З 18 травня стартувала державна програма з підтримки українських підприємців, що потенційно можуть продавати на експорт свою продукцію через світові маркетплейси, такі як Etsy, Amazon, eBay та Shopify. Програма E-Export Intensive складається з навчальних семінарів та грантових можливостей. Які товари перспективно продавати на Etsy та що треба знати до виходу на популярний серед майстрів хендмейду маркетплейс, розповідає .
«Я професійний маркетолог, у цій галузі понад 15 років. Кілька років тому завела перший магазин на Etsy, бо хотіла подивитися, як у мене вийде робити маркетинг для свого проєкту. Це було хобі з приємними бенефітами», — своїм досвідом створення та ведення двох магазинів на Etsy поділилася із киянка Анна.
Що можна продавати на Etsy
Цей маркетплейс привертає увагу покупців, які шукають щось унікальне. Більшість приходить на Etsy по подарунки для близьких. Друга численна категорія покупців — творчі люди, які самі щось виготовляють та колекціонують красиві речі.
На маркетплейсі Etsy можна продавати шість категорій товарів:
- хендмейд — речі, які продавець створив своїми руками (одяг, картини, предмети декору тощо);
- товари для творчості — інструменти, фурнітура, інші матеріали та набори DIY (do it youself);
- цифровий арт — дизайнери можуть розміщувати файли для завантаження та приймати індивідуальні замовлення, наприклад, на портрети;
- унікальні принти на різних поверхнях — від футболки до чашки;
- вінтажні вироби — речі, яким 20 років і більше;
- майстер-класи та DIY-курси — у вигляді відео та цифрових презентацій для завантаження.
Остання категорія з’явилася нещодавно. Оскільки серед покупців багато творчих людей, то тематика курсів спрямована саме на таку аудиторію: як створити своїми руками гарну річ та як навчитися її продавати на цьому ж маркетплейсі.

Весільна тематика (речі, що дарують молодятам, або якими можна прикрасити весільний бенкет) мають великий попит на Etsy. Ілюстрація — скрін сторінки маркетплейсу
Чому продавці обирають Etsy
У вільний від роботи час Анна малює картини. Кілька років тому вона вирішила продавати їх саме на Etsy, тому що це був найпопулярніший маркетплейс для товарів ручної роботи.
«Картини — така ніша, де покупцеві неважливо, скільки робіт у магазині, щоб обрати щось для себе. А якщо, наприклад, магазин спеціалізується на декорі до свят, важливо мати широкий асортимент товарів. На момент відкриття магазину в мене було 15 робіт. Згодом я додавала нові — 1-5 на тиждень, залежно від того, скільки встигала написати», — розповідає Анна.
Чому вигідно продавати на Etsy
- Це популярний і великий ринок збуту. Etsy заснований 2005 року, натепер на ньому зареєстровано понад 7,4 млн продавців, а кількість покупців досягла позначки у майже 90 млн.
- Високі цінники та щедрі покупці.
- Відносно невеликі комісії.

Динаміка сукупного прибутку від продажів на Etsy. Інфографіка Etsy
Як підготуватися до відкриття магазину на Etsy
«До відкриття магазину я дуже детально аналізувала нішу. Дивилася, що схожого вже продають на Etsy. Виписувала ключові слова у табличку, робила за ними пошуки, аналізувала ціни конкурентів, їхні умови доставки та повернення, стандартні описи, теги. На основі цього я створювала свої описи таким чином, щоб підвищити шанси на увагу від органічної аудиторії», — пояснює Анна.
Важливо було опинитися серед потенційних конкурентів, але водночас відрізнятися від них. Ключовою відмінністю на Etsy має бути не ціна. Для товарів хендмейд та вінтажу більш важливі емоції, що вони викликають, унікальність роботи, свіжість ідеї.
Фахівці з просування на Etsy радять звернути увагу на оформлення магазину:
- назва має бути короткою, близькою до тематики товарів;
- лого яскравим та зрозумілим;
- оновлення асортименту має бути регулярним. Краще додавати по одній позиції раз на день, ніж по 30 позицій раз на місяць.

За статистикою Etsy, кожні пів секунди на маркетплейсі покупці шукають вінтажні речі. Скрін пошукової сторінки Etsy
Як розкрутити магазин на Etsy
Магазини на Etsy просувають за рахунок SEO-оптимізації сторінки та кожної окремої картки товару, які тут називають лістингами (listing). Анна називає п’ять чинників, що впливають на успіх магазину:
- попередній аналіз ніші;
- якісний фотоконтент;
- обов’язкове заповнення трьох основних секцій: shop title, shop announcement, about page;
- заповнення сторінки про політику повернення товарів;
- лістинги повинні мати ключові слова у заголовках, тегах, описах.
Анна не замовляла рекламу на маркетплейсі, просувала сторінку за допомогою безкоштовних інструментів. «Я дивилася, звідки люди приходять у магазин: на першому місці був пошук Google, на другому — пошук Etsy, на третьому — Pinterest. Я прицільно займалася акаунтом Pinterest, тому чимало покупців приходило з цієї мережі», — прокоментувала маркетологиня.
Який рівень англійської потрібен для ведення магазину Etsy
На маркетплейсі немає мовних версій: для реєстрації, створення та ведення акаунту потрібне знання англійської мови.
«Тексти для сторінки треба готувати з урахуванням популярних запитів у Google та ключових слів. Вони всі мають бути написані англійською. У мене вільна англійська, тому проблем із цим не було. Звісно Google-перекладач стане у пригоді тим, кому бракує мовного рівня. Але після онлайн-перекладачами варто перевіряти тексти, бо слова з подвійним значенням можуть перекладатися неправильно. Також варто перевіряти тексти у сервісах proofreading, що допомагають виявляти стилістичні та граматичні помилки», — порадила Анна.
Вести багатослівне листування з клієнтами їй доводилося нечасто. Одного разу це стосувалося надто тривалої доставки, коли клієнт вже почав вимагати повернення грошей. Але їй вдалося вмовити його ще почекати. Врешті він отримав товар. Іншим разом трапилася вимоглива клієнтка, яка хотіла побачити максимальну кількість деталей картини.
«Зазвичай я просто отримувала повідомлення на емейл про нове замовлення. Але це пояснюється моїм типом товару: він одразу готовий до відправлення, гарно описаний, розміри вказані. Втім на Etsy продають дуже багато кастомізованих товарів, коли, наприклад, пропонують вишити портрет вашого собаки. У таких випадках завжди буде маса нюансів, що треба обговорити», — пояснює Анна.
За що стягує плату з продавців маркетплейс Etsy
Реєстрація магазину на Etsy безкоштовна. Далі додавання кожної картки товару (listing) коштує 20 центів. Якщо за чотири місяці товар не було продано, щоб актуалізувати картку, треба знову сплатити 20 центів. Якщо товар продали раніше, то картка також стає неактивною.
Після продажу товару маркетплейс нараховує комісію 6,5% від вартості товару. Зауважимо, що це відносно невелика комісія. Наприклад, на Ebay продавці сплачують від 12,8% до 15,5% з продажу.
Політика Etsy щодо перепродажів
Etsy пильнує унікальність товарів, виставлених на продаж, тому суворо ставиться до перепродажів. Першим досвідом Анни на Etsy був магазин товарів ручної роботи з Африки: прикраси, тканини та декор, які привозили її друзі. «Товари були класні. Я продавала їх у категорії «хендмейд». Але мій магазин заблокували менше ніж за рік, через те що локація реєстрації та відправлення товарів «Україна» не відповідала опису товарів. Вони розцінили це як перепродаж», — поділилися Анна.
Як українцям відкрити магазин на Etsy у 2023 році
Власне процедура реєстрації магазину на Etsy стандартна, як і на інших маркетплейсах: вводиш у віконечко ім’я, прізвище, назву магазину, обираєш тематику, країну, банківські дані тощо.
Але від 26 квітня 2021 року для українців з’явився суттєвий нюанс: платформа більше не дозволяє реєстрацію магазинів з України, оскільки у нас не підключена їхня платіжна система Etsy Payments. Мінцифри вже протягом року повідомляє про перемовини, що веде з керівництвом платформи, але змін поки що немає. Тим часом для українців існує декілька варіантів, як продавати на Etsy.
Чотири рішення, як українці можуть продавати на Etsy у 2023 році
Відкрити магазин на Etsy на ім’я родичів або друзів в іншій країні
Правила Etsy дозволяють вказати власника як автора дизайну, а іншу людину — як виробника. І виробник зможе відправляти свої вироби з України, але гроші будуть поступати на закордонний рахунок власника магазина.
Ризик цього рішення: треба мати дуже надійну людину, яка буде власником вашого магазину.
Відкрити магазин Etsy за кордоном на своє ім’я
Для цього знадобиться ввести закордонну адресу, мати банківський рахунок та номер телефону країни реєстрації. І навіть не сумнівайтеся, адміністрація Etsy зателефонує вам, аби перевірити дані.
Нюанс: ви не зможете відправляти замовлення з України, бо ви вже зареєструвалися з іншої країни.
Другий нюанс: як і в попередньому випадку доведеться сплачувати податки у тій країні, де ви зареєструвалися. Це треба врахувати при ціноутворенні ваших товарів. Але є гарна новина: у більшості країн є мінімальна сума заробітків, що не оподатковується.
Хитрі люди пробували реєструвати магазин через VPN. Але досвід показав, що Etsy відстежують такі випадки: ваш магазин заблокують протягом кількох днів.
Приєднатися до чужого магазину Etsy
Після 2021 року Etsy дозволив працювати українським магазинам, що були відкрити раніше. Ви можете віддати свої товари під реалізацію власнику вже наявного магазину з напрацьованою репутацією. Це найзручніше для виробника, тому що йому не доведеться займатися початковою розкруткою. Але власника треба зацікавити своїм товаром. Йому також важливо довіряти новому компаньйону, бо затримка у відправленні, погане пакування і неналежна якість товару принесуть поганий відгук саме його магазину. Тож треба ставитися до такого партнерства відповідально.
Також важливо дібрати магазин, що тематично перегукується з вашими товарами, наприклад, дитячі іграшки та дитячий одяг.
Купити чужий магазин на Etsy
На OLX наразі пропонують кілька десятків готових магазинів на Etsy. Ціни коливаються від 18 тис. до 77 тис. грн. Ризик у тому, що за правилами Etsy продаж магазину іншому продавцю заборонений. Якщо адміністратори дізнаються про це, магазин заблокують.