Сьогодні кросовери надзвичайно популярні — вони становлять понад половину українського ринку. Причому деякі бюджетні моделі авто коштують, як гарні скутери.
Рейтинг доступних кросоверів — Lada XRay
Компакт XRay 2015 року — перший кросовер в історії АвтоВАЗ. Точкою відліку для нього стала та сама глобальна платформа В0, на якій побудовано «румунський» ряд Renault (Duster, Logan і Sandero). Фактично XRay — адаптований для ринків країн колишнього СРСР ліфтованний хетчбек Sandero Stepway. Серед плюсів паркетника — доступ до технологічних засіків альянсу Renault-Nissan, акуратна зовнішність і висока ремонтопридатність. Серед мінусів нашого price-лідера — традиційно низькі для «лад» надійність, пасивно-активна безпека та комфорт.
З минулого року випуск XRay локалізовано на ЗАЗі, де його збирають з російських машинокомплектів паралельно із седаном Vesta, ліфтбеком Granta й універсалом Largus — всі вони оснащуються ідентичними моторами та коробками передач.
Рейтинг доступних кросоверів — Lada 21214 4x4
Вона з'явилась у 1977 році як ВАЗ-21212 «Нива» та стала одним із засновників класу компактних позашляховиків. Пізніше автівка перетворилася на такі популярні сьогодні кросовери. А ось «Нива» через планову економіку уникла загального спрощення, тож так і залишилася пам'ятником собі – маленьким позашляховиком із великої літери. З її інфернальною прохідністю може посперечатися хіба що настільки ж латентна ненадійність і низька безпека.
Купують 21214 ті, хто більшу частину часу їздить подалі від асфальтових доріг. Кондова підвіска дозволяє ігнорувати ями та вибоїни, а на вигляд компактний кузов легко вміщує 10 мішків картоплі. Одне слово, як люблять повторювати джипери, «Твоя «Нива» — твої правила».
А для тих, кому терміни «роздавальна коробка» та «понижуючий перетворювач» ні про що не говорять, позашляховик нагадуватиме динозавра, що вижив. Розгін до «сотні» триває майже 20 секунд, але їхати швидше не хочеться через вібрації трансмісії та виття покришок, помножених на фактичну відсутність шумоізоляції. Про жахливу для 1,7-літрового мотора витрату — 12 л/100 км — годі й казати.
Рейтинг доступних кросоверів — Chery Tiggo 2
Найсучасніша в нашому огляді модель і найбільш затребувана на українському ринку. У своєму сегменті (B SUV) за підсумками семи місяців 2020 року Tiggo 2 посідає друге місце, поступаючись тільки Suzuki Vitara. Але поступається серйозно, практично удвічі.
Крім низької ціни, «двієчка» привертає до себе увагу сучасною зовнішністю, містким для В-класу салоном, багатим для базової версії оснащенням і фантастичною гарантією. Тож у Tiggo прекрасне співвідношення «ціна-якість», а надто на тлі російських конкурентів. Ще один плюс Chery — на нашому ринку це 100-відсотковий «позашляховий» бренд: у його модельній лінійці присутні виключно кросовери.
Серед мінусів — привод тільки на одну вісь і легкова кінематика підвіски, а тому посередня прохідність. Додайте сюди чисто китайську ергономіку, туманні перспективи щодо надійності та (аж надто) корозійної стійкості. Раніше «китайці» в наших широтах іржавіли навіть швидше за російські малолітражки, хоча штампувалися з одного і того самого металопрокату.
Рейтинг доступних кросоверів — Chevrolet Niva
Спроба осучаснення «Ниви», яку було розпочато у 2002 році в рамках спільного підприємства GM-ВАЗ. Абсолютно новий кузов і салон зі старим «залізом»: той самий 1,7-літровий мотор, 5-ступінчаста механіка, постійний повний привод, двоступенева роздавальна коробка та міжосьовий диференціал, що блокується. Тож це той самий маленький позашляховик з великої літери, слідом за яким не проїде жоден Range Rover.
До 2013 року найбільшим зовнішнім ринком для «шніви» традиційно була Україна: вдалого року до нас йшло до 44% експорту позашляховиків. Через санкції General Motors минулоріч поступився своєю часткою в СП, і з нинішнього літа «Нива» збирається під брендом Lada. Але у нас ще можна знайти за «розпродажною» ціною складські екземпляри, що випускалися під брендом Chevrolet.