Кабінет міністрів 4 грудня схвалив запуск пілотного проєкту щодо допуску приватних локомотивів на окремі маршрути залізниці загального користування. Про це повідомила пресслужба уряду.
Учасників та умови проєкту визначить Мінінфраструктури. За словами його голови Владислава Криклія, вже є пропозиції від компаній на участь, представники бізнесу заявили про готовність закупити необхідний рухомий склад та провести навчання машиністів.
«Допуск приватної тяги до роботи дозволить частково вирішити питання дефіциту тягового рухомого складу «Укрзалізниці» і протестувати функціонування ринку залізничних перевезень», — вважає він.

Участь у проєкті дозволить потенційним майбутнім приватним перевізникам протестувати свою готовність до відкриття ринку залізничних перевезень.
У ході пілотного проєкту також планують відпрацювати технічні та технологічні питання приватної тяги, а також безпеку перевезень. Результати будуть враховані при розробці підзаконних актів для імплементації нового закону про залізничний транспорт.
Контекст
- За останні роки на залізничному транспорті спостерігається падіння обсягів перевезень, низька швидкість доставки та обробки вантажів. Причинами цього експерти називають відсутність конкуренції, недосконалість технічної політики, значний знос рухомого складу та його дефіцит.
- Глава «Укрзалізниці» Євген Кравцов неодноразово заявляв, що приватна тяга — прямий шлях до банкрутства держкомпанії, але зараз згоден допустити приватників до роботи на збиткових маршрутах.
- «Укрзалізниця» заклала в проєкт свого фінансового плану-2020 понад 1,8 млрд грн на закупівлю тепловозів. Купувати їх компанія планує за кредитні кошти. В кредит вона також буде оновлювати електропотяги, але яку саме суму на це заклали — невідомо.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Цифрова безпека вимагає співпраці на всіх рівнях: Підсумки InfoSec Ukraine 2025 у Києві