Facebook Pixel

У кого зросли онлайн-продажі: тренди та нове дослідження

Майже кожен українець хоча б раз щось купував онлайн. Проте 14% наважилися на такий крок лише у 2022 році. Що спричинило таку поведінку споживачів та які перспективи онлайн-продажів в Україні у 2023-му, розповіли спікери конференції «Незламний ритейл», що відбулася 29 березня під час виставки WorldFood Ukraine.

Що і чому українці купують онлайн

Серед опитаних українців 94% мають досвід купівлі онлайн, з них 14% зробили свою першу інтернет-покупку минулого року. Найчастіше під час свого першого онлайн-шопінгу українці купували одяг та взуття, а також ліки, товари для дому і косметику. Про результати дослідження розповіла експертка з розвитку брендів Kantar Ukraine Катерина Калюжна.

«До 24 лютого 2022 року у категорії «Одяг та взуття» був досить високий бар’єр для купівлі онлайн. Бо багато незручностей: не можна поміряти, покупці були не впевнені у якості, а якщо не підійде, то пересилати туди-сюди виходить задорого», — прокоментувала Калюжна.

Найбільш поширені причини, що змусили українців все ж таки звернутися до онлайн-ритейлу:

  • в інтернеті простіше знайти дешевшу позицію, а українці були змушені економити;
  • скорочення асортименту офлайн-магазинів;
  • відсутність необхідного товару в офлайні.

Найбільш популярні онлайн-ритейлери, очікувано: Rozetka (62%) та Prom.ua (45%). У половини респондентів є застосунки цих маркетплейсів.

Які послуги українці почали замовляли онлайн

Під час повномасштабного вторгнення сервіс доставки Glovo додав можливість викликати лікарів додому та забирати аналізи з дому. Це стало актуальним на початку військових дій, коли люди не знали, куди звернутися по звичні сервіси. Пізніше компанія запустила через свій застосунок замовлення послуг з клінінгу та ремонту та відкрила доставку товарів нових категорій.

«Ми помітили тренд, що люди, які переїжджали у нове місто, не завжди були відкриті до фізичного контакту зі світом, тому ми розвивали нові для себе напрями», — розповіла керівниця відділу Q-commerce Glovo Україна Олександра Галазюк.

Онлайн-продажі продуктів скоротилися у 2022-2023 роках

На відміну від одягу, в Україні у 2023 році продукти зазвичай купують в офлайн-магазинах. Частка онлайн-продажів продуктів порівняно до 2021 року скоротилася: 36% у 2023-му проти 44%.

«Варто зауважити, що 2021-й ще був ковідним роком. У 2020-му, за ковіду, у нас активізувався розвиток застосунків та можливостей купити онлайн, і це було корисно. Проте у 2023 році люди повертаються в офлайн-магазини, коли йдеться про звичайні продукти», — повідомила Калюжна.

Керівниця дирекції з товарів Auchan Україна Алла Ковалевська впевнена, що за електронною комерцією майбутнє. «Ми у 2016 році електронну комерцію почали з 1%, зараз у нас більш ніж 7% від товарообігу. В Україні ще досить малий відсоток, в інших країнах в середньому понад 25%», — зауважила вона під час виступу на конференції «Незламний ритейл».

Подякувати 🎉