ЄІБ виділив Києву 100 млн євро кредиту на оновлення громадського транспорту. Фото: Київпастранс
Європейський інвестиційний банк виділить Києву 100 млн євро кредиту на закупівлю нового електричного громадського транспорту. Проєкт загальною вартістю у 270 млн євро реалізовуватимуть «Київпастранс» (у питаннях, що стосуються тролейбусів і трамваїв) та «Київський метрополітен» (щодо вагонів метро).
«Загалом проєкт покращить якість, надійність, безпечність та ефективність послуг громадського транспорту, а також допоможе зберегти та, ймовірно, збільшити частку громадського транспорту. Це сприятиме скороченню використання приватних транспортних засобів і пов'язаного з цим негативного впливу на довкілля та навіть скороченню викидів парникових газів. Отже, проєкт матиме позитивний вплив на умови життя киян, а також на навколишнє середовище», — ідеться в повідомленні ЄІБ.
У банку також вказують, що виконавцям проєкту потрібно звітувати про списання або утилізацію рухомого складу, на заміну якому буде придбаний новий транспорт.
Вказана сума виділяється столичній владі на 15-річний строк (пільговий період – 3 роки). Гранична податкова ставка за кредитом встановлена на рівні 1,85% у євро, повідомив перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.
Сьогодні, 7 грудня, депутати Київради підтримали проєкт рішення «Про здійснення запозичення до бюджету Києва шляхом залучення кредиту Європейського інвестиційного банку у 2021 році».
«Ці кошти підуть на придбання тролейбусів великої та особливо великої місткості, а саме: 65 тролейбусів довжиною понад 11,9 метра та 72 – довжиною понад 18,5 метра. Це буде низькопідлоговий транспорт, пристосований до всіх пасажирів, зокрема осіб з інвалідністю. Також придбаємо 50 нових вагонів метрополітену з асинхронним тяговим приводом вартістю до 50 млн євро для Святошинсько-Броварської лінії підземки», – розповів Поворозник.
Контекст. У лютому підприємство «Татра-Юг» стало переможцем тендеру на постачання трамваїв до Києва. Ідеться про 20 трамваїв довжиною вагонів 27 м, кількістю посадкових місць — 60 і загальною пасажиромісткістю близько 300 пасажирів, які Київ має отримати до 2023 року. Перший низькопідлоговий трамвай надійшов у столицю в серпні цього року.
В лютому 2022 року Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) та «Київський метрополітен» підписали кредитний договір на 50 млн євро на закупівлю 50 нових вагонів метро.