Компанія Danone у Росії зняла у своїй відеорекламі російського актора Михайла Пореченкова, який приїжджав до захопленого сепаратистами Донецька та стріляв там з кулемета у бік українських військ.
30 жовтня 2014 року на Youtube-каналі «Новороссия TV» було оприлюднено відео, в якому актор у захисному шоломі з написом «Press» стріляє з багатоповерхівки по позиціях українських військових з великокаліберного кулемета НСВ-12,7 «Утьос».
Через це СБУ та МВС відкрили кримінальні провадження проти Пореченкова за участь у терористичній діяльності так званої «ДНР».
Реклама викликала резонанс в Україні. Так, фінансовий аналітик Сергій Фурса на своїй сторінці у Facebook написав, що маркетологи компанії даремно запросили саме Пореченкова.
У «Данон Україна» також відреагували на рекламу з Пореченковим.
«Нам дуже прикро щодо ситуації, що склалася навколо реклами, яка транслюється в російському медійному просторі», — заявили в компанії.
Однак у компанії зазначили, що «Данон Україна» — лише частина міжнародної групи, а офіси в кожній країні працюють незалежно один від одного. Саме тому український офіс не може жодним чином вплинути на ситуацію в Росії.
Натомість обурені громадяни залишили низку коментарів, в яких засуджують відсутність активної реакції компанії.
«Якщо ви є частиною міжнародної групи, то ви спокійно можете повідомити головний офіс про цей інцидент з російським офісом, щоб у майбутньому компанія не фінансувала таких людей», — написав у коментарях Андрій Ковальчук.
«Ви зайвий раз лише підтвердили, що в корпоративній політиці вашого глобального бренду відсутня корпоративна політика та морально-етичні стопери», — відреагував на допис Віктор Литовченко.
Контекст. Група компаній «Данон» працює в Україні вже понад 20 років. Виробничі потужності компанії представлено двома заводами: «Данон Дніпро» у Херсоні та «Данон Кремез» у місті Кременчуці. Продукція компанії випускається під такими торговими брендами, як-от: «Веселий пастушок», «Актімель», «Живинка», «Простоквашино», «Растішка», «Актуаль», «YoPro», «Даніссімо».