Майже кожен українець хоча б раз щось купував онлайн. Проте 14% наважилися на такий крок лише у 2022 році. Що спричинило таку поведінку споживачів та які перспективи онлайн-продажів в Україні у 2023-му, розповіли спікери конференції «Незламний ритейл», що відбулася 29 березня під час виставки WorldFood Ukraine.
Що і чому українці купують онлайн
Серед опитаних українців 94% мають досвід купівлі онлайн, з них 14% зробили свою першу інтернет-покупку минулого року. Найчастіше під час свого першого онлайн-шопінгу українці купували одяг та взуття, а також ліки, товари для дому і косметику. Про результати дослідження розповіла експертка з розвитку брендів Kantar Ukraine Катерина Калюжна.
«До 24 лютого 2022 року у категорії «Одяг та взуття» був досить високий бар’єр для купівлі онлайн. Бо багато незручностей: не можна поміряти, покупці були не впевнені у якості, а якщо не підійде, то пересилати туди-сюди виходить задорого», — прокоментувала Калюжна.
Найбільш поширені причини, що змусили українців все ж таки звернутися до онлайн-ритейлу:
- в інтернеті простіше знайти дешевшу позицію, а українці були змушені економити;
- скорочення асортименту офлайн-магазинів;
- відсутність необхідного товару в офлайні.
Найбільш популярні онлайн-ритейлери, очікувано: Rozetka (62%) та Prom.ua (45%). У половини респондентів є застосунки цих маркетплейсів.
Які послуги українці почали замовляли онлайн
Під час повномасштабного вторгнення сервіс доставки Glovo додав можливість викликати лікарів додому та забирати аналізи з дому. Це стало актуальним на початку військових дій, коли люди не знали, куди звернутися по звичні сервіси. Пізніше компанія запустила через свій застосунок замовлення послуг з клінінгу та ремонту та відкрила доставку товарів нових категорій.
«Ми помітили тренд, що люди, які переїжджали у нове місто, не завжди були відкриті до фізичного контакту зі світом, тому ми розвивали нові для себе напрями», — розповіла керівниця відділу Q-commerce Glovo Україна Олександра Галазюк.
Онлайн-продажі продуктів скоротилися у 2022-2023 роках
На відміну від одягу, в Україні у 2023 році продукти зазвичай купують в офлайн-магазинах. Частка онлайн-продажів продуктів порівняно до 2021 року скоротилася: 36% у 2023-му проти 44%.
«Варто зауважити, що 2021-й ще був ковідним роком. У 2020-му, за ковіду, у нас активізувався розвиток застосунків та можливостей купити онлайн, і це було корисно. Проте у 2023 році люди повертаються в офлайн-магазини, коли йдеться про звичайні продукти», — повідомила Калюжна.
Керівниця дирекції з товарів Auchan Україна Алла Ковалевська впевнена, що за електронною комерцією майбутнє. «Ми у 2016 році електронну комерцію почали з 1%, зараз у нас більш ніж 7% від товарообігу. В Україні ще досить малий відсоток, в інших країнах в середньому понад 25%», — зауважила вона під час виступу на конференції «Незламний ритейл».
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також