IT-ішний світ, яким ми його знаємо, змінюється швидко, і 2025 рік – не виняток. Якщо раніше ключовим завданням компаній було створення якісного продукту, то тепер основний виклик – як його просувати в умовах інформаційного шуму.
Колись на розробку треба було залучати багато ресурсів та глибоких технічних знань, але сучасні технології, зокрема AI та low-code/no-code платформи, дозволяють навіть нефахівцям запускати власні цифрові рішення. Підхід до створення продуктів вже давно змінився, і тепер боротьба ведеться не за те, хто створить кращий, а за те, хто зможе його продати та головне! втримати користувачів. А останні процеси дуже важко уявити без якісної вебаналітики.
Саме тому сьогодні ми поговоримо про те, як бізнесу адаптуватися до нових реалій вебаналітики у 2025 році.
Чому вебаналітика стає критично важливою для digital-стратегій
Давайте уявимо ситуацію: у вас є автомобіль, але всі прилади на панелі не працюють – ви не знаєте, скільки у вас пального, яка ваша швидкість, чи достатній рівень оливи… Чи ризикнули б ви їхати такою машиною? Навряд чи. Але багато компаній роблять саме це, коли запускають маркетингові кампанії без вебаналітики. Вони вкладають кошти в рекламу, створюють контент, шукають креативні рішення, але не мають чіткого розуміння, що реально працює, а що ні.
Оскільки більшість ключових змін у digital-сфері – це не різкий стрибок, а поступова еволюція, то якщо ми хочемо зрозуміти, чому вебаналітика стає з кожним роком важливішою, варто подивитися на зміни, які вже відбулися.
Вже на початку 2024 року було очевидно, що розстановка сил в IT-сфері змінюється. Якщо раніше більшість вакансій припадала на розробників, то поступово їх почали витісняти спеціалісти, які працюють з даними, оптимізацією бізнес-процесів та просуванням продуктів. За статистикою DOU за 2024 рік, маркетологи очолюють список найбільш затребуваних спеціалістів, але хороший маркетинг неможливий без аналітики, тому професія аналітика посідає друге місце, що підтверджує цінність роботи з даними.
Причина таких змін зрозуміла, як і писав вище, сучасні AI-інструменти вже дозволяють автоматично писати код, створювати мікросервіси, а інколи навіть будувати цілі продукти без участі розробників.
Наприклад, я, в рамках невеликого тесту, самостійно створив розширення для Chrome PROANALYTICS буквально за декілька годин. Але це не пост-реклама розширення, я лише намагаюся вам навести підтвердження описаним думкам, тому давайте повернемось до основної теми (лінк на розширення доданий лише для того, щоб ви могли впевнитися, що воно існує і в нього навіть є декілька сотень активних користувачів ;)).
Маленьке уточнення: я все ще вважаю, що наразі розробка великого продукту для тисяч щоденних користувачів неможлива без якісної роботи команди розробки. Але давайте не забувати, що маркетинг, а значить і вебаналітика, є рушійною силою процесу «від першого користувача до десятитисячного і далі». А оскільки MVP вже можна створити на low-code/no-code платформах, і відбувається все, що я описав вище.
На перший погляд, це (можливість створити MVP на low-code/no-code платформах без участі розробників) звучить як перевага, але є й зворотний бік – конкуренція, особливо за увагу, загострилася ще більше. Якщо маркетингові кампанії не спираються на точні дані, компанії ризикують витрачати бюджети даремно. Маркетологи можуть скільки завгодно перебудовувати customer journey та тестувати нові креативи, але якщо у цьому процесі немає аналітики, то вся ця діяльність стає хаотичним набором припущень. Чи працює креатив? Чи правильний канал комунікації? Чи потрібно змінювати пропозицію?
Без даних неможливо отримати відповіді на ці питання. Як я вже казав вище, ми маємо розуміти, як водити автомобіль маркетингу)
Як ви вже зрозуміли, з огляду на все вищеописане, вебаналітика стає головним інструментом контролю та оптимізації і прямо впливає на розвиток digital-маркетингу у 2025 році. Тому давайте перейдемо до її трендів.
Основні тренди вебаналітики у 2025 році
1. Server-side tracking
У маркетологів з’являється все більше інструментів – Google Ads, Facebook Ads, GA4, Pinterest, Bing, LinkedIn, TikTok, сервіси для запуску А/Б-тестів та персоналізації, сервіси email-розсилок… Список можна продовжувати і доповнювати мало не щодня. А це означає: більше скриптів, більше тегів, більше коду… і як наслідок – повільніший сайт.
А тепер уявіть ситуацію: ви витрачаєте бюджет на трафік, запускаєте рекламу, користувач переходить на сайт, і... частина відвідувачів просто не дочекалась його завантаження. Коли мова йде про конкурентні ніші, кожна секунда завантаження – це втрачені ліди, покупки, заявки.
