Кросовер Mercedes-Benz EQA: 486 км на одному заряді батареї

Фото: Mercedes-Benz

Електромобільний суббренд EQ показав першу з чотирьох запланованих на цей рік новинок.

Mercedes першим із преміумних марок оголосив про свою готовність перейти на «зелений» бік автомобілізації, відмовившись від двигунів внутрішнього згоряння. І навіть презентував 2016-го відповідний суббренд. От тільки його лінійка за п'ять років «розрослася» аж до пари моделей — EQC і EQV. Зате плани на два найближчі роки більш ніж наполеонівські: одразу вісім новинок.

Крім героя нашої розповіді, 2021-го шваби обіцяють презентувати флагманський ліфтбек EQS на базі S-класу, EQ-версію седана E-класу та компакт-кросовер EQB, точкою відліку для якого послужить 7-місний паркетник GLB.

EQA — не просто ще одна модифікація презентованого 2019 року кросовера GLA, а цілком самостійна модель. За тотожної колісної бази вона трохи довша та ширша і ґрунтовно перероблена зі стилістичного й особливо з аеродинамічного погляду. Адже низький коефіцієнт опору потоку повітря, що набігає, — запорука високої енергоефективності, а отже, і більшого пробігу на одній зарядці.

З допомогою пакету власних програм «віртуальної продувки» німці створили для EQA не просто власний аеродинамічний пакет, але й нову, автономну систему обдування, а також максимально вирівняли днище та підібрали оптимальний малюнок колісних дисків. У підсумку коефіцієнт аеродинамічного опору Cd знизився з 0,29 до 0,28.

Оскільки електрички не потребують радіаторної решітки, німці заново намалювали паркетнику анфас із власною оптикою та іншою пластикою капота й переднього бампера.

«EQA — прогресивна розкіш у її найспортивнішому вигляді. Ми створили повністю електричний кросовер для екологічної мобільності майбутнього — компактний і сучасний, — прокоментував вихід нової моделі Гордон Вагенер, дизайн-директор концерну Daimler AG. — Ідеальні пропорції кузова та неймовірний інтер'єр салону задають усе новіші стандарти».

Фото: Mercedes-Benz

А от в інтер'єрі принципових відмінностей від GLA не спостерігається — хіба що декор із внутрішнім підсвічуванням і характерними для електрокарів нюансами інтерфейсу «мерседесом» застосовуються вперше.

EQA дістав власну версію фірмової інформаційно-розважальної системи MBUX з оригінальними меню, сервісами, заставками та програмами. Так, допрацьована навігаційна система Electric Intelligence навчена знаходити оптимальні маршрути з огляду на розташування зарядних станцій, час зарядки, погоду, завантаженість доріг і навіть стиль водіння власника. Фірмовий застосунок Mercedes me Charge відкриває доступ до 450 тис. точок зарядки змінного та постійного струму в 31 країні, зокрема до 175 тис. громадських пунктів зарядки із «зеленою енергією», тобто виробленої з відновлюваних джерел. Крім того, застосунок дає змогу дистанційно підігріти крісла й повітря в кокпіті, щоб водій і пасажири сідали в уже теплий салон.

Щонайменше до весни в модельній лінійці буде тільки передньопривідна версія EQA 250 зі 190-сильним електромотором і тяговою батареєю місткістю 66,5 кВт·год. Першу сотню вона розмінює за 8,9 секунди і перестає розганятися лише після досягнення 160 км/год. За середньої витрати 15,7 кВт·год/100 км за циклом NEDC автономність ходу 2-тонного кросовера на одному заряді батареї становить 486 км.

«Ультрасучасний дизайн і інтуїтивне управління — дві головні особливості новинки, — зазначила Бритта Зеєгер, член правління Daimler AG, яка відповідає за маркетинг і продажі автомобілів Mercedes-Benz. — EQA дозволила вперше запропонувати нашим клієнтам повністю електричний Mercedes у сегменті компактних автомобілів, який забезпечує виняткову зручність у повсякденному використанні. Отже, її створення є важливою віхою на шляху до електрифікації наших автомобілів у всіх сегментах».

У традиційно багатій базовій комплектації — адаптивні світлодіодні фари, електропривід багажних дверей, інформаційно-розважальна система MBUX, «театральне» підсвічування салону (64 кольори) та багато іншого, включно з тепловим насосом, що використовує для обігріву салону не дорогоцінну акумуляторну енергію, а відпрацьоване тепло електричної трансмісії.

Для персоналізації автомобіля передбачено безліч опцій. Так, крім базового виконання Progressive, доступні декор-пакети Electric Art, AMG Line, Night Package та лімітована версія Edition 1, присвячена старту продажів кросовера. Її головними відмінностями стануть легкосплавні 20-дюймові диски замість штатних 18-дюймових і сидіння, що оббиті перфорованою шкірою з підкладкою фірмового для суббренда синього кольору.

Уже в травні лінійка поповниться повнопривідною версією з електромоторами на обох осях сумарною потужністю 270 к.с. плюс «далекобійною» модифікацією, яка зможе подолати понад 500 км (за стандартом WLTP) без підзарядки. До того ж німці обіцяють розширювати лінійку EQA не через звичайне підвищення місткості тягових батарей, а завдяки послідовному збільшенню енергоефективності всіх компонентів електромобіля.

Старт продажів моделі в Старому Світі призначений на 4 лютого, на домашньому ринку її оцінили в 47,5 тис. євро. Тоді ж стануть відомі й подробиці iї виходу на український ринок: прайс-листи, дати початку продажів і перелік доступних модифікацій. Але в будь-якому разі EQA 250 приїде до нас не раніше весни.

Фото: Mercedes-Benz


Читати на The Page