Facebook Pixel

Tesla Model S / Х: штурвал замість баранки, запас ходу в 836 км і три мотори потужністю 1115 к. с.

Рестайлінгові версії лифтбека і кросовера зовні практично не відрізняються від початкових кодів, але тягнуть на революції відразу в трьох сферах.

5 грудня стало відомо, що Tesla готується зупинити збірку Model S і Tesla Model X через перевиробництво. Ось уже п'ять років основний прибуток компанії становить бюджетний седан Model 3, за яким досі потрібно стояти в черзі. Внутрішній канібалізм доповнив крос-компакт Model Y, який дебютував минулого року. Внаслідок цього попит на старі та дорогі моделі впав настільки, що не допомогло навіть помітне зниження цін. Тепер усі сподівання — на рестайлінг, який Ілон Маск розуміє дуже по-своєму.

Але це наше найближче майбутнє, яке містер Маск наближає швидше, ніж будь-хто. Фактично, він засудив усіх нас до ролі пасажирів. А точніше, глядачів і геймерів — кому що подобається.

Фото: Tesla Motors

Фото: Tesla Motors

Model S презентували ще на франкфуртському автосалоні 2009 року, але більш-менш помітної модернізації ліфтбек дочекався тільки зараз. Щоб не порушити цілісність аеродинаміки, яка для електромобілів надважлива, дизайнерам дозволили освіжити тільки пластику капотів і бамперів, видаливши з переднього протитуманки та додавши для збалансованості обсяг заднього. Ще замінили хром-пакет (дверні ручки і дверні молдинги) на більш модний зараз в оформленні темний декор.

Судячи з того, що про зменшення передавального числа рульового механізму не повідомляється, кермувати знову доведеться з перехопленнями та молитвами — Model S і раніше керувалася не дуже.

Головні нововведення — всередині. Перше з них — безглуздої форми штурвал із кнопочками крутилками замість керма. Виглядає дещо недоречно, ніби інтер'єр малював другокласник, який переграв у PSP. Недоречність цього девайса посилюється навколишньою лаконікою салону — інтер'єрники повністю очистили передню панель від деталей, замаскувавши повітроводи системи вентиляції і видаливши навіть підрульові важелі. Втім, дякуємо тобі, Маск, що хоч не джойстик.

Фото: Tesla Motors

Фото: Tesla Motors

Судячи з того, що про зменшення передавального числа рульового механізму не повідомляється, кермувати знову доведеться з перехопленнями та молитвами — Model S і раніше керувалася не дуже. Пам'ятається, під час перегонів на електрокарах при проходженні класичної змійки вона програвала всім і вся. Так що, м'яко кажучи, «Тесла» простіше не стане.

Але це наше найближче майбутнє, яке містер Маск наближає швидше, ніж будь-хто. Фактично, він засудив усіх нас до ролі пасажирів. А точніше глядачів і геймерів — кому що подобається. Саме тому ліфтбек позбувся центрального дисплея з вертикальною (портретною) орієнтацією. Замість нього альбомна «горизонталь» 17-дюймового сенсорного мотнітора з підвищеними дозволом (2200х1300), кольором та контрастністю. Щоб в дорозі було комфортніше фільми дивитися.


Увага на екран

Взагалі рівень інформаційно-розважальної системи MCU приголомшує. Продуктивність комп'ютера оцінюється в 10 терафлопс, тобто на рівні новітніх консолей. Ілон Маск, сам великий шанувальник PC-ігор, гарантує, що «залізо» потягне Cuphead, Fallout Shelter, Stardew Valley, Cyberpunk 2077 і навіть «Відьмака 3», заставка якого красується на всіх фотографіях салонного дисплея. Крім того, мультімедійка підтримує підключення бездротових контролерів, а 960-ватна акустика включає в себе 22 динаміка, мікрофони з системою активного шумозаглушення.

На тлі всієї цієї геймерської пишноти якось губляться інші новинки. Наприклад, що тепер до базового оснащення входять 3-зонний клімат-контроль, підігрів керма, лобового скла і всіх крісел (у передніх тепер ще й вентиляція) плюс квартет USB-C-роз'ємів.

Фото: Tesla Motors

Фото: Tesla Motors

Пасажирів на задньому сидінні так само не обділили — в центральному підлокітнику знайшлося місце для 8-дюймового дисплея. На радість дітям і полегшення для батьків, він сумісний з ігровими консолями і через платформу Tesla Arcade всі охочі можуть гратися в «Котячий квест» або щось інше. Підлокітник другого ряду так само перекомпонували і тепер там не тільки підстаканники, а й майданчик для бездротової зарядки кількох смартфонів. Дісталося і самим кріслам — завдяки новим матеріалам вдалося зробити їх тонше без втрати в щільності, вигадати пару-трійку додаткових сантиметрів простору для колін і потилиць.

Сказати, наскільки змінилися силові установки, акумулятори та приводні модулі, однозначно не можна. Глава Tesla Motors у кращих своїх традиціях немов грає з невидимим опонентом у невидимі кота й мишки. Так, після довгої перерви він знову робить секрет з потужності. Але при цьому засекретив величини ... ємність тягових батарей. Однозначно можна сказати тільки те, що поки інші виробники намагаються наздогнати Model S з енергоефективності, вона зробила черговий випад.

Без плюсів

Базове виконання, яке раніше позначалося як Long Range Plus, позбулося «плюса», наймовірніше залишилося з колишньою 100-кіловатною батареєю, але серйозно додало в піковій віддачі. Повнопривідний, завдяки електромоторам на обох осях, Long Range тепер «видає на-гора» 679 к. с. замість колишніх 564 к. с. і розмінює першу сотню за 3,1 секунди замість колишніх 3,8 с. Трохи підріс і запас ходу на одній зарядці: з 647 до 663 км по більш реалістичному, ніж NEDC, американському циклу EPA. У США прайс-лист на Long Range стартує з позначки в $79 990.


Чи не «тайканом» єдиним

Місце топової Performance зайняли версії Plaid і Plaid Plus із трьома електромоторами. Індивідуальні двигуни на кожному із задніх коліс дозволили реалізувати на «еске» систему керування вектором тяги, перетворивши її в відмінну заготовку для трек-днів. Пікова потужність збільшилася з 778 до 1034 к. с. в першому варіанті і до 1115 к. с. в другому, а автономність підвищилася з 623 км до 627 км і 836 км відповідно.

Класичний квотер (пряма довжиною ¼ милі) Plaid проїжджає за 9,23 с, встигнувши розігнатися до максимальних для Long Range 249 км/год. Спурт від 0 до 100 км/год — менше 2 секунд замість колишніх 2,3 с. Plus, зрозуміло, прискорюється ще швидше. Тобто в світлофорних війнах на рівних з «еской» тепер зможуть змагатися лише суперкари і спортбайки. З максимальною швидкістю все цікаво. Паспортні для обох Plaid 321 км/год вони можуть досягти тільки на особливих трекових шинах, які стануть доступними до замовлення не раніше осені. Цінники на Plaid і Plaid Plus відповідні: $ 119 990 і $ 139 990.

Фото: Tesla Motors

Фото: Tesla Motors

Про бідного паркетника замовте слово

Паралельно редизайну дочекався і Model X, що фактично є кросоверною версією лифтбека. Зовні від базової версії 2012 року його найпростіше відрізнити за задніми ліхтарями нової форми. Інтер'єрні та силові поновлення у нього тотожні Model S. Базове, двомоторне виконання Long Range (3,8 с до 100 км/год, 249 км/год, запас ходу в 579 км) оцінюється в $89 990. За тримоторний Plaid (2,6 с, 262 км/год, 547 км) просять $119 990. Трекове виконання Plaid Plus для кросовера не пропонується через високий центр тяжіння, гіршу притискну силу.

Новинки вже доступні до замовлення, ось тільки з початком поставок не все зрозуміло. Спочатку містер Маск говорив про листопад-грудень, потім переніс на березень, а на презентації і зовсім пообіцяв почати відвантаження в лютому. Але як бути з тяговими батареями нового покоління для версій Plaid? Вони, як і особливі шини, з'являться тільки наприкінці року ...

Фото: Tesla Motors

Фото: Tesla Motors


Подякувати 🎉