СБУ повідомляє, що з 2015 року триває постійне знецінення активів УЗ. Фото: lb.ua
Служба безпеки України (СБУ) відзначає посилення загрози функціонуванню галузі залізничного транспорту через неефективну діяльність наглядової ради «Укрзалізниці» (УЗ) щодо організації та контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємства.
Про це йдеться у доповідній записці голови СБУ Івана Баканова від 7 квітня прем'єр-міністру Денису Шмигалю, текст якої має у своєму розпорядженні агентство «Інтерфакс-Україна».
Глава СБУ повідомляє, що з 2015 року триває постійне знецінення активів компанії, що стало причиною системного невиконання фінпланів, призводить до суттєвого відставання темпів капітальних інвестицій в оновлення основних фондів від швидкості їхнього зносу. У 2018-2019 роках не досягнуто планових показників майже за всіма видами діяльності, через що виконання планів капітальних інвестицій у 2018 році склало 67,5%, а за дев'ять місяців 2019 року – 58,6%.
У спецслужбі вважають, що скорочення фінансування першочергових потреб УЗ було пов'язано, зокрема, зі значним збільшенням фонду заробітної плати, який з 2016 року зріс із 22,3 млрд грн до 44 млрд грн (насамперед це стосувалося керівників вищої та середньої ланки: спостережної ради, правління, керівників департаментів та регіональних філій). Члени спостережної ради УЗ у 2018-2019 роках отримали грошові виплати та премії на суму близько 50 млн грн за нібито «поліпшення фінансово-економічних показників товариства».
У лютому 2020 року УЗ оголосила про публічну закупівлю з очікуваною вартістю понад 85 млн грн. Предметом закупівлі є консультаційні послуги з підвищення операційної ефективності. В СБУ вважають, що таке підвищення є безпосередньо функцією і завданням голови, членів наглядової ради та членів правління компанії, а також її профільних департаментів.
У зв'язку з цим глава СБУ вважає за необхідне, щоб Мінінфраструктури розглянуло питання вдосконалення нормативно-правових актів, які дозволять посилити контроль держави за прийняттям управлінських рішень наглядовою радою УЗ, у кадровій політиці зокрема.
Додатково. Квитки на потяги УЗ вже з 1 червня можна придбати за 90 днів до дати відправлення, а не за 45-60 днів, як було раніше.
УЗ відкрила продаж квитків ще на чотири поїзди далекого прямування: Запоріжжя – Ужгород, Харків – Івано-Франківськ, Харків – Ужгород та Київ – Херсон. Ці поїзди почнуть курсувати з 19 червня через день.
Локалізація виробництва електровозів для УЗ повинна бути не нижчою за 50%. Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій.