Україна прийматиме ралі на електромобілях «Навколо світу за 80 днів»

Фото: Олександра Ершова

Гуру європейського електромобілізму Рафаель де Местре презентував маршрут марафону та свою безоплатно відновлену в Одесі «теслу».

Європейська преса називає іспанця не інакше як «євангелістом» — за відданість ідеї електромобілізації та не за роками невгамовну енергію. У 2012 році він наодинці проїхав навколо земної кулі на найпершій «теслі» — двомісному Roadster EV-1, встановивши цілу низку рекордів. Приблизно для третини країн його візит став першою появою електромобіля на їхній території.

З того часу де Местре не вгамувати — він і сам бере участь у всіх перегонах електромобілів, включно з нашим EV Trophy, й організовує їх. Його наймасштабніші проєкти — кругосвітні ралі 80 edays around the World і кільцевий чемпіонат Eco Grand Prix. Найскладніший і найпрестижніший етап останнього — 24 hours of Germany — виграла команда одесита Сергія Вельчева EcoFactor, який вважається одним із головних амбасадорiв вітчизняного електромобільного руху.

«Робити неможливе можливим — ці слова асоціюються в мене з Україною, — прокоментував Рафаель де Местре свій приїзд. — У 2012 році мені говорили, що об'їхати навколо світу на електромобілі неможливо, а я зробив це. Ба більше, коли світ практично нічого не знав про електрокари, уже тоді перші електромобілі, зроблені своїми руками, я зустрів саме тут, в Одесі».

Приводів приїхати до Південної Пальміри в іспанця було принаймні два. Крім безпосередньої презентації маршруту кругосвітнього ралі, він приїхав за своєю вірною Tesla Model S P85+ Signature. До стін EcoFactor одна з найперших європейських Model S потрапила після аварії в червні минулого року в Німеччині. Виявилося, що простіше, швидше й дешевше відновити «теслу» в Одесі, ніж у Німеччині.

Фото: Рафаель де Местре

«Я дуже хотів, щоб мій автомобіль зберіг якомога більше оригінальних матеріалів і деталей. Це пам'ять про мої подорожі — разом ми проїхали понад 460 тис. км. Українські майстри дослухалися до мене і змогли зберегти навіть запах салону. Хоча тут довелося перешивати й відновлювати майже все».

Йдеться про нетривіальний підхід Ілона Маска до бізнесу: свого часу заради мінімізації витрат він відмовився не тільки від автосалонів, але й від ремонтного бізнесу. Тобто все, що не можна відновити з допомогою простої заміни запчастин, потрапляє під страховий термін total crush і списується в утиль. І вже потім припливає до нас. Тільки зараз геній підприємництва на прикладі тисяч ремонтних сервісів, що спеціалізуються на «теслах», усвідомив, який прибуток недоотримує. І почав створювати повноцінні сервісні центри.

У німецькому представництві іспанцеві спочатку відмовили в допомозі, запропонувавши придбати новий автомобіль. А після його звернення до головного офісу компанії (де Местре є тест-пілотом і привілейованим клієнтом бренду) виставили попередній рахунок у €71 тис. Рафаель звернувся за допомогою до світової Tesla-спільноти, й EcoFactor зробив йому пропозицію, відмовитися від якої було неможливо. Одесити бралися полагодити електрокар безоплатно, а витрати на запчастини обійшлися іспанцеві в €12 тис.

На знак подяки іспанець прокладе маршрут наступного світового ралі через територію всієї України. Дистанція марафону складе 40 тис. км дорогами 25 країн на трьох континентах. Мета кругосвітнього ралі 80 edays — привернення уваги громадськості до необхідності скорочення викидів СО2 і популяризація екологічно чистого транспорту.

Фото: Сергiй Суховський

«Головне — вірити в себе. Наша команда радіє, що вчергове зможе заявити про нашу країну всьому світу з позиції творчості й усвідомленості. В Україні дуже високий інженерний потенціал і круті фахівці. Наша експертиза легко конкурує зі світовими виробниками. Для нас велика честь приймати в Одесі один з етапів ралі 80 edays, і ми активно працюємо над тим, щоб інтегрувати Україну у світову електромобільну спільноту».

«Мені вдалося домовитися з Рафаелем і змінити маршрут, провівши учасників значною частиною території нашої країни, — коментує зміни Сергій Вельчев. — Для нас велика честь приймати в Одесі один з етапів навколосвітнього ралі, і ми активно працюємо над тим, щоб інтегрувати Україну у світову електромобільну спільноту. Вчергове ми зможемо заявити про нашу країну всьому світу з позиції творчості та усвідомленості».

Ралі стартує в Барселоні й через Мілан, Відень, Цюрих, Прагу, Гамбург, Копенгаген потрапляє до норвезького Осло. Звідти на кораблях, які не використовують вуглеводні, учасники переправляться до канадського Галіфакса й кілька разів перетнуть кордони США та Канади. З аляскинського Анкориджа караван переправиться до корейського Кванджу й через Шанхай, Шиянь, Астану та Москву потрапить на територію нашої країни. Попередній український маршрут — Ужгород, Львів, Рівне, Київ та Одеса, де караван зупиниться на ночівлю. Після чого через Бухарест, Будапешт, Загреб і Монте-Карло повернеться до Барселони.

Скан: 80 edays around the World

Організатори запрошують приєднається до навколосвітнього марафону українські екіпажі. Можна брати участь як у ралі загалом, так і тільки в українській його частині.


Читати на The Page