Facebook Pixel

Ускладнює, а не розв'язує проблему: що говорить бізнес про карантин «вихідного дня»

Кабінет міністрів ввів карантин «вихідного дня». Що про це думає український бізнес – розбиралося The Page.

ЄБА: бізнес може не витримати

В Європейській бізнес-асоціації (ЄБА) вважають, що жорсткий локдаун і закриття більшості бізнесів на вихідні завдадуть більше шкоди, ніж користі. На думку бізнесу, державі потрібен план, який складатиметься з розумних кроків, що базуються на світових практиках і накопиченому досвіді. Водночас необхідні чіткі й зрозумілі адаптивні кроки взаємодії з бізнесом, а не жорсткі тотальні обмеження, щоб підтримати й економічне здоров'я країни в тому числі.

Компаніям варто, що, власне, більшість уже і робить, шукати нові ніші й можливості, максимально підтримувати кожного працівника. Однак і влада повинна бути більш проактивною як у питанні протидії поширення вірусу, так і в питаннях підтримки населення і бізнесу.

Крім того, слід не тільки встановлювати правила, а й якісно контролювати їхнє дотримання населенням і бізнесом.

Асоціація рітейлерів: роботу потрібно контролювати

Асоціація рітейлерів України (РАУ) й Українська рада торгових центрів (УРТЦ) виступають проти введення карантину «вихідного дня» і пропонують Міністерству охорони здоров'я підписати меморандум про порядок роботи підприємств торгівлі й ТРЦ на час карантину.

Асоціації підтримують проведення належного контролю органами державної влади за дотриманням карантинних норм у ТРЦ і магазинах і вважають, що повинні бути зачиненими саме суб'єкти, які не можуть правильно організувати безпечну роботу свого закладу.

На їхню думку, через введення обмежень роботи магазинів у вихідні дні або часу їхньої роботи кількість споживачів у торгових закладах зросте в інші дні, що призведе до черг і скупчень, у тому числі в громадському транспорті, оскільки такі заходи не вплинуть на зменшення споживчого попиту. У зв'язку з цим треба не вводити карантин «вихідного дня» для торгових закладів, а сприяти налагодженій роботі з метою рівномірного розподілу покупців.

Рітейлери пропонують також дозволити ведення господарської діяльності в «червоній» зоні закладам торгівлі, ТРЦ та іншим підприємствам, так як це створює додаткові ризики для суб'єктів господарювання і не має позитивного впливу на зменшення захворюваності.

СУП: карантин «вихідного дня» ускладнить проблему, а не вирішить її

Союз українських підприємців (СУП) відзначає, що компанії в сфері обслуговування та надання послуг відвідувачам уже інвестували кошти у необхідні заходи для створення максимально безпечного середовища – захисні екрани, санітайзери, засоби індивідуального захисту для персоналу та відвідувачів, обмеження кількості покупців тощо.

«Наша бізнес-спільнота не вважає доцільним обмеження діяльності окремих галузей у вихідні дні, так як це може тільки ускладнити епідеміологічну ситуацію, а не вирішити її. Зокрема, в будні дні спостерігатиметься велике скупчення людей в установах, які потраплять під обмеження, навіть в неробочий час», – йдеться в повідомленні.

КВУ: це вплине на другий тур місцевих виборів

У Комітеті виборців України (КВУ) побоюються, що введення в Україні жорстких карантинних заходів у вихідні дні значно зменшить явку виборців у другому турі місцевих виборів.

«Існує дуже велика ймовірність того, що введення карантину «вихідного дня» може позначитися на ході голосування, зокрема, це може спричинити зниження або навіть обвал явки під час проведення виборів», – повідомляє «Інтерфакс-Україна».

Контекст. У 23 містах України проходить акція протесту проти введення карантину «вихідного дня».

Подякувати 🎉