Одяг та взуття — найбільша за кількістю пропозицій та найбільш популярна серед покупців категорія товарів на OLX. Як уподобання українців щодо онлайн-купівлі на OLX корелюють із трендами 2023 року на найбільшому світовому маркетплейсі Amazon, розповідає .
За даними дослідження Kantar Ukraine, у 2023 році 94% українців бодай раз купували товар онлайн. З них 14% зробили свою першу покупку в інтернеті протягом останнього року. Шукати товари в інтернет-магазинах українців змусила необхідність економити та незадовільний асортимент в офлайн-мережах. Першою покупкою в інтернеті для більшості стали предмету одягу або взуття, косметика, ліки та товари для дому.
Як змінилися продажі одягу та взуття у 2023 році
Аналітики OLX спостерігають найшвидше відновлення кількості пропозицій у категорії «Одяг та взуття»: за їхніми словами, вона майже повернулася до показників початку 2022 року та становить 4,3 млн оголошень. У березні 2023 року вони зібрали понад 4,8 млн відгуків від користувачів.
За даними JungleScout, товари цієї категорії також у топі найбільш популярних на Amazon. Серед опитаних клієнтів маркетплейсу 96% хоч раз купували речі, але на початку 2023 року продажі одягу дещо впали. Втім, вживані речі — одна з найпопулярніших категорій серед товарів pre-owned.
Які товари перспективно продавати на OLX у 2023 році
Одними з найбільш перспективних товарів на OLX є електроніка: мобільні телефони, компʼютери, техніка для дому й кухні. На 2 млн оголошень цієї тематики приходить 5 млн відгуків від потенційних покупців. Приблизно такий самий попит мають товари категорії «Дім і сад»: товари для будівництва та ремонту, меблі й предмети інтерʼєру, посуд та робочі інструменти: на 2 млн пропозицій — майже 5 млн відгуків.
Продажі електроніки та товарів для дому на Amazon також трохи зменшилися. Але користувачі маркетплейсу досі охоче купують вживану побутову техніку.
Чим відрізняються тренди українського OLX та світового Amazon
Взуття, одяг для дітей, іграшки та товари для школярів — одні з найзатребуваніших на українському маркетплейсі: 4 млн пропозицій у березні зібрали майже 3 млн відгуків.
На відміну від українців користувачі світового маркетплейсу нечасто замовляють іграшки чи інші товари для дітей на Amazon. Половина користувачів ніколи не купувала товари таких категорій.
Проте одним з основних трендів продажів на Amazon у першому кварталі 2023 року є продукти харчування, засоби для чищення, вітаміни та харчові добавки. Якщо перші дві категорії вже не вперше у топі продажів маркетплейсу і продажі таких товарів зростають, то вітаміни тільки завойовують ринок.
Аналітики OLX зауважили, що на майданчику порівняно до 2021 року зросла кількість пошукових запитів щодо харчових добавок та вітамінів на 50%. Але якщо порівняти абсолютні цифри з лідерами продажів, це не суттєва зміна. В Україні ці товари вважають надто специфічними для продажу онлайн.