Facebook Pixel

В Україні вироблятимуть «зелений», «блакитний» і «жовтий» водень — Міненерго

Україна розглядає розвиток водневої енергетики як один із ключових моментів декарбонізації економіки та технологічного оновлення країни. Паливний водень планують виробляти, застосовуючи електроліз енергії АЕС і станцій на відновлюваних джерелах (ВДЕ).

Водень сьогодні розглядається як один із базових чинників переходу до нового технологічного укладу. І в цьому питанні кожна країна стикається з одними й тими самими питаннями: як подолати технологічні бар'єри та доступна ціна водню, заявив Ярослав Демченков, заступник міністра енергетики України.

«У нас є перспективи отримання водню з електроенергії з ВДЕ. Тобто сонце, вітер, гідро («зелений» воденьThe Page). У нас є можливість отримувати водень із природного газу — «блакитний» водень. І в нас є велика потужність атомної генерації... тобто водень «жовтий» або «помаранчевий», який виходить з електроенергії атома», — пояснив заступник міністра.

Саме в цих напрямках в Україні зараз тривають дослідження можливостей майбутнього видобутку водню.

Україна має значні можливості для розвитку водневого ринку та інтеграції до європейського:

  • потенціал розвитку ВДЕ — до 2030 року частку ВДЕ в країні планують довести до 25%;
  • потенціал атомної генерації — планується модернізація наявних блоків АЕС і будівництво нових;
  • потенціал внутрішнього видобутку природного газу.

Воднева стратегія

«У цій стратегії ми оцінюємо потенціал внутрішнього споживання, виробництва водню та потенціал... постачання водню передусім до Німеччини, адже Німеччина поставила дуже амбітні плани: до 2030 року мати достатню кількість водню у своїй енергетиці», — сказав Демченков.

Водень для внутрішнього споживання — це насамперед металургійна та хімічна промисловість, а також агропром.

У питаннях щодо постачання розглядається використання наявної газотранспортної системи як найбільш економічно привабливий спосіб, особливо якщо говорити про транспортування на далекі відстані.

У цьому ключі також постає питання оцінки газотранспортної системи: що необхідно зробити, щоб ГТС мала можливість транспортувати водень у сумішах різної концентрації з природним газом.

«Зараз ера стратегій, нормативного врегулювання, технічної оцінки, сертифікації та стандартизації, ера підготовки пілотних проєктів», — завершив Демченков.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