Facebook Pixel

Тест-драйв Nissan Qashqai: дорожче, але багатше

Так, він став дорожчий. Але водночас більш технологічний, безпечний, краще оснащений. Причому спочатку Qashqai і замислювався таким бравим і чепурним, а не усереднено-політкоректним.

«Касс-кай!» — намагається швидше прогавкати, ніж вимовити нове для себе слово гендир Nissan Motor Ukraine Фуміякі Імамура. І, вибачаючись, пояснює, що в японській немає звичного нам звуку «ш». Тому всередині компанії Qashqai називають просто QQ, а на домашньому ринку його взагалі будуть продавати як Dualis. На дворі 2006 рік, і ніхто чітко не розуміє, як ставитися до замінника седана Primera. Як до хетчбека-переростка, жіночого паркетника або чогось амбітнішого?

Хрещений батько проєкту Етьєн Анрі дуже промовисто презентує і концепт новинки, і загальний стан справ Nissan у Європі — за допомогою популярного демотиватора «Ніколи не бійся говорити те, що відчуваєш». Пам'ятаєте картинку, у якій крихітна чихуахуа посилає німецького дога розміром із коня? Мовляв, хоча у світі ми четверті, у Європі залишається лише гавкати на Fiat, VW та Opel.

Останньою краплею став облом із Primera, чия сміливіша, ніж раніше, зовнішність відлякала покупців. Настільки, що було вирішено зупинити її випуск і прибрати із зовнішності Qashqai, що йде на зміну, усі більш-менш спірні моменти: він має сподобається всім! А ще доручити дизайн спадкоємця самим європейцям.

Провальна Nissan Primera, через яку і з'явився Nissan Qashqai. Колаж: Сергій Суховський

Провальна Nissan Primera, через яку і з'явився Nissan Qashqai. Колаж: Сергій Суховський

Японці називали Qashqai першим чисто британським «ніссаном», хоча останні тепер зізнаються: усі основні дизайнерські рішення було спущено зверху. Навіть таку усереднену зовнішність: самі англійці цілили в upper segment і ментально, і з погляду зовнішності.

Що було далі, знають навіть домогосподарки: продажі «кашкаїв» із перших днів буквально зашкалили. Друге покоління (2014 — 2021 роки) загалом повторило успіх, але без колишнього ажіотажу в три зміни. І для нинішньої ітерації японці вирішили трохи підкоригувати концепцію кросовера, більше прицілившись у upper segment.

Екстер'єр

Такий великий вступ знадобився тільки для того, щоб пояснити: спочатку Qashqai і мав бути такий. Бравий і чепурний, а не усереднено-політкоректний. Трохи Infiniti. Тому в третій генерації з'явилася настільки багата зовнішність із виразним рельєфом боковин, незважаючи на соціальну політкоректність.

Nissan Qashqai першого та третього поколінь. Фото: Photodrive Kyiv

Nissan Qashqai першого та третього поколінь. Фото: Photodrive Kyiv

Гранений техно-стиль, матричні фари (навіть у базі), двокольорове забарвлення, 19-дюймові диски — за подібних до попередників габаритів виглядає він набагато дорожче. Особливо всередині.

Інтер'єр

Настільки ефектний зовнішній вигляд продиктований не так опціями, як дизайнерськими та компонувальними рішеннями. Сміливі поєднання фактур, матеріалів і кольорів. Як ніколи добротне припасування панелей. Нова архітектура джойстика КПП і шайби вибору режимів руху. 12,3-дюймовий дисплей з обрамленням у чисто японському стилі — під грановане скло.

Передня панель Nissan Qashqai 3-го покоління. Фото: Photodrive Kyiv

Передня панель Nissan Qashqai 3-го покоління. Фото: Photodrive Kyiv

За тактильними відчуттями він набагато ближче до Infiniti, ніж будь-який інший Nissan у лінійці нашого імпортера. І це вже в базовій версії. А топова версія Tekna+ (раніше її не було) хизується і зовсім небаченими в її класі опціями. Тут і шкіряний салон із стьобаними сидіннями, і панорамний дах, і театральна ілюмінація, і акустика Bose із 10 динаміками. Так-так, мова все ще про паркетник, що застряг між В- і С-класами. Приблизно між Hyundai Venue і Hyundai Tucson. Окреме арігато за трирежимний масаж. Поки хребет оцінить усі запропоновані режими та рівні інтенсивності, 300 км дороги наче й не було.

Крім стандартного режиму Nissan Qashqai має режими «сніг», «траса», «офроад», «еко» та «спорт». Фото: Photodrive Kyiv

Крім стандартного режиму Nissan Qashqai має режими «сніг», «траса», «офроад», «еко» та «спорт». Фото: Photodrive Kyiv

Не можна не розповісти про розумний проєкційний HUD-дисплей. І найбільший у класі — 10,8 дюйма. І в місті з його жорсткими обмеженнями, і на трасі, а особливо в незнайомій місцевості, він незамінний. Не потрібно постійно перефокусовувати погляд на панель приладів, щоб відстежувати показання спідометра, швидкісний ліміт і навігаційні підказки. Так, показання «парять» далі, ніж зазвичай, але до цього звикаєш буквально за пів години.

Габарити

Найменше змінилися розміри, що йде наперекір тренду зростання. У той час як основні конкуренти давно перевищили в довжину 4,6 м, Qashqai залишився зі своїми 4,4 м. База збільшилася на 2 см, довжина — на 3,5 см. Але так хочуть самі покупці: їм важливіші звичні пропорції, а значить і почуття автомобіля та його маневреність у мегаполісах. Проте в салоні стало фривольніше. Нехай на ті ж 3-5 см, але все ж таки. Відчуття простору посилюють панорамний дах, світлі матеріали оббивки та майже 90-градусний кут відчинення дверей.

Ех, сюди б ще підігрів сидінь! І вентиляція не завадила б. Але чи не надто багато я хочу від бюджетного кросовера? Раз у раз доводилося смикати себе, згадуючи, що це не конкурент Toyota RAV4 і VW Tiguan.

Багажник

Корисна місткість трюму зросла одразу на 74 л — до 504 л. Але користуватися ним стало помітно зручніше завдяки одній-єдиній деталі, простоті якої позаздрили б компонувальники Skoda та Citroen. Японці виконали фальшпідлогу з кількох переставних сегментів, які можна зафіксувати вертикально, розділивши багажник на відділи.

Багажне відділення Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Багажне відділення Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Двигун

Як би не радував Qashqai дизайном та ергономікою, головний його wow-фактор — під капотом. Так, його єдиний мотор — 1.3 DIG-T, розроблений альянсом спільно з Mercedes, — уже чотири роки знайомий по інших «ніссанах». Але водночас він не втратив актуальності. Як і раніше, «турбочетвірка» доступна в двох ступенях форсування: 130 к.с., 240 Нм і 150 к.с., 250 Нм.

Перша версія призначена винятково для стартових комплектацій Visia та Acent із передньоприводною трансмісією та механічною КПП. А ось друга «заточена» для варіатора Xtronic нового покоління. Пам'ятаєте істеричні нотки під час інтенсивного розгону зі старту чи підвисання на тих самих обертах? Тепер у нього пара мастильних насосів та інші передавальні числа. Все разом має допомогти варіатору переключатися чуйніше і так само «безшовно», як АКП із гідротрансформатором.

Крейсерські 110 км/год — найкомфортніша для нього швидкість, за якої витрата падає до 8,2 л/100 км. Так, пристойні для 1,3-літрового моторчика 250 Нм доступні вже з 1600 обертів, але для обгонів його доводиться крутити навіть у спортрежимі з причини якраз нестачі літражу. Після 120 км/год починають з'являтися аеродинамічні шуми та вітрильність.

З вимкненою ESP паркетник Nissan Qashqai тішить азартом. Фото: Photodrive Kyiv

З вимкненою ESP паркетник Nissan Qashqai тішить азартом. Фото: Photodrive Kyiv

Управління

Налаштування кермового управління і раніше радували своєю легковиковою зрозумілістю і не відволікали подробицями дорожніх негараздів. Підвіска старанно згладжує поздовжні та поперечні хвилі, більше нагадуючи про огріхи шляховиків брязкотом багажника.

Зворотний бік такої заземленості керма — ватність на швидкості понад 100 км/год, коли зворотний зв'язок на вагу золота. Але більшість покупців налитий штучною вагою бублик цілком влаштовує: він створює враження стабільності та безпеки. А завдяки пильній електроніці їде Qashqai стримано, зрозуміло та прісно.

Дорожній просвіт Nissan Qashqai третього покоління — 190 — 200 мм. Фото: Photodrive Kyiv

Дорожній просвіт Nissan Qashqai третього покоління — 190 — 200 мм. Фото: Photodrive Kyiv

Дивно інше: принципово керованість не змінилася, хоча паркетник серйозно краще оснащений. Уся справа в новій платформі, що дала змогу одночасно посилити кістяк на кручення на 41% і водночас скинути 60 кг. Двері, передні крила та капот тепер виготовлені з алюмінію, а кришка багажника — і зовсім із композиту.

Динаміка

З варіатором передньоприводний паркетник розганяється за паспортом за 9,2 с, повноприводний — за 9,9 с. До того ж у другому разі реакція на пробуксовування коліс скоротилася до 0,2 секунди, тобто вп'ятеро.

Але жодні секунди не передадуть того азарту, із яким він керується на засніжених путівцях із вимкненим страхуванням ESP та активованим позашляховим режимом. Виявляється, навіть абсолютно сімейний паркетник здатний дарувати драйверське задоволення, як містер Хайд бути у вигляді доктора Джекіла.

Ціноутворення

Так, вартість помітно зросла. Поряд із модним формфактором вона була головним плюсом «кашкая». А тепер справляє прямо пропорційне враження. Найкраще оснащена версія другого покоління коштувала 820 тис. грн, а тепер навіть флітова Visia оцінена в 724 тис. Топова Tekna+ разом перескочила за психологічно значущу позначку «мільйон», до 1,171 млн грн.

Але в обох випадках покупець отримує не просто більш серйозно оснащений автомобіль. Qashqai став ментально інший: тепер йому є, чим козирнути перед французькими, німецькими, японськими та корейськими однокласниками. Щоб завоювати найвибагливішу аудиторію.

Актуальні ціни на Nissan Qashqai третього покоління. Таблиця: Nissan

Актуальні ціни на Nissan Qashqai третього покоління. Таблиця: Nissan

Якщо бути щирим, треба визнати, що через пандемію ціни зросли в усіх. Але далеко не всі виявилися підготовлені до цієї ситуації: в Україні такий самий дефіцит нових автомобілів, як і у Європі. Отримати оплачений кросовер просто тепер, а не через два-три місяці — велике везіння. А ось Nissan Ukraine наголошує, що «кашкаї» третього покоління вже на складі.

Подякувати 🎉
Фотогалерея
Nissan Qashqai першого покоління. Фото: Сергій Суховський

Nissan Qashqai першого покоління. Фото: Сергій Суховський

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Photodrive Kyiv

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Photodrive Kyiv

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Photodrive Kyiv

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Photodrive Kyiv

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan

Nissan Qashqai першого покоління. Фото: Сергій Суховський Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Photodrive Kyiv Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Photodrive Kyiv Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb Nissan Qashqai третього покоління. Фото: Nissan Thumb