Facebook Pixel

Верховна Рада повернула електронне декларування: які зміни

27 липня Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт № 9534 про відновлення електронного декларування. «За» проголосували 299 народних обранців.

Про це пише нардеп Ярослав Железняк.

Які зміни чекають на тих, хто подає декларації

Новий закон відновлює обов’язкове декларування для державних службовців, депутатів, суддів та інших посадовців, яке скасували з міркувань безпеки на початку повномасштабного вторгнення рф. Проєкт передбачає, що чиновники, які у 2022 — 2023 роках не подали е-декларації, мають подати їх протягом 90 календарних днів із дня набуття чинності цим законом.

Водночас особи, які виконують завдання в інтересах нацбезпеки та оборони, беруть участь у бойових діях і отримують додаткову винагороду, подають таку декларацію протягом 90 днів із дня скасування воєнного стану.

Також відновлюються спецперевірки декларацій. Самі декларації розміщатимуть на порталі НАЗК у відкритому доступі. Однак у них будуть відсутні деякі дані:

  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або номер паспорта громадянина України;
  • місце проживання;
  • дати народження фізичних осіб;
  • місцезнаходження об’єктів, які наводяться в декларації;
  • номера рахунків у банківській чи іншій фінансовій установі;
  • відомості про населені пункти, де розташовані об’єкти, що зазначаються в декларації, або де розташоване місце фактичного проживання, зареєстроване місце проживання;
  • ПІБ усіх інших осіб, зазначених у декларації (крім суб’єкта декларування).

Нагадаємо, що Національне антикорупційне бюро України (НАБУ) в жовтні 2020 року закрило реєстр електронних декларацій, а після повномасштабного вторгнення обов’язкове декларування статків для посадовців взагалі було припинено, і зараз це заважає антикорупційним органам.

Подякувати 🎉