Facebook Pixel

Вирватися зі снігового полону: інструкція як відкопати, відігріти і вивезти автівку

У відповідь на циклон, що посилюється, покроково розписуємо дії з вилучення автiвки з занесеної стоянки

Гірше автомобільних доріг у нас чистять тільки дворові. Тому до початку розкопок свого автомобіля, переконайтеся в тому, що ви знайшли саме свій замет і що виїзд з двору розчищений. Далі починаємо відкопувати ваше рухоме-нерухоме майно з ніжністю археолога.

Чистимо повітроводи

Передусім звільняємо від снігу і льоду повітроводи і кінцевик вихлопної труби і тільки потім відкопуємо прохід до дверей, щоб потрапити до салону і запустити двигун. Саме в такій послідовності. Бо, якщо включити обігрів, сніг і лід можуть викликати обмерзання і закупорку повітроводів.

Прогріваємо мотор

Щоб збільшити шанси відразу завести двигун, перевірте, чи всі електроприлади вимкнені — це знизить навантаження на замерзлу вночі батарею. Проверніть ключ запалювання наполовину і протестуйте її імпульсним навантаженням, наприклад, моргнувши кілька разів дальнім світлом. Це дозволить акумулятору прокинутися, а паливний насос встигне закачати в камеру згоряння порцію палива.

Не треба одночасно з двигуном вмикати двірники або пічку — дайте йому самому гарненько прогрітися, адже при виїзді із замету навантаження може виявитися помітно вище звичайного. Крім того, гумки двірників напевно за ніч прилипли до остогидлого скла і якщо спочатку його не відігріти, привід склоочисників до кінця зими не доживе.

Фото: Cardiziac

Фото: Cardiziac

Включаємо пічку

І тільки через п'ять-сім хвилин запускаємо опалення, причому гріємо салон. Не варто відразу подавати гаряче повітря на лобове скло — через різкий перепад температур воно може тріснути, є ризик появи тріщин на пластикових деталях. З тієї ж причини не варто застосовувати при очищенні автомобіля від криги гарячу воду або фени.

Очищаємо скло

Починати розкопки потрібно зверху вниз, тобто з даху до фар, які краще включити — так полій сходить швидше. Важливо видалити сніг із усіх дверних ущільнювачів, інакше протікання не уникнути. Не варто чистити бічне скло шляхом його опускання — так ви допомагаєте снігу і льоду проникнути всередину дверей. Які, змінивши свій агрегатний стан на рідкий, обов'язково замкнуть провод склопідйомників.

Найкраще з льодом впораються розморожувачі, які є в кожному магазині автохімії. Це досить універсальні засоби, які стануть в нагоді й для «зігрівання» дверних замків, приводів тощо. Старий дідівський спосіб очистити скло від криги — полити його коктейлем із склоочисника та спирту. І тільки коли лобове скло буде очищено, можна направити на нього гаряче повітря.

Очищаємо кузов

В арсеналі кожного водія повинна бути спеціальна автомобільна щітка зі скребком на кінці. Її щетина не дряпає лакофарбове покриття, якому взимку і так дістається. Щітка повинна бути з розсувною ручкою. Навіть якщо у вас невеликий автомобіль, за допомогою «телескопа» зручніше змітати сніг з даху. Робити це обов'язково — взимку кількість аварій через погану або обмежену видимість зростає в рази. Причиною стає не тільки не очіщене від криги скло, а й «снігові шапки». Коли переїжджаєш через лежачих поліцейських, сніг з даху засипає сусідні автомобілі, провокуючи потенційно небезпечну ситуацію на дорозі. Звідки до дорожньо-транспортної пригоди — рукою подати. А якщо різко загальмувати, цей замет сповзає на лобове скло. Щітки не в змозі впоратися з таким масивом снігу і ви щонайменше на кілька секунд втрачаєте «зір». Але ж можна і злякатися, вивернув кермо в бік або заблокував у глибокому гальмуванні колеса ...

Розчищаємо шлях

Очистити автомобіль від снігу — тільки пів справи, треба ще й прокласти йому шлях до свободи. Якщо рясні снігопади в вашому регіоні — справа звична, то крім щітки знадобиться шанцевий інструмент на кшталт лопати. Краще, якщо їх буде дві — штикова або саперна для пухкого і спресованого снігу і совкова для сухого. І чим більше снігу ви приберете на шляху проходження автомобіля, тим краще. Якщо прокопати колію до самого асфальту, колесам однозначно буде легше в плані зацепа, але є ймовірність сісти «черевом». Тому в якості умовної ватерлінії вибирайте пороги і бампери.

Топимо лід

Для здійснення процедури «між нами тане лід» найбільш досвідчені автомобілісти возять із собою взимку пакети з сіллю або гранули для котячих туалетів. Вони допоможуть «малою кров'ю» уникнути прослизання провідних коліс. Якщо немає — допоможуть вміст пісочниці, що знаходиться неподалік, гумові килимки з салону, порожні пластикові пляшки, дошки або навіть ганчір'я. Одним словом усе, що вдасться витягти з-під снігу. Крім солі та котячого реагенту розтопити лід допоможуть та ж незамерзайка і навіть звичайна рідина для миття скла.

Розгойдуємо ситуацію

Одна з найпоширеніших помилок, коли звільняєшся із замету, — надія на зчіпні властивості зимових шин. Насправді газуючи без міри, водій закопує авто ще сильніше. Ще одна помилка — рушати з місця з вивернутими колесами, які працюють в снігу як додаткові упори.

Вдалося зрушити автомобіль з мертвої точки, але не більше ніж на довжину колеса, — пів справи зроблено. Далі можуть допомогти амплітудні обертання кермом або розгойдування вперед-назад. Для передньо- і повнопривідної техніки краще ці маневри проводити на першій передачі, для «класики» — на задній. Ще один перевірений спосіб поліпшити зацеп – приспустити тиск у шинах заради збільшення плями контакту.

Буксируємо автомобіль

Коли вибратися самотужки ви не можете — час діставати трос. Просто всуньте один кінець в буксировочне вушко, а другий візьміть в руку, і сусіди зрозуміють вас без зайвих слів. Адже замети — це свято єднання всіх автомобілістів.

Подякувати 🎉