Вантажне судно Ruby під мальтійським прапором, що перевозить тисячі тонн потенційно вибухонебезпечних добрив, має пройти через води Великої Британії. Про це повідомляє BBC.
Судно, яке раніше супроводжував буксир супроводу, було відхилено кількома країнами через його вантаж. На його борту знаходиться 20 тис. тонн аміачної селітри.
Королівська берегова охорона підтримує зв'язок з судном, яке, згідно з даними відстеження суден, перебувало в Північному морі біля узбережжя Кента у четвер вранці.
Судно, що належить мальтійській фірмі Ruby Enterprise, вийшло з північного російського порту Кандалакша в липні.
Національна морська служба з надзвичайних ситуацій заявила, що буде стежити за просуванням судна, яке прямує і через води Великої Британії.
Судна не зобов'язані запитувати дозвіл на проходження територіальними водами Великої Британії для законних цілей.
Супроводжуючий буксир Amber II, який відплив разом із судном з Норвегії, залишив Ruby в четвер вранці і попрямував на схід. Його нинішнім пунктом призначення вказано Роттердам, Нідерланди.
Хоча немає жодних ознак безпосередньої небезпеки від вантажу, ця ж хімічна речовина спричинила руйнівний вибух на складі в Бейруті у 2020 році. Аміачну селітру регулярно перевозять по всьому світу і використовують як добриво, але також застосовують у вибухівці. Судно перевозить у сім разів більше аміачної селітри, ніж та, що спричинила вибух у Бейруті.
Незабаром після відплиття з росії Ruby ненадовго сів на мілину після того, як, за повідомленнями, потрапив у шторм.
Потім він продовжив свою подорож навколо Кольського півострова і пришвартувався в Тромсе, Норвегія. Морська адміністрація Норвегії повідомила, що судно було перевірено компанією DNV Group на відповідність стандартам безпеки та охорони навколишнього середовища. Група виявила пошкодження корпусу, гребного гвинта і керма, але Ruby все одно був визнаний «придатним до плавання».
Як запобіжний захід, DNV Group і Мальтійський реєстр прапорів наполягли на тому, щоб буксир супроводжував судно до кінця його подорожі.
За даними компанії MarineTraffic, що відстