«Укравтодор» переходить на будівництво автобанів із доменних шлаків

Держагентство «Укравтодор» планує у 2020-21 рр. використати 1,5 млн кубометрів доменних шлаків для будівництва автомобільних доріг у рамках програми «Велике будівництво».

Про це пише Олександр Тимощук, начальник відділу інноваційного розвитку «Укравтодору».

«Загалом 2020 року під час будівництва та ремонту автомобільних доріг планується використати приблизно 500 тис. куб. м матеріалів із металургійних шлаків, а наступного — збільшити обсяг використання орієнтовно до 1 млн куб. м», — повідомляє Тимощук.

За його словами, такі дороги будуватимуться передусім у Запорізькій, Донецькій, Дніпропетровській областях. Саме тут сконцентровано металургійні виробництва, які утворюють велику кількість промислових відходів. Значний їх відсоток — саме доменні шлаки.

Шлаки самі по собі є нетоксичними й не створюють навантаження на довкілля, але шлакові відвали займають багато місця. Тому використання металургійних шлаків дасть змогу звільнити території земельного фонду, які відведено під відвали.

Використання шлаків також позитивно впливає на довкілля й дає змогу зберегти природні ресурси, зокрема щебінь. Зменшення видобутку щебеню скоротить викиди забруднювальних речовин і пилу в повітря.

Фінансовий ефект також є: використання матеріалів зі шлаків має знизити собівартість будівництва доріг на 5 — 10%.

Шлаки (нім. Schlacke) у металургії — побічний продукт або відхід виробництва металу, який після очищення від залишків цінних компонентів (збіднення) спрямовується у відвал. Залежно від властивостей, можуть бути використані для зміцнення узбіч автомобільних доріг, облаштування шарів дорожнього одягу з незв'язних матеріалів, а також у складі матеріалів, оброблених бітумною або неорганічною зв'язувальною речовиною.

Використання шлаків у будівництві доріг передбачено «Концепцією Державної цільової економічної програми будівництва автомобільних доріг загального користування з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки».

«Велике будівництво» — програма, яка ставить за мету оновлення й будівництво понад 6 тис. км доріг, а також шкіл, дитсадків, медичних установ і спорткомплексів по всій країні.

Читати на The Page