І ось тут на сцену виходить Server-Side Tracking (і найпростіший спосіб його реалізації з допомогою Server Side Google Tag Manager).
Поки багато хто обговорює лише його роль у переході на first-party аналітику, інша, не менш вагома перевага цього підходу – відчутне прискорення завантаження сайту.
Чому так відбувається? Бо замість десятків запитів до сторонніх систем напряму з браузера користувача усі вони тепер летять до одного єдиного серверного контейнера, де вже маршрутизуються далі. Це:
- зменшує кількість зовнішніх бібліотек;
- знижує навантаження на браузер;
- і як наслідок позитивно впливає на швидкість взаємодії відвідувача з сайтом.
Але швидкість – не єдина важлива перевага. Збір first-party даних ще один великий козир, про який я не пишу детально тут тільки тому, що про нього і так вже багато написано. Окрім цього, Server-Side GTM також:
- Допомагає отримувати точніші дані за рахунок меншої втрати подій.
- Дозволяє повністю контролювати, які саме дані і куди відправляються..
- Дозволяє зберігати ідентифікатори аналітики та API-ключі на сервері, а не в публічному коді.
- Підвищує ефективність Content-Security Policies.
Так, для старту роботи з server-side GTM вам знадобиться трохи більше зусиль, але в 2025 році це вже не «просунутий рівень» – це базовий стандарт.
А якщо відчуваєте, що поточних знань недостатньо – курси з вебаналітики від PROANALYTICS.ACADEMY допоможуть швидко розібратись у темі.
2. Перехід від ізольованих даних до цілісного розуміння поведінки користувачів
У 2025 році бізнес уже не може дозволити собі працювати із фрагментованою інформацією – дані з різних систем потрібно об’єднувати в єдину екосистему, щоб отримати повноцінну картину поведінки користувачів і роботи вашого бізнесу. Цей тренд складається з двох ключових напрямків:
- Використання централізованих сховищ даних для побудови комплексних звітів та подальшого аналізу.
- Застосування цих даних для персоналізації маркетингових комунікацій.
Почнемо з першого. Вище я вже писав, що сучасний бізнес використовує безліч інструментів: Google Analytics 4, Facebook Ads, Google Ads, CRM, email-сервіси тощо і про проблему, до якої це призводить. Але вона не єдина: кожна з цих систем працює у своїй логіці, має власні моделі атрибуції, часові рамки, щодо обробки даних, правила підрахунку певних показників – і, як наслідок, ви отримуєте різні дані за, здається, одними і тими самими метриками.
Знайома ситуація?
- Facebook Ads показує 100 тис. грн доходу;
- Google Ads теж 100 тис. грн доходу зі свого каналу;
- Google Analytics 4 фіксує лише 140 тис. грн доходу з обох каналів разом;
- А за даними CRM-системи всього в компанії доходу було за цей період 150 тис. грн.
При цьому кожен спеціаліст у команді доводить, що його цифри правильні.
Як в такій реальності можна приймати зважені і правильні рішення?
Єдиний вихід – зібрати всі дані в одній системі. У таке сховище можна зібрати всі дані з сайту, CRM, рекламних систем, поштових сервісів, систем колтрекінгу [додайте свої сервіси] і побудувати наскрізну аналітику, що дозволить мати одне джерело правди і на основі нього приймати важливі рішення.
Своєю чергою збір даних в єдину систему створює основу для наступного тренду – персоналізації маркетингових комунікацій.
3. Персоналізація на основі даних
Сучасні користувачі очікують, що контент та товари будуть адаптовані під їхні вподобання. Наприклад, раніше на YouTube ми самі шукали відео. Сьогодні – відкриваємо платформу, і вона вже знає, що нам показати, навіть без пошуку. І саме тому ми більше дивимось, довше залишаємося і повертаємось знову.
Те ж саме відбувається з рекламою та маркетинговими комунікаціями:
- Email-розсилки адаптуються під поведінку користувача: якщо ви кинули товар у кошик, але не купили – ви отримаєте нагадування або персональну знижку.
- Реклама у Facebook чи Google автоматично показує релевантні оголошення на основі зібраної інформації.
- Сайти підлаштовують контент під відвідувача: якщо ви цікавились смартфонами – вам покажуть аксесуари саме до цієї моделі.
Ідеальний маркетинг 2025 року – це коли користувач отримує потрібне ще до того, як сам про це задумався. Але щоб реалізувати це на практиці, потрібно збирати дані з усіх точок контакту, об’єднати їх в єдину систему, проаналізувати та автоматизувати передачу у рекламні платформи чи email-інструменти. І звісно, що всі ці процеси так чи інакше стосуються вебаналітики.
4. Використання штучного інтелекту для аналітики
Тренди 2025 року в більшості сфер неможливо уявити без AI. Вебаналітика не виняток. Звісно, це ще не той рівень, коли AI повністю замінює аналітика, але використання AI-інструментів – беззаперечний тренд. Навіть якщо ці рішення поки що далекі від ідеалу, вони розвиваються надзвичайно швидко, і відкидати їх – це помилка. Як же AІ допомагає в аналітиці?
- Автоматизація щоденних задач. Більше не потрібно витрачати години на створення звітів вручну – AI допомагає їх будувати буквально за хвилини. Звісно, що все не так ідеально, як описано в попередньому реченні, але для деяких задач дійсно AI значно скорочує час виконання. Наприклад, ось такий NPS-аналіз я отримав в результаті одного промту на своїх даних:
- Персоналізація та навчання рекламних кампаній. Думаю, тут ні для кого не секрет, що всі рекламні системи вже давно почали в певній мірі використовувати AI-моделі для таргетингу оголошень та персоналізації, і цього року нас чекає ще більше нововведень.
- AI-агенти та спеціалізовані Chatи. Все більше аналітичних систем інтегрують можливості AI в свій функціонал. Навіть якщо ми говоримо про безкоштовні інструменти, то такий чат вже давно є в Clarity, і найближчим часом з’явиться в Google Analytics 4.
Перелік задач, які AI вже зараз допомагає успішно закривати, можна було б значно продовжити, але зосередити вашу увагу я хочу на тому, до яких змін веде цей тренд.
Якщо все більше базових задач можна буде закрити просто повідомленнями в чаті, і зробити це зможе хто завгодно, то справжня цінність аналітика полягає в розумінні, як налаштувати коректний збір даних, як правильно інтерпретувати їхню логіку в контексті бізнесу. Саме на ці задачі AI поки ще не здатний. AI може допомогти з відповідями, але саме людина вирішує, яке питання варто поставити.
5. Посилення регулювання збору даних
Напевно кожен, хто хоч якось дотичний до сфери інтернет-маркетингу, чув про DMA (Digital Marketing Act) та GDPR (General Data Protection Regulation) і обмеження щодо збору персональних даних, які прийшли разом з цими законами. Під загрозою штрафів бізнес, який працює в ЄЕЗ, був змушений переглянути свої підходи до збору даних та забезпечити отримання згоди користувача на обробку персональних даних.
Ну і навіть якщо штрафи вас не лякають, то ось ще одна причина почати про це задумуватись: нещодавно Google Ads почав блокувати доступ до рекламного кабінету для сайтів, на яких не налаштована передача згоди.
І навіть якщо ваша компанія зараз не працює на ЄЕЗ – рекомендую вже мати на увазі і планувати збір даних з огляду на ці правила. Згідно з дослідженням IAB Ukraine, закони про захист і конфіденційність даних у 2024 році поширювались вже на 137 країн, в яких проживає 79% світового населення.
Роль вебаналітики у зростанні бізнесу та оптимізації digital-кампаній
Історично вебаналітика починалася скоріше як набір базових звітів для маркетологів про трафік, джерела та перегляди сторінок. Але з часом вона перетворилася на стратегічний інструмент, без якого неможливо будувати ефективний маркетинг. Усі тренди, які ми розглядали, зводяться до однієї мети: краще розуміти свою аудиторію, діяти точніше та ефективніше. І саме вебаналітика забезпечує цей зв'язок між даними та діями, надаючи всі інструменти для аналізу та оцінки маркетингу. Завдяки їй ми знаємо прибутковість кожного рекламного каналу, слабкі місця воронки продажів, ефективність сегментів аудиторії та інші важливі деталі.
Підсумки
У 2025 році вебаналітика вже не просто опція – це необхідність. І якщо ви хочете йти в ногу з часом – ось ваш план на найближчі декілька місяців:
- Перейдіть на Server-Side трекінг.
- Налаштуйте збір даних з усіх систем, які використовує маркетинг, в одне сховище та побудуйте систему звітності, якій нарешті можна вірити.
- Намагайтесь персоналізувати комунікацію з вашими клієнтами на основі даних про їхні попередні взаємодії.
- Не бійтеся використовувати AI для пришвидшення процесів, але будьте з ним обережні. Зосередьтесь на вивчені тих тем, які AI ще довго не зможе покривати, і делегуйте AI рутину, яку він зробить так само добре, як і людина.
- Ну і при всьому цьому не забувайте поважати ваших відвідувачів і слідкувати за дотриманням норм щодо обробки та збору персональних даних.
Ну а якщо на якомусь етапі вам не вистачає нових знань, навичок чи глибшого розуміння інструментів, чекаю вас в PROANALYTICS.ACADEMY.
Бажаю вам бути в тренді та завжди залишатися на крок попереду ринку!