Facebook Pixel

Час міняти шини: попереду — холоди

Відтягувати момент перевзування більше немає сенсу: настають холоди. Але важливо пам'ятати, що підготовка автомобіля до зимової експлуатації — це не лише перевзування.

Так, глобальне потепління дається взнаки. Зими стали м'якші, тому не потрібно на ніч нести акумулятор додому, а вранці поливати окропом дверні замки. Але зайві 3-5 градусів тепла наші зими компенсували непередбачуваністю: тепер синоптикам як ніколи складно обчислити алгоритм погодних коливань. Вони сходяться на думці, що нині заморозки будуть короткі, але сильні, а снігопади — недовгі, але рясні.

Більшість з армії «євроблях» докочує ту гуму, на якій заїхала в Україну. Фото: TyresSchok

Більшість з армії «євроблях» докочує ту гуму, на якій заїхала в Україну. Фото: TyresSchok

Всесезонним шинам — ні

І виробники покришок, і незалежні експерти рекомендують перевзуватися, коли середньодобова температура повітря опускається нижче +5°С хоча б три дні поспіль. Але нинішня картина така, що після короткочасного похолодання в середині жовтня стовпчик термометра знову піднявся до +10°С. Як бути? У жодному разі не варто купувати всесезонні шини: вони не для нашого клімату.

Навіть у кримських тропіках-субтропіках за нульової температури вони дубіють, разом з еластичністю втрачаючи всі свої корисні якості. І стають такими ж дерев'яними колодками, як і літні шини в мінусову температуру.

Цієї зими в Україні температура часто буде мінусова, тому не ризикуйте робити ставку на всесезонні шини. Адже на кону щонайменше ваше рухоме майно, а щонайбільше — здоров'я.

Перевзуваючись у вживану гуму, переконайтеся у відсутності гриж і порізів. Фото: Road and Truck

Перевзуваючись у вживану гуму, переконайтеся у відсутності гриж і порізів. Фото: Road and Truck

Коли перевзутися

Але й далі тягти не варто: уже в ніч проти 10 листопада температура опуститься до –5°С. Отже, не за горами і день бляхаря, який неминуче призведе до багатогодинних черг і нічних перекликів за номерами.

У середньому українські автолюбителі їздять на тому самому комплекті покришок 5-6 зим, але за грамотного зберігання та слабкого зносу шини можуть функціонувати і довше. Тому, перевзуваючись у вживану гуму, переконайтеся в її придатності. Обстежте її на предмет гриж, порізів і проколів, а також перевірте залишкову глибину протектора. Вона має бути глибша за 4 мм. Усі рекомендовані виробником характеристики, зокрема тиск для шин, вказується на табличці, розташованій із внутрішнього боку центральної стійки.

Вартість перевзування

Наразі процедура заміни чотирьох покришок обійдеться в 500 — 1000 грн. Настільки відчутний розкид цін пояснюється не так престижністю самого шиномонтажу, як технічними параметрами на зразок діаметра коліс та їх стану. Тому в ідеалі треба мати для зими окремі диски — під тоншу гуму, яка краще продавлюватиме сніговий пласт і діставатиме до асфальту.

Перевірка на дорогах

Зимові покришки, особливо нові, — це не тільки інші фрикційні властивості, а й незвичні відчуття водія. Тому під час перевзування варто перевірити розвал-сходження та кастер плюс провести діагностику антиблокувальної та протибуксувальної систем. Після цього виділіть хоча б півгодини на адаптацію — протестуйте підготовлений до зими автомобіль далеко від доріг загального користування. Заодно освіжіть свої навички пілотування по слизькому. Це дуже стане в нагоді, особливо в разі зустрічі з менш свідомими автолюбителями.

Перевзувшись у зимові шини, відновіть зимові навички їзди осторонь доріг загального користування. Фото: Сергій Суховський

Перевзувшись у зимові шини, відновіть зимові навички їзди осторонь доріг загального користування. Фото: Сергій Суховський

Тримайтеся щодалі від «євроблях»

На жаль, у законодавстві досі не передбачено ані адміністративної, ані кримінальної відповідальності за «лисе» керування — їзду взимку на літніх шинах. І більшість з армії бляховодів докочує ту гуму, на якій їхні «євробляхи» заїхали на територію України. І щоб уникнути автомобіля, нездатного адекватно гальмувати та маневрувати, краще бути взутим згідно з погодою.

Подякувати 🎉