«Укрзалізниця» уклала угоду з Deutsche Bahn: що це означає та що зміниться. Фото: facebook/Ukrzaliznytsia
«Укрзалізниця» домовилася з основним залізничним оператором ФРН — Deutsche Bahn — про співпрацю у сфері пасажирських перевезень. Йдеться про налагодження планування та розвиток пасажирських залізничних перевезень, оптимізацію закупівель і оновлення рухомого складу, повідомляє пресслужба УЗ.
Перший етап співпраці передбачає консалтинг. Очікується, що він завершиться до кінця 2021 року. Команда Deutche Bahn визначить обсяги перевезень і орієнтовну суму, яку потребує «Укрзалізниця» на оновлення рухомого складу. Німецькі експерти також оцінять перспективи закупівлі й виробництва пасажирського рухомого складу. Одним із їхніх завдань стане вивчення можливості виробництва регіональних електропоїздів, дизель-поїздів, вагонів для нічних поїздів у межах міжнародної кооперації за участю українського виробника.
Якщо все піде за планом, на другому етапі німецькі експерти візьмуться за безпосереднє управління пасажирськими перевезеннями. Це має відбутися вже у 2022 році.
В.о. голови правління «Укрзалізниці» Олександр Камишін повідомив, що завдання Deutsche Bahn полягає в розробленні дорожньої карти для впровадження перевезень пасажирів у далекому та приміському сполученні на найближчі п’ять років і моделі їхнього фінансування. Він наголосив, що завдяки співпраці з німецькою компанією «Укрзалізниця» змінить свою традиційну практику фінансування пасажирських перевезень коштом вантажних.
У Міністерстві інфраструктури наголосили, що домовленість між сторонами стала першим системним кроком до повної трансформації залізничних перевезень в Україні.
«Цього року держава вперше фінансує пасажирські перевезення «Укрзалізниці». Маючи належне фінансування і спираючись на досвід німецької залізниці, ми розпочинаємо «Велике будівництво» на «Укрзалізниці», яке торкнеться всієї інфраструктури, парку рухомого складу та сервісу», — зазначив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.
Контекст. Раніше цього місяця новим виконувачем обов’язків голови правління «Укрзалізниці» Кабмін призначив Олександра Камишіна, який не має досвіду роботи на залізниці, але раніше працював у компанії Ахметова. The Page розбиралося, чи насправді робота на олігарха може вплинути на подальші кроки керівника «Укрзалізниці» та з якими викликами йому доведеться зіткнутися.
Нагадаємо: у 2020 році «Укрзалізниця» підписала з Deutsche Bahn два меморандуми щодо співпраці. Однак уже через пів року на той момент голова УЗ Володимир Жмак заявив, що не бачить можливості та сенсу залучати до співпраці іноземних фахівців, зокрема й Deutsche Bahn. Цим він фактично перекреслив усі домовленості щодо взаєморозуміння та стратегічного партнерства.