Nokian Tyres Ukraine провів традиційну щорічну пресконференцію, на якій одночасно розповів про підсумки-2021, повідав про плани на 2022 рік і презентував новинки.
Попри посткризову ситуацію в автопромі для Nokian минулий рік виявився дуже успішним. Це стосується як компанії загалом, так і її українського представництва. Якщо глобальні продажі фінських шин зросли на 30%, то в нашій країні – на 41%. До того ж бренд суттєво наростив продажі в усіх сегментах.
Підсумки 2021 року для Nokian Tyres
Як таке може бути з невеликою за мірками шинного ринку компанією? Справа в стратегії – фіни, на відміну від корейських і китайських брендів, не прагнуть стати конвеєрним постачальником. Тобто оперують винятково на території replacement market – «ринку вторинної комплектації».

Літні шини Nokian Outpost AT «для важких умов експлуатації». Фото: Nokian
Приріст продажів шин Nokian Tyres у вищому та середньому цінових сегментах у 2021 році склав 41%, тоді як загалом український ринок зріс на 22%.
З одного боку, це позбавляє їх чудового рекламного інструмента, з іншого — дає змогу не йти на поводу в автопрому, який зазвичай «викручує руки» під час погодження цін. Тому колосальне зниження випуску автомобілів у 2020 — 2021 роках особливо не позначилося на роботі фінських шинників.
«Минулий рік можна сміливо назвати переможним — наше зростання продажів склало 41%, — прокоментував ситуацію Костянтин Анісімов, директор представництва. – До того ж воно сталося як у «зимовому» сегменті, де ми традиційно сильні, так і в «літньому». У першому з них продажі збільшилися на 46%, і в класах А і В фінські шини впевнено лідирують на нашому ринку. У підсумку наша ринкова частка збільшилася з 15% до 18%».

Прес-конференцію завітала Альона Коломієць, маркетинг-менеджер Nokian Tyres у Центральній Європі. Фото: Nokian
Цифри могли бути ще більшими, якби не глобальний посткризовий дефіцит, пов'язаний із зупиненням постачань, закриттям кордонів, руйнуванням логістичних ланцюжків тощо. Він завадив Nokian Tyres Ukraine реалізувати щонайменше ще 15 тис. шин. Але й без того вітчизняний ринок увійшов до top-5 європейських країн — активніше, ніж у нас, фінські шини торік купували тільки в Німеччині, Польщі, Чехії та Франції. Щоправда, Nokian Tyres традиційно поділяє європейський ринок на скандинавський і «всі інші».
Причина N1: рекордна кількість моделей Nokian Tyres
Їх, як водиться, безліч. Найпомітніша – як ніколи велика кількість нових моделей і в «зимовій», і в «літній» лінійках з одночасним зміщенням акцентів на шини великих (17 — 22 дюйми) розмірів. Саме вони стали драйверами зростання — так, реалізація 18-дюймових покришок збільшилася на 30%.

Новинки представив Мартін Дражек, продакт-менеджер Nokian у Центральній Європі. Фото: Nokian
Причина N2: зростання онлайн-продажів
Різке збільшення online-ринку, який в умовах пандемії виявився справжнім порятунком і для виробника, і для покупців. Сьогодні на нього припадає майже половина всіх продажів.
Натепер саме у фінських шинників найрозгалуженіша й найчисленніша роздрібна мережа на вітчизняному ринку: 125 центрів Vianor і 98 центрів Nokian Tyres.
Причина N3: відбраковування недбалих дилерів Nokian Tyres
Вона є не такою очевидною, але від того не менш важливою. З 2019 року представництво ґрунтовно переглянуло вимоги до роботи свого брендованого роздробу. Тобто зробило акцент на якості обслуговування та сервісу, а не на кількості авторизованих точок, чисельність яких за цей час скоротилася на ту саму третину. І торішній сплеск продажів підтвердив правильність цього вибору.

Фінські шинники очікують на подальше зростання попиту на покришки великих діаметрів. Фото: Nokian
Причина N4: зменшення кількості рекламацій на Nokian Tyres
Збільшено довіру до бренду. Адже коли для компанії якість є важливішою за кількість, лояльність до марки не може не зростати. Наприклад, у 2013 році фіни запустили «розширену гарантію» Hakka Guarantee щодо заміни ненавмисно пошкоджених покришок. До 5-річної гарантії від виробника.
Так, за назвою схоже на прийом, який наші продавці побутової електроніки «впарюють» довірливим покупцям. Але одна справа — музцентр або холодильник, що роками стоїть в одному й тому самому кутку, і зовсім інше – автомобіль, що розсікає, самі знаєте, якими дорогами. Під Hakka Guarantee потрапляють усі експлуатаційні ушкодження, крім отриманих у процесі монтажу. І якщо 2017 року в Україні фіксувалася одна рекламація на кожні 900 шин, то сьогодні – одна на 5,5 тис.

Арамідні волокна зроблять боковини шин Nokian Outpost AT стійкішими до порізів. Фото: Nokian
Плани Nokian Tyres на 2022 рік
Звісно, шинники мають намір продовжити позитивну динаміку. По-перше, завдяки розсипу нових моделей, п'ять з яких було представлено саме тут. До того ж «літня» лінійка вже доступна в Україні. По-друге – завдяки збільшенню каналів продажів як фірмових, так і партнерських мереж.
По-третє, завдяки сектору електромобілів. Упевнене зростання ринку батарейних автомобілів стимулює Nokian Tyres, і без того «повернутого» на екології, розробляти все більше моделей EV-шин для електричок із пониженим рівнем шуму, низьким опором коченню тощо.
«Припускаю, що тренди носитимуть здебільшого глобальний характер і будуть загальними для всіх виробників, – прогнозує розвиток подій пан Анісімов. – З-поміж основних – зростання попиту на великі діаметри, обмежені обсяги виробництва шин у світі, а також зростання цін на шини через подорожчання сировини та логістики».

Літні шини Nokian Hakka Blue 3 для легкових автомобілів та кросоверів. Фото: Nokian