Прибутковість — 0, випущених авто — 0. Lucid Motors напередодні виходу на біржу — $24 млрд, після IPO — $40 млрд. Ще десять років тому такого бути не могло, а тепер кейс Lucid Motors потрапить в усі підручники зі стартап-економіки як алгоритм успішного розвитку компанії.
До того ж компанія вибрала не звичайне IPO, а SPAC-угоду — обхідний маневр, що дає змогу уникнути цілої низки юридичних і бюрократичних процедур. У лютому Lucid об'єдналася з «пустушкою» Churchill Capital IV, створеною якраз для злиття з реальною фірмою, яка бажає швидко вийти на біржу. У неї немає ні активів, ні комерційних операцій, але є IPO на Нью-Йоркській фондовій біржі. Але сьогодні подібні операції — майже норма. В обхід IPO за допомогою злиття з компанією спеціального призначення на біржу вийшли такі електромобільні стартапи, як Nikola, Fisker і REE.
Наш електромобіль адресується тим, хто вірить у технології Tesla, — визначає цільову аудиторію Lucid Air гендиректор компанії Пітер Роулінсон, який сам довго працював у компанії Ілона Маска, — але заради Model S не хоче відмовлятися від свого Mercedes S-класу.
На думку The Wall Street Journal, у лютому, після оголошення про злиття Lucid Motors із Churchill Capital IV, компанія оцінювалася в $24 млрд. Після початку торгів на Nasdaq ($26,79 за звичайну акцію) ринкова вартість Lucid Motors зросла на 10% та становила $43 млрд. Одночасно гендиректор компанії Пітер Роулінсон заявив про 11 тис. оплачених бронювань на її перший електромобіль — седан преміум-класу Air — у різних комплектаціях. Його постачання заплановані «на другу половину року». У своїх інтерв'ю гендиректор Lucid Motors позиціонує компанію як прямого конкурента Tesla. Свого часу Роулінсон брав участь у створенні Model S.
Перша серійна модель бренду буде доступна відразу в трьох варіантах виконання, в цінах на які взято до уваги федеральний податковий кредит у $7,5 тис. Зокрема, 628-сильний Touring ($87,5 тис.) здатний проїхати на одній зарядці 653 км, 811-сильний Grand Touring ($131,5 тис.) — 832 км, а топовий 1095-сильний Dream Edition ($161,5 тис.) — рекордні 809 км.
Наступного року, якщо в Lucid Motors усе піде за планом, у сімейство Air додасться базова версія. Автономність пробігу 486-сильного Pure оцінюється в 653 км, а вартість — у $69,9 тис. Для порівняння: запас ходу Tesla Model S нового покоління — близько 663 км. Зауваження про плани не випадкове: компанія вже стала притчею во язицех через свої постійні переноси презентацій нових моделей і термінів їх виробництва. Фактично цим вона і займалася останні чотири роки, заохочуючи інвесторів із США, Китаю та Саудівської Аравії. За даними Crunchbase, з моменту заснування компанії у 2007 році Роулінсон і Ко залучили на її фінансування щонайменше $1,3 млрд. У 2018 році стартап залучив $1 млрд від Національного фонду Саудівської Аравії на будівництво заводу в Аризоні та серійне виробництво Air.
Ціла низка аналітиків, за твердженням Reuters, пояснюють таку високу капіталізацію компанії явно завищеними цифрами. «Покупці очікують, що Lucid зросте протягом наступних кількох років, — коментує котирування компанії старший стратег Renaissance Capital Метью Кеннеді. Проте для компанії, яка майже не має доходу, це ставка на майбутні успіхи, але й одночасно великий, серйозний ризик».

У 2023 році Lucid планує випустити трьохрядний кросовер Gravity. Рендер: Lucid Motors