
Фото: Amanda Vick / Unsplash
У 2020 році індустрія моди зазнала чергової кризи та низки проблем, які вимагають блискавичного рішення та готовності діяти. Тренди у світі моди в новому десятилітті змінюються швидше за тренди на подіумах. Що чекає ринок упродовж цього та наступних років? Відповідь залежить від того, кого ви спитаєте. Але вже зараз можна виділити три великі загальні тенденції в модній індустрії: перехід в онлайн, глобальний тренд на екологічність, етичність fashion-індустрії та популяризація великих розмірів.
- Роль діджиталізації
Euromonitor і McKinsey підкреслюють важливість діджиталізації в індустрії моди. Технології змінили те, як споживачі здійснюють покупки та взаємодіють із брендами. А компанії на кшталт Rent the Runway залучили значні інвестиції за останні роки. З огляду на те, як розвиваються онлайн-платформи та маркетплейси, початківці та легендарні модні бренди повинні розширювати свою присутність в інтернеті, використовувати великі дані й аналітику, щоб пропонувати більш персоналізовані рішення та захопити більшу частку ринку. Соціальне дистанціювання під час кризи, спровокованої COVID-19, підкреслило важливість цифрових каналів більше, ніж будь-коли. І локдауни значно збільшили попит на онлайн-ритейл.
- Соціальна відповідальність модних брендів
Поряд із діджиталізацією ще однією ключовою тенденцією в галузі є стійкість (sustainability). Все більше споживачів турбуються про майбутнє планети і тиснуть на модні бренди, у яких немає екологічно чистих практик. Не випадково ми стали свідками експонентного зростання кількості брендів та ініціатив на ринку упродовж останніх двох років. За даними Textile Intelligence, компанії докладають всі зусилля, щоб змінити свої бізнес-моделі та розробити продукти, виготовлені з екологічно чистих матеріалів.
Greenwashing, інноваційні тканини, оренда, переробка та повторне використання є частиною їхніх стратегій. Наприклад, Adidas перетворює пластикове сміття, яке прибиває до прибережних районів, на перероблений поліестер і використовує цей матеріал у взутті та одязі. Щоб зменшити вплив на навколишнє середовище, Chanel інвестувала в стартап Evolved by Nature, який працює над заміною синтетичних добавок більш екологічно чистими альтернативами.
Купувати секонд-хенд (або орендувати, а не вибирати нове) стало ще одним популярним способом для споживачів не допустити появи речей на звалищі, уникнути необґрунтованого перенасичення у споживанні та дозволити собі більш дорогі бренди класу люкс. Унаслідок цього компанії, що спеціалузуються на оренді та перепродажу, зростають дуже швидкими темпами.
- Fashion-індустрія в Україні
Також і для українських брендів важливу роль відіграє тренд на стійкість. Звісно, на чолі з брендом KSENIASHNAIDER, де ДНК бренду полягає в переробці деніму на нові колекції. На сьогодні приблизно 50% колекції виготовляється з перероблених матеріалів. Також до тренду підключаються й дизайнери-початківці, скажімо, Postushna і Miyo. Колекції, які були представлені під час останнього сезону Ukrainian Fashion Week, виконані з перероблених матеріалів або вироблені зі стоків тканини.
- Plus-size та gender-neutral
Популярність модного одягу великих розмірів йде врозріз із іще одним соціальним трендом останніх років. Жінки отримують все більше і більше можливостей відчувати себе комфортно та любити своє тіло, незалежно від розміру одягу. У минулому багато ритейлерів запропонували недостатньо варіантів одягу великих розмірів, часто вони були розташовані в окремих секціях поруч із одягом для вагітних. Початок змінам у цьому питанні поклала Ешлі Грехем. Брендам, що зважають на тенденцію, вдалося значно зрости упродовж останнього часу, а глобальні ініціативи стали більш поширеними.
Зазвичай все більше модних брендів починають мислити нестандартно. Попит на моду, яка не орієнтується на гендерні аспекти, став дуже високим, а надто упродовж останніх двох років. 38% покоління Z і 27% міленіалів «повністю згодні», що стать більше не визначає людину так, як раніше. Тож все більше і більше брендів розширюються до нейтральної щодо гендеру моди, знаючи, що Gen Z і міленіали формують майбутнє роздрібної торгівлі.
Зручний одяг і яскраві кольори
Якщо на мить відкласти тренди в моді, то досі 2020 рік був дуже непростим і для fashion-індустрії, і для всього нашого суспільства. Люди відчувають соціальне дистанціювання дуже по-різному – залежно від їхньої особистої ситуації, місця розташування та віку. Але чи впливає цей досвід на поведінку покупців? Чи впливає він на те, як вони одягаються? Які справжні модні тенденції та стилі стануть актуальними з огляду на майбутнє після закінчення карантину?
Переговори з маркетологами та дизайнерами дають чіткі орієнтири на майбутні літо й осінь. І перші результати продажів після перезапуску в жіночому одязі підтверджують це: ні за яких обставин одяг не повинен бути занадто складним і суворим. Після багатьох тижнів офісу жінки вдома цінують певну невимушеність.
Одяг має бути зручним, навіть більше, ніж раніше. Він має бути м'яким і просторим: спортивні штани, класичні спортивні штани, проста сукня, яка легкою застібається. Кежуел полюбився багатьом і точно залишиться з нами надовго: він не зникне з ринку швидко, а, найімовірніше, стане важливим. Це можна побачити, скажімо, в осінніх колекціях 2020 року у Stella McCartney і Jil Sander.
З іншого боку, повернення до насолоди життям і свободою, яке буде відновлено, створює аналогію, відображену у виразних образах, свіжих і яскравих кольорах. Це також може включати в себе блиск, гламур та ексцентричність, які можна побачити в осінніх колекціях Christian Dior і Saint Laurent.
Загалом 2020 рік відкрився для індустрії моди в стані сильної нервозності та невизначеності. Водночас більшість керівників у галузі моди та бізнесу готуються до уповільнення зростання світової економіки. Ми в очікуванні того, як саме індустрія моди відображатиме та реалізовуватиме основні тенденції. Вони, звісно, також пов'язані з додатковими інвестиціями.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора