Facebook Pixel

ЄС обмежує імпорт електромобілів з Китаю митами на 5 років: які причини

Європейська комісія вводить мита до 35% на електромобілі з Китаю на наступні п’ять років. До цього розслідування ЄС виявило, що Китай отримує вигоду від несправедливого субсидування, яке економічно загрожує виробникам у союзі. Про це повідомили у на сайті Єврокомісії.

Що відомо про мита ЄС на китайські електромобілі

Єврокомісія завершила своє розслідування щодо субсидій на китайські електромобілі. У результаті ЄС встановлює компенсаційні мита на імпорт електромобілів з акумуляторами (BEV) з Китаю на п’ять років, оскільки виявилось, що Пекін отримує вигоду від несправедливого субсидування, що економічно загрожує виробникам BEV в ЄС.

Паралельно ЄС і Китай продовжують шукати альтернативні рішення, які були б сумісні зі Світовою організацією торгівлі (СОТ), а також ефективними у вирішенні проблем, виявлених під час розслідування.

Єврокомісія розглядає переговори щодо цінових зобов’язань з окремими експортерами, оскільки це дозволяють правила ЄС і СОТ.

Нові мита ЄС передбачають, що китайські виробники-експортери, які потрапили у вибірку, будуть обкладатися такими компенсаційними митами:

  • автовиробник BYD – 17,0%;
  • приватна автокомпанія Geely – 18,8%;
  • державний автовиробник SAIC – 35,3%;
  • Tesla – 7,8% (після запиту на індивідуальну експертизу).

Інші компанії-партнери виробників обкладатимуться податками у розмірі 20,7%. Для решти компаній, які не співпрацюватимуть, мито становитиме 35,3%.

Комісія стежитиме за ефективністю чинних заходів, зокрема, щоб не дати можливість для їхнього обходу. Водночас будь-який виробник-експортер, включаючи тих, хто тільки заходить на ринок, має право вимагати прискореного перегляду для встановлення індивідуальної ставки мита.

Також імпортери можуть вимагати відшкодування, якщо вони вважають, що їхній виробник-експортер не субсидується, або якщо їхня маржа субсидії менша за мита, сплачені імпортерами. Таке звернення має бути належним чином обґрунтоване та підтверджене відповідними доказами, повідомили в ЄК.

Quote«Ми вітаємо конкуренцію, зокрема й у секторі електромобілів, але вона повинна мати справедливі та рівні умови гри. Ухваливши заходи після ретельного розслідування, ми виступаємо за чесну ринкову практику та європейську промислову базу. Паралельно ми залишаємося відкритими для можливого альтернативного рішення», – сказав Валдіс Домбровскіс, виконавчий віцепрезидент і комісар ЄС з питань торгівлі.

Нагадаємо, за підсумками 2023 року продажі електромобілів на глобальному рівні наблизилися до 14 млн одиниць. Основна частка продажів, а це 95%, припадає на Китай, Європу та США. Йдеться не лише про електрокари на батареях (BEV), але й про гібридні електромобілі (PHEV) та машини на водневих паливних елементах (FCV).

Подякувати 🎉