Позашляховики Sherp довели, що непрохідних місць не буває. Крім українських реалій, СЕО компанії Ярослав Пригара озвучив у Кабміні умови, за яких Sherp збереже своє виробництво в Україні.
Власник компанії Володимир Школьник 7 липня висловив у соцмережах бажання перенести до Європи виробництво амфібій.
Причин для цього у нього щонайменше три:
- По-перше, суто геополітична. Основні ринки збуту «шерпів» — США та Росія. І через міжнародні санкції вона змушена збирати снігоболотоходи в різних країнах. Пітерський завод працює на ринок РФ, київський — на всі інші країни.
- Друга причина — відсутність в Україні інженерних кадрів необхідної кваліфікації. Унікальні споживчі характеристики «шерпів» полягають у нестандартних технічних рішеннях. Незважаючи на багаторічні пошуки та шикарні за українськими мірками умови праці й оплати, компанія постійно відчуває інжиніринговий голод.
- Третя — підвищена увага державних фіскалів. За останні пів року компанія пережила чотири перевірки контролюючих органів.
На думку пана Школьника, організація єдиного виробництва за межами України та Росії дозволить компанії гарно заощадити витрати.
«Хочу відразу сказати, що нам нічого від держави не потрібно, ми нічого не просимо, — звернувся до членів Кабміну СЕО Sherp Ярослав Пригара. — Ми будемо раді залишитися в Україні, якщо тут будуть створені конкурентні умови для ведення бізнесу. А також будемо раді, якщо наш досвід дозволить створити умови для залучення нових інвесторів. І, що більш важливо, утримання існуючих».
«Ми заявили про своє бажання будувати новий завод минулого року і звернулися до профільних органів держвлади із запитом запропонувати умови, на яких ми могли б його побудувати, — розповідає пан Пригара. — Ми відповідально їздили на зустрічі, відповідально відповідали на всі питання, відповідально та наполегливо запрошували подивитися на наше виробництво. І зараз все ще чекаємо пропозицій. Шість країн запросили розмістити виробництво у них, всі вони мають ВВП на душу населення значно вище, ніж Україна. Економіки деяких країн більші за нашу в десятки разів. Свою зацікавленість вони озвучили офіційним особам рівня послів і міністрів, більшість з них особисто побували на нашому заводі. Рівень компенсацій, що пропонуються, дозволяє покрити до 70% витрат на будівництво нового заводу».
«Варто зазначити, що вдома ми теж не залишилися без уваги. За останні 6 місяців у нас вже четверта перевірка державних контролюючих органів. Але ми до них ставимося з розумінням, тому що усвідомлюємо, що підприємство, яке відправляє всю продукцію на експорт і претендує на відшкодування ПДВ, нічого хорошого економіці принести не може».
«Тому чекаємо новин від рідного уряду. Поки що нарощуємо виробництво в Києві та закуповуємо нові верстати та обладнання. Але якщо новин не буде, то що нам залишиться робити? Будемо працювати там, де отримаємо найбільш конкурентоспроможні умови для нашої продукції. Як це роблять інші виробники. Інакше ми не виживемо в умовах високої конкуренції».
Чому це важливо?
Компанія Sherp виробляє унікальні позашляховики, які однаково впевнено їздять та плавають на твердому, сипучому та слабкому ґрунті. Болота, річки, каміння, буреломи, перепони метрової висоти, 50-градусні підйоми та спуски — зупинити Sherp може тільки відсутність дизпалива. Щодо прохідності їм просто немає рівних у всьому світі: дослідницькі компанії, гуманітарні місії та рятувальні структури замінюють ними не тільки колісні та човнові парки, але навіть вертольоти, оскільки київські снігоболотоходи нечутливі до погодних умов і в кілька разів вигідніші з економічної точки зору. Основний ринок збуту «шерпів» — США, де завдяки активності репера та кандидата в президенти Каньє Веста (абсолютно альтруїстичній — у Sherp немає PR-бюджету) про них мріють не менше, ніж про Mustang і Camaro.
На сьогодні Sherp є єдиним українським автовиробником, який реалізує до 100% своєї продукції за кордоном. Український ринок оцінюється в 1-3 позашляховики на рік — всі бажаючі мисливці, мандрівники, прокатники та структури ДСНС вже закупили собі «шерпи». Sherp постійно вдосконалює вже створені моделі та розробляє нові, включно з інфраструктурою на кшталт катерів для швидкої доставки амфібій до місць техногенних та екологічних катастроф.