Редактор
«Авто» Сергій Суховський про новинки авторинку

Фото: Mercedes-Benz
П'ять років поспіль позашляховики залишаються найбільшим сегментом продажів компанії Daimler AG. Новинка закриє нішу в найзатребуванішому – компактному форм-факторі: вона орієнтована на сім'ї з дітьми і людей, які ведуть активний спосіб життя.
Воістину ажіотажний попит на компакт-кросовери робив появу цього паркетника питанням найближчого майбутнього. Показаний рівно рік тому в Шанхаї Concept GLB був насправді готовою до виробництва моделлю, лише злегка замаскованою виставковою мішурою накшталт «люстри» протитуманок, покришок з гіпертрофованими грунтозацепами й іншими декораціями, які можна швидко зняти.


Фото: Mercedes-Benz
Релаксаційний функціонал Energizing control/coach навчений підлаштовувати музику, підсвічування та програми масажу не тільки під манеру їзди водія і його настрій, але навіть під фізичні показники – такі як рівень стресу, якість сну тощо, тобто під все, що аналізують смарт-годинники та браслети.
Точкою відліку для неофіта стала поперечномоторна і передньопривідна платформа MFA2, на якій побудовано новітні GLA і A-класи. Утім, за всіма габаритними розмірами GLB куди ближче до «старшого брата» GLC. До того ж якщо останній може бути виключно п'ятимісним, то наш герой готовий взяти на борт сімох пасажирів. Що автоматично означає довгу базу за умови мінімальних звісів, вертикальну посадку та малі кути нахилу передніх стійок. Чи не нагадує це вам гелендвагенівську ДНК, про яку так давно і наполегливо просить сильна половина аудиторії бренду? У швабів вийшла відмінна альтернатива надмірно тінейджерському GLA та uni-сексуальному GLC.
«Цей культовий гранчастий дизайн додає Mercedes-Benz GLB безпомилковий характер класу SUV, – зазначає директор з дизайну всього Daimler AG Гордон Вагнер. – Чіткі форми з редукцією ліній і потужними поверхнями передають нашу філософію дизайну «чуттєвої простоти».

Фото: Mercedes-Benz
У сімейного компактвена Mercedes B, який випускається з 2005 року, ніколи не було AMG-версії. А ось GLB нею вже обзавівся. За ґратами Panamericana з вертикальними прутами знаходиться 2-літровий турбомотор, розкочегарений до 306 л. с. і 400 Нм. Реалізовувати ці поклади тротилу покликані посилений 8-ступінчастий «робот» AMG Speedshift DCT 8G і трансмісія 4Matic з електромеханічною багатодисковою муфтою підключення задніх коліс. Першу «сотню» кросовер розмінює по досягненні 5,2 с і перестає розганятися лише тоді, коли впирається в обмежувач, що спрацьовує на позначці 250 км/г.
Тільки не питайте, як компонувальникам вдалося втиснути у такий обмежений простір третій ряд сидінь. Мені з моїм баскетбольним зростом там робити нічого, а ось середньостатистичний українець (принаймні докарантинного періоду) вміщається там із запасом. Примітно, що обидва задні сидіння мають не тільки кріплення Isofix та ремені TOP Tether для дитячих крісел, але й зарядні роз'єми USB Type C для гаджетів. Тобто підлітки, що втикають у телефони навіть сідаючи в автомобіль, також будуть не проти поїздки на третьому ряду.
Ціни на моделі сімейства у млн грн з ПДВ

Для максимально зручної посадки-висадки на гальорку середній диван встановлено на санчата, і від зрушується вперед-назад у діапазоні 140 мм. До того ж його спинка розділена на три частини (40:20:40), у кожної з яких вісім положень за кутом нахилу. Німці рапортують про 967 мм простору для ніг пасажирів другого ряду – дуже гідний показник для класу. А у тих, хто сидить попереду, – взагалі рекордні 1035 мм.
Дивно, але навіть за умови складеного третього ряду в багажник вміщуються три портфелі з грошима або плазмовий телевізор в упаковці. Місткість п'ятимісної версії – 560 літрів «під полицею» (як у GLC) і цілих 739 літрів за максимально зрушеного вперед дивану. Ну а якщо скласти і його, корисний об'єм збільшиться до розмірів малосімейки — 1755 літрів.

Фото: Mercedes-Benz
Шваби не тільки просмикнули GLB крізь вушко голки досить щільного модельного ряду, але й змогли вмістити в габаритах класу 7-місцевий кросовер плюс надати характеристики, характерні для бренду AMG.
Салон повторює інтер'єрні рішення великих «мерседесів». Віртуальна комбінація приладів, яка вже стала обов'язковою, спарені 10,25-дюймові екрани, інформаційно-розважальна система MBUX, інкрустоване кнопками-сенсорами кермо і «турбіни» вентиляційних дефлекторів.
Гросбух опцій повторює старші моделі, включно з флагманським S-класом. Тут є буквально все і на всі випадки життя: матричні фари Multibeam з новим позашляховим скілом, адаптивний круїз-контроль, системи контролю перестроювання і допомоги в разі паркування, напівавтоматичний режим автопілота, адаптивна підвіска, повноприводна трансмісія і фірмовий позашляховий пакет Off-Road Engineering Package.

Фото: Mercedes-Benz
Навіть при складеному третьому ряді крісел в багажник легко вміститься сумка для гольфу або три портфеля, набитих грошима. Місткість п'ятимісної версії – 560 літрів «під полицею» (як у GLC) і цілих 739 літрів при максимально зрушеному вперед дивані. Ну а якщо скласти і його, корисний об'єм збільшиться до розмірів малосімейки – 1755 літрів.
Окремо варто згадати релаксаційний функціонал Energizing, що підлаштовуває під манеру їзди водія, його настрій і навіть особисті показники не тільки тональність і жанри музики, але й інтенсивність підсвічування, а також програми масажу.
Тобто автомобіль піклуватиметься про вас завжди. Як і даруватиме задоволення від його використання. Уявляєте, наскільки важко буде пересісти на автомобіль іншої марки навіть після пів року їзди на GLB? Відмінний варіант для першого «мерседеса».
