читати і не варто, не витрачайте часу: Jeep – це окрема історія, інша легенда, і головне – Grand Cherokee не перестав бути Jeep’ом. І це чудово – для тих, хто ставиться до бренду Jeep з повагою.
Пункт 2. Це не Італія
І не Франція. З 2014 по 2020 рік Jeep входив до складу Fiat Chrysler Automobiles, з 2021 року – в складі Stellantis, альянсу PSA та FCA. Звідси йдуть якісь дикі теорії змови про уніфікацію і вплив Fiat. Нічого особисто не маю проти Fiat, проте Jeep Grand Cherokee — це один з найбільш американських автомобілів, на яких мені довелось поїздити за останні роки, а добре це чи ні – вирішувати вам. Мені це відверто імпонує, бо мова йде не про якісь вади, а про дух, ауру, ну і трошки – про повадки на дорозі. Під капотом Grand Cherokee – 3.6 L Pentastar V6, що веде свою історію з 2009 року, а суттєво оновлений у 2016-му. Це добре відомий двигун Chrysler, і як би мене не бісив вислів «перевірний часом», тут, певно, він буде доречним. Так, у нього були якісь проблеми, але майже всі вони у минулому – на відміну від багатьох двигунів сучасних аналогів навіть топових німецьких брендів. Не хочете мати головного болю вже через 30-40 тис. пробігу – подумайте над тим. Це атмосферний двигун, що в даному випадку видає 285 к.с., має максимальний обертальний момент 400 Нм на 3000 об/хв, ступень стиснення 11.3:1. Окрім іншого останнє означає, що якість палива на більшості наших АЗС (ну звісно, якщо у вас вистачить розуму не заправляти авто за 3,8 млн грн на заправках ноунейм) задовольнить його на сто відсотків.
Проте треба розуміти, що цей двигун, що працює в парі з 8-ступеневим автоматом TorqueFlite, не подарує вам відчуття нестримної потужності. Але це буде пункт номер три, поки ще слово про АКП – вона «працює» у Chrysler з 2013 року, в тому числі з потужними моторами Hemi V8, розроблена і випускається в Штатах, але є аналогом німецької ZF 8HP75. Це просто ще один натяк на надійність.
Пункт 3. Дави на газ
Або не дави на газ – не сильно щось і зміниться. Автомобіль величезний, в нашому випадку це 3091 мм бази, 5204 мм загальної довжини, споряджена маса – 2299 кг. Знову невеличкий відступ – висота автомобіля 1817 мм, тобто ми з ним майже одного зросту, тоді як, наприклад, Toyota Land Cruiser 300 вища за мене майже на 15 см. Тому останній виглядає як здоровенний (мало не написав «джип») позашляховик, а Jeep Grand Cherokee в профіль більш елегантний, і як би це зараз не прозвучало, але це виключно у порівнянні – більш витончений.
Проте повернемося до динаміки. Не те щоб двигуну було важко розігнати цю масу – от такого відчуття точно немає, за паспортом до «сотні» Jeep Grand Cherokee розганяється за 8,1 с, що для цього класу зовсім непогано, ричить при цьому не натужно, а приємно і помірно, але от немає відчуття, що там ще запасу ого-го. Максимальна швидкість 210 км/год, ну скажімо так – 200 їде легко, але! Просто за відчуттями і можливостями, це автомобіль для виваженого впевненого руху, швидкого, але розумного розгону і аж ніяк не для гонок з «подорваними» беемвістами. Купив серйозне авто – то поводься відповідно.
Звісно, є спортивний режим, у ньому Grand Cherokee жвавіше і навіть трохи нервово реагує на педаль газу, трішки голосніше реве і так, певно агресивніше, розганяється. Але і без «спорту» при педалі в підлогу двигун розкручується до 6500 оборотів, навіть на тахометрі ви бачите, що передачі перемикаються з миттєвим закиданням в червону зону – цього цілком вистачає. Просто підліткова поведінка йому не личить, от і все.
Пункт 4. Потягне
Виніс в окремий пункт, хоча це певно продовження третього, бо все ще про потужність. Не було нагоди зібрати повний екіпаж, але одна людина в салоні чи три, чи сім – зрозуміло, для нього абсолютно без різниці. Було б дивно, якби було навпаки. Але цікавіше те, що при своїй повній масі в три тонни плюс 29 кг Jeep Grand Cherokee може тягнути причеп (тільки обов’язково зі своїми гальмами) 2812 кг. Тобто – потужності цього мотору вистачає на майже шість тонн ваги. І це не зрушити з місця, а нормально пересуватися без втрати впевненості. Мені важко без практичного досвіду уявити, як керувати тим всім, проте – чим здивував Grand Cherokee. Діаметр розвороту в нього 12,1 м – і це дуже небагато для машини таких розмірів. На практиці – всі мої побоювання, що я десь там не припаркуюсь, десь не вистачить вивороту керма – нічого подібного. Керувати легко та зручно.
Пункт 5. Зверхнє ставлення
Ну і відразу в продовження попереднього пункту – про паркування. Так, автомобіль величенький. І ще треба знайти місце, де він поміститься. Але – якщо знайшли, все – жодних проблем. Ну знову ж таки, за такі гроші і в цьому класі ці всі опції мають бути за замовчуванням, все правильно, тому просто зазначу, що якість картинки на камерах чудова. Не 4К, але гідна, автоматичне паркування, що поздовжнє, що перпендикулярне, перевірив – безпечно, влучно, і цікаво, що Grand Cherokee не дає накази на вперед-назад, ви самі регулюєте кількість рухів, він тільки кермує, тому паркування буде на ваш смак – якщо страшнувато, можна зробити трошки більше рухів, а сміливим можна пробувати з першого разу. Авто також попереджає про двері, які на парковці буде відкривати небезпечно, підсвічуючи їх на камері верхнього виду.
Якщо вже заговорили про камери – от те, що вище – так, маст хев в класі. Але є ще можливість вивести картинку з задньої камери на дзеркало – це дуже класно, коли в вас повне завантаження і підголівники третього ряду перекривають огляд. До речі, якщо там нікого немає – складаються підголівники з центрального монітору, зручно. Також дзеркало заднього огляду можна просто затемнити, з регулюванням ступеню.
І це ще не все. В салоні автомобіля також стоїть верхня камера, тут вже картинка не така якісна, особливо в сутінках. Проте ви завжди можете подивитися, що там у вас робиться в салоні, чим зайняті ваші друзі діти на третьому ряду і чи не роблять шкоди, причому з загальної картинки можна виокремити і збільшити картинку окремого сидіння. От чесно, не знаю, як часто ви будете тим користуватися, але шо воно є – то класно.
Пункт 6. Навшпиньках
Коли я казав про американський характер Jeep Grand Cherokee, це стосувалось не лише Пункту 9 (а у нас на сайті можна скролити і читати не по порядку), а й його поведінки на дорозі. Таке відчуття, що при бажанні ці ефекти можна було зробити й меншими, але їх залишили навмисно – для емоційності. На швидкому розгоні він трохи піднімає носа, нагадуючи Fast attack craft, на гальмуванні трохи присідає на передню вісь, підсилюючи ефект швидкої зупинки. Але чому кажу, що схоже на навмисне – бо при цьому ніяких зайвих кренів не спостерігається, та й взагалі підвіску не назвеш надто м’якою. Проїжджати ходом лежачих поліціантів не варто, але і загойдувати пасажирів не буде. Київську бруківку відпрацьовує відмінно, і тут знову повертаємось до Пункту 1. Бо у нас, нагадаю, максимальна комплектація з пневматичною підвіскою Quadra-Lift з напівактивними амортизаторами.
Пневматична підвіска з електронним активним демпфуванням підлаштовує жорсткість амортизаторів під дорожні умови, але якось відслідкувати то неможливо. Мені – сподобались налаштування, це все, що можу сказати.
Але головне – підвіска має п’ять положень, і кліренс у вас може бути як 168 мм, так і 276 мм, в залежності від задач. 108 мм різниці! Правда, мінімальний просвіт – це тільки для паркування, наприклад, в низькому гаражі. В звичайному стані у вас буде 214 мм, ще трошки присідає Grand Cherokee на швидкості, плюс два off-road режими – плюс 40 або плюс 60 мм до «нормального». З максимальним дорожнім просвітом Grand Cherokee може здолати брід глибиною 610 мм.
Пункт 7. Це – джип.
І не тільки глибина. Відповідно, міняються кути в’їзду виїзду, в максимальному положенні 30,1 та 30,2 градуси, а це дуже багато – хто знається на офф-роуді, той зрозуміє. Філософське питання, чи варто взагалі на такому авто заїжджати в якісь хащі, але це Jeep – то має вміти. Тут Quadra-Drive II, найкраще, що є сьогодні у Jeep, і більше немає що й говорити. Олдскульні джипери можуть понити, що їм не дають волі вибору, бо все відбувається автоматично, ну це явно не той джип, на якому варто їхати в жорсткі експедиції. Теоретично, зайти на Говерлу в туфлях Боттега теж буде досить зручно, але навіщо? Окей, трошки покерувати вам дасть Select-Terrain, де ви можете обрати «Каміння», «Пісок/бруд», «Сніг», «Авто» і «Спорт», можна спробувати примусово вимкнути трекшн-контроль (спробувати – бо він не відключається хардово, і все одно буде контролювати ваші дії) або ввімкнути понижайку (при цьому трекшн теж вимкнеться). Все. Чи є Grand Cherokee справжнім позашляховиком? Гадки не маю. Чи хотів би я то перевірити? Ні, хоча й обожнюю рейди. Для цього є Wrangler, а можливостей Grand Cherokee вам у звичайному житті точно вистачить і ще залишиться.
Пункт 8. Свій особистий тунель
Вище вже казав, що підголівники третього ряду складаються з тач-скрин монітору з місця водія. Але і в багажнику є кнопочки, якими можна скласти не тільки ці підголівники, а й третій ряд сидінь або окремо кожне з крісел заднього ряду, і середній ряд сидінь – все кнопками.
Причому задній ряд кнопкою можна і повернути назад, а от середній треба ставити назад вже вручну. Це єдина операція, що потребує вашої фізичної участі.
Мені вдалося налаштувати всі три (!) ряди так, що мої коліна не впиралися в спинку сидіння попереду, а щодо багажника – це просто якийсь тунель, з усіма складеними рядами його довжина становитиме 210 см, об’єм – 2390 літрів. З трьома рядами сидінь – 490 л, а це нормальний показник для іншого 5-місцевого SUV. Отже, він не просто великий. Він реально комфортний для всіх 7 пасажирів, а з одним пасажиром додатково можна завантажити ще шафу. Проте більше підкупає, що це все без зайвих зусиль.
Пункт 9. Найголовніший.
Насправді ні. Не може бути найголовнішим при розповіді про Jeep Grand Cherokee пункт про оздоблення салону. Бо це Jeep, тут двигун, тут можливості, тут офф-роуд. Тут навіть зовнішній вигляд і харизма. Ну так, але я казав – це мої особисті чек-пойнти, тому – салон. Це саме те, що може стати вирішальним. Бо салон тут просто шикарний. Я не знаю, як правильно його охарактеризувати – класичний, олдскульний – наче так і не скажеш, але от є таке відчуття, що так уже ніхто не робить. Натуральне дерево, причому без цього дурного рояльного лаку, справжня шкіра, чорна стеля в алькантарі, оці всі ромбики з прострочкою, купа кнопок і перемикачів.
Можливо, це в мене ностальгія, але саме стиль та виконання салону мене підкупили. І це дійсно тільки стиль, бо зрозуміло, тут є всі сучасні технології… майже, бо немає, наприклад, бездротової зарядки смартфону. Чому?! Питання. Всі прилади цифрові, все можна налаштувати на свій смак, але тут теж є ще одне величезне «чому» – в Jeep Grand Cherokee немає української мови. Будемо вірити, що це проблема тестового авто і в оновленні цю проблему буде вирішено.
Крім цього – є все що треба, перераховувати не буду, від Apple Car Play до системи нічного бачення, від масажу до вентиляції двох рядів сидінь.
Окремо скажу тільки про аудіосистему McIntosh, давно про них не чув. Тут 19 динаміків, підсилювач на 950 Вт і саб – виглядає, звісно, не так вінтажно, як колись на Ford GT, але звук просто вражаючий.
Пункт 10. А так можна було?
Здається, якась дрібниця. І аж ніяк не варта окремого пункту. Тим більше не сказав про витрати пального, вартість різних комплектацій, ергономіку, та багато чого ще. Але – мені це здається цікавим. В Jeep Grand Cherokee три монітори, ну один зрозуміло – панель приладів, TFT-дисплей 10,25 дюйма. Центральний 10,1-дюймовий сенсорний дисплей, і третій – інтерактивний – у переднього пасажира. Не такий він функціональний, але – пасажир може керувати з свого дисплея, вводити маршрут в навігатор (правда, тільки в штатний), може слухати (в навушниках) музику з радіо, або з іншого носія, дивитися відео – екранчик невеликий, але – може. З флешки (?!) або входу HDMI. Ну трошки не допрацьовано, не так вже й функціонально, але це не про те, наскільки зручно, а про те, наскільки ви поважаєте того, хто поруч: дивися, в мене в авто для тебе є окремий дисплей. Тільки для тебе. Це ж класно? Думаю, воно не так і дорого коштує, і це має бути у всіх автомобілях. Прикольна тема. І до речі: під час руху водію взагалі не видно той дисплей – це ще й безпечно.
Короткий висновок.
Коротко в цілому – не вийшло. Тому буде короткий висновок. Jeep Grand Cherokee – харизматичний автомобіль. Не гіршій за конкурентів, певно і не кращій. Але він трохи інший – і в цьому його сила. Тому якщо ви шукаєте щось особливе – дивіться. Якщо треба так, щоб всі розуміли, наскільки у вас все круто – ні.