Гіперкар Peugeot 9X8: повернення в Ле-Ман із революційною аеродинамікою

Peugeot 9X8 битиметься з гіперкарами Toyota, Alpine, Porsche, Audi і Ferrari. Фото: Peugeot

Ніщо не вічне на землі — через десять років «леви» повертаються в головний марафон світу. У них із 24 heures du Mans особливі рахунки — французи куди частіше обламували зуби, ніж перемагали в домашніх перегонах. Ось і попередня експансія з болідом Peugeot 908 (2007-2011 рр.), побудованим саме заради Ле-Мана, не принесла французам суцільні розчарування. 908-е були швидше за всіх, але постійно підводила надійність. Так що єдину перемогу, враховуючи витрачені кошти, легко назвати пірровою.

І ось «цар звірів» знову виходить на велику дорогу. Спокусила його нова категорія Le Mans Hypercar, яку ввели цьогоріч замість нещасливого для Peugeot класу LMP1. LMh дозволяє створювати з максимальним прицілом на серійний випуск, а не будувати «з нуля» для однієї-єдиної гонки на рік.

Оскільки «гіперкарівський» звід правил суворо регламентує параметри гібридної силової установки, основна робота ведеться в аеродинамічній сфері. Передусім над оптимізацією внутрішніх повітряних потоків і мінімізації лобового опору. Особливо аеродинаміка важлива на настільки специфічній трасі, як «Ле-Ман» — такі наддовгі прямі не зустрічаються більше ніде.

Сяючі пластини задніх ліхтарів грають роль аеродинамічних стабілізаторів. Фото: Peugeot

«Оскільки Peugeot 9X8 — це вихідний ескіз, яким ми керувалися в роботі, зображував велику, що готується до стрибка, кішку — її поза відображена в злегка зміщеній уперед кабіні», — прокоментував експресивний екстер'єр глава Peugeot Design Маттіас Оссанн. — Фамільні риси бренду можна помітити в оформленні передньої та задньої оптики (кігті лева), інтер'єру (i-Cockpit) і у виборі колірної схеми. Ми використовували те ж поєднання, що і моделі лінійки Peugeot Sport Engineering: сірий Selenium Grey з акцентами кислотно-зеленого Kryptonite.

Зазвичай аеродинаміки «будують» концепцію кузова навколо переднього і заднього антикрила, що відповідають за притискну силу в поворотах. Але у 9X8 останнього немає! Замість нього — цілий пакет хитрощів на зразок надскладного спліттера, відкритих зверху колісних арок, переднього і заднього дифузора незвичайної форми, трьох поздовжніх «плавників» -стабілізаторів, ідеально рівного днища та безлічі повітряних каналів.

Французи знайшли зачіпку в регламенті LMH, що вказує на те, що можна використовувати тільки один регульований аеродинамічний компонент. Зрозуміло, суперники обрали в його якості саме заднє антикрило, оскільки воно є найбільшим із аеродинамічних елементів. У той час як у Peugeot вирахували, що для створення потрібного рівня притискної сили на настільки надшвидкісній трасі вистачить «другорядних» елементів. Адже після того, як у 1967 році в Ле-Мані з'явився Chaparral 2F, усі без винятку спортпрототипи оснащувалися задніми антикрилами.

«Відсутність заднього антикрила — важливий інноваційний крок, — піднімає завісу таємниці над 9х8 директор Stellantis Motorsport Жан-Марк Фіно. — Ми досягли певного ступеня аеродинамічної ефективності, що дозволило позбутися цієї деталі. Але не питайте, як — ми маємо намір тримати це в секреті якомога довше».

Замість дзеркал заднього виду — камери і монітори під стелею кокпіта. Фото: Peugeot

Втім, зовсім без спойлера, який притискає задню вісь до дороги, не обійшлося. Його роль виконує невеликий злам зовнішніх панелей на кормі.

Індекс гіперкара відсилає нас до попередньої спроби підкорити 24-годинні перегони на витривалість із болідом серії 908. У нашому випадку цифра «9» зарезервована за болідами для марафонських перегонів, літера X позначає одночасно гібридну силову установку та повнопривідну трансмісію, а цифра «8» є незмінним атрибутом усіх останніх розробок Peugeot.

Як і в інших гіперкарів, у 9х8 по мотору на кожній осі. Силова установка Hybrid4 500kW складається з бензинового ДВС (680 к. с.), мотора-генератора (272 к. с.). Бітурбірованний 2,6-літровий V6 з кутом розвалу блоку в 90 градусів сагрегатирований з 7-ступінчастою секвентальною КП і встановлений за кабіною, а електромотор і одношвидкісний редуктор — спереду. Керуюча електроніка розподіляє тягу між переднім і заднім моторами по ситуації, тобто вони можуть працювати як разом, так і окремо.

У ролі енергетичного буфера виступає батарея, створена в кооперації Peugeot Sport і фірмою Saft, «дочкою» Total Energies. І тяговий акумулятор, і вся електросистема працюють із напругою 900 вольт.

9X8 з'явився частиною стратегії Neo-Performance, яка передбачає створення потужних екологічних моделей — як цивільних, так і гоночних. Адже у випадку з гіперкаром межа між ними примарна. Нагадаємо, що зараз у чемпіонаті світу WEC уже виступають боліди Toyota GR010 Hybrid, Alpine A480 і SCG 007 LMH. Через рік до них, крім щонайменше двох Peugeot 9X8, додадуться гіперкари Porsche, Audi і Ferrari.

Три діодні смужки — відсилання до стилю серійних Peugeot. Фото: Peugeot



Читати на The Page