Американський сервіс замовлення таксі та доставки їжі Uber залучив $8,1 млрд на IPO. Під час цієї фінансової операції інвестори погодилися викупити 180 млн цінних паперів компанії – по $45 за акцію, пише The Wall Street Journal. Втім, це стало найнижньою межею встановленого цінового діапазону у $44 – 50 за папір.
Незважаючи на те, що акції Uber розмістили у нижньому ціновому діапазоні, IPO компанії стало одним з найбільших. Ринкова капіталізація сервісу становить близько $82 млрд. Більше отримав тільки китайський рітейлер Alibaba, чия вартість після IPO у 2014 році склала $168 млрд, а також Facebook (104 млрд в 2012 році), пише The New York Times.
Спочатку Uber розраховував на капіталізацію від $90 млрд до $100 млрд. При цьому в останньому раунді приватних інвесторів у 2018 році компанію оцінили в $76 млрд, а організатори IPO Uber Goldman Sachs і Morgan Stanley оцінювали компанію в $120 млрд. Причиною падіння оцінки компанії Financial Times називає ситуацію на ринку: на початку цього тижня американський ринок акцій впав через торгову війни з Китаєм. Також на розміщення вплинуло різке падіння котирувань конкурента Uber на американському ринку – сервісу Lyft. Через це інвестори, які планують купувати акції Uber, відчули певне «протверезіння», додає CNBC.
На розміщення акцій вплинули також і страйки водіїв, які прокотилися світом кілька днів тому. Учасники акції заявляли, що таким чином власники Uber збираються «заробити мільярди доларів, у той час як водії живуть у бідності й стають банкрутами».
Зараз частки найбільших акціонерів, серед яких японський SoftBank і колишній глава Uber Тревіс Каланік, оцінюються у мільярди доларів.