На тлі коронакризи в Україні з'явилася рекордна кількість нових великих магазинів

ТРЦ «Київ» у Полтаві. Фото: «Гуляй, Полтава»

ТРЦ «Київ» у Полтаві. Фото: «Гуляй, Полтава»

У січні — червні поточного року було відкрито 340 нових великих магазинів, що є рекордним показником за останні 10 років. Такі дані наводяться у звіті консалтингової компанії NAI Ukraine.

У сегменті FMCG найбільша кількість нових відкриттів припала на мережу АТБ (56 нових магазинів), «Коло» (47), «Делві» (18), Fozzy Group (17), Varus (12), Novus (8).

Найшвидші темпи розширення в сегменті товарів для дому продемонструвала мережа Jysk (13), за нею йдуть «Епіцентр» (7), який також розвивав бренди «Це Те» (сегмент побутової техніки й електроніки) та «Деко», і Leroy Merlin (2).

Telegram Logo

У сегменті drogerie найбільшу кількість нових торгових точок відкрив оператор Eva (20), а Prostor завдяки купівлі мережі «Космо» збільшив кількість своїх магазинів на 104.

Активно відкривалися магазини сегмента «Побутова техніка, електроніка та гаджети»: Eldorado — 7, «Фокстрот» — 4, точки видачі Rozetka — 7.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Серед fashion-ритейлерів найдинамічнішим гравцем виявилася польська LPP, яка відкрила дев'ять нових магазинів. Також нові торгові точки відкривали Intertop (2), Argo (1), LC Waikiki (3), H&M (2), «Адідас Україна» (2).

Водночас у першому півріччі сповільнився вихід на український ринок нових брендів. Перші свої магазини в Україні відкрили 4F, The Athlete's Foot (TAF), Fransa b.Young, Greyder і Gant, тоді як загалом 2019 року на ринок вийшли 12 міжнародних брендів.

bezymyannyy.png

Попри карантинні обмеження низка міжнародних брендів показують зростання прибутку: H&M (на 5%), Jysk (на 23,8%), Mango (на 70%).

Прибутковість ритейлу в Україні зросла поточного року з 25% до 30-40%, а строк окупності інвестицій скоротився до двох років. Водночас прибутковість девелопменту торговельної нерухомості все ще становить менш як 10% з окупністю приблизно 9 років, констатували в NAI Ukraine.

За період карантину зріс онлайн-ритейл, але його можливості все ще обмежені через дорогу доставку й необхідність додаткового персоналу. Тому цей канал забезпечує лише до 25% продажів, зберігається необхідність омніканальності, резюмували в компанії.

Додатково. Відновлення економічної активності в деяких сферах економіки на тлі пом'якшення карантину, а також реалізація відкладеного попиту, придбання товарів для забезпечення дистанційної роботи та навчання сприяли поліпшенню ситуації в ритейлі. У підсумку його обсяг у серпні зріс на 8,5%, а за результатами восьми місяців — на 6%.

В Україні назріла необхідність збалансувати інтереси роздрібних продуктових мереж і їхніх постачальників. Допомогти в цьому може новий закон, робота над яким розпочалася в Мінекономіки. Чому є потреба в чесних правилах гри для ритейлерів і виробників харчових продуктів і як їх встановити?

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини