Цього року святкові витрати у світі сягнуть $240,8 мільярда, причому понад половину онлайн-продажів забезпечать покупки мобільних пристроїв. У США 38% споживачів шукатимуть подарунки через соціальні мережі, а представники покоління Z планують збільшити витрати на 59%. В Україні ж у пріоритеті — обдумані покупки, більшість яких планується заздалегідь. У Іnweb зібрали ключові дані та тренди, щоб допомогти бізнесу орієнтуватися у святковий період (з 1 листопада до 31 грудня) і пристосувати глобальні підходи до українських реалій.
Прогнози витрат під час різдвяного періоду 2024 року
Очікувані витрати у світі за період з 1 листопада по 31 грудня 2024 року становитимуть 240,8 мільярда доларів. При цьому 43,7% витрат припадають на грудень, а решта 56,3% — на листопад.
У святковий сезон цього року частка доходів від покупок мобільних пристроїв у світі сягне рекордних 53,2% від усіх онлайн-продажів, досягнувши 128 мільярдів доларів.
Витрати у святковий сезон 2024 року за поколіннями та статтю
У США значна частина святкових витрат припадає на період з 15 по 24 грудня, складаючи 40% усіх різдвяних продажів.
- Покоління Z (1997–2012) планує збільшити свої витрати на свята на 59% за останні два роки.
- Міленіали (1981–1996) збільшать бюджети на 22% порівняно з минулим роком, залишаючись головними рушіями витрат.
- Покоління X (1965 –1980) зменшить святкові витрати на 9% порівняно з 2022 роком.
- Бебі-бумери (1946 –1964) скоротять свої бюджети на 6% порівняно з попереднім роком.
Близько 3 із 10 споживачів у США планують зменшити свої витрати порівняно з 2023 роком. У цьому сезоні чоловіки мають намір витратити на 13% більше, ніж жінки. У середньому ті, хто планує скорочення витрат, прогнозують витрати на рівні $776, що на 10% нижче, ніж торік. Таких споживачів наразі близько 29%. Водночас 26% покупців, навпаки, планують збільшити свої витрати, піднявши середній чек до $3076, що на 33% більше, ніж у 2023 році.
34% споживачів із доходом понад $65 000 на рік готові збільшувати свої витрати, тоді як серед тих, чий дохід нижчий за цю суму, таку готовність демонструють лише 21%. Це свідчить про суттєву різницю у споживчій поведінці, яка залежить не лише від економічних обставин, а й від рівня доходів. Минулого року середні витрати українців на святкові покупки становили близько 2,5 тис. грн, що перевищує показники довоєнного періоду, коли 57% планували витратити лише 1000 грн.
Найпопулярніші категорії покупок у різдвяний сезон
Більше половини покупців у США (54%) планують купувати подарунки для 2-5 осіб у святковий сезон. Ще 30% збираються підготувати презенти для 6-10 людей, а 9% планують обдарувати більше ніж 10 осіб.
Серед усіх респондентів найбільшою групою покупців були діти. Однак 66% представників покоління Z мають намір купувати подарунки для своїх друзів, тоді як серед бебі-бумерів цей показник становить лише 33%.
Основні категорії подарунків, що користуються найбільшою популярністю:
- Одяг, аксесуари та взуття — 60%
- Подарункові картки — 58%
- Іграшки, товари для дітей та малюків — 43%
- Електроніка — 41%
- Книги, відеоігри та інші медіа — 41%
- Ювелірні вироби — 32%
- Товари для краси — 32%
- Їжа — 25%
Плани щодо подарунків на різдвяні свята у різних поколінь
39% представників покоління Z планують придбати подарунок для себе в різдвяний період. Серед інших поколінь цей показник становить 32% серед міленіалів, 19% серед покоління X і 18% серед бебі-бумерів. При цьому є відмінності у виборі категорій подарунків. Наприклад, 60% бебі-бумерів віддають перевагу сертифікатам, що є найпопулярнішим варіантом для цього покоління. Натомість лише 38% представників покоління Z планують дарувати сертифікати на свята.
Найбільше попиту на одяг, аксесуари та взуття спостерігається серед представників покоління X (63%) та міленіалів (61%), які вважають одяг універсальним подарунком. 50% міленіалів та 43% людей з покоління X віддають перевагу електроніці. Покоління Z (31%) і бебі-бумери (25%) обирають більш доступні та прості варіанти подарунків.
Міленіали, які мають вік від 28 до 43 років, найчастіше купують іграшки для дітей — 57%. Тоді як покоління Z (48%) та бебі-бумери (31%) виявляють значний інтерес до книг і медіа. Для людей віком від 12 до 27 років косметика та засоби догляду є популярними подарунками (43%). Попит на ці товари значно знижується серед представників покоління X (27%) і бебі-бумерів (14%).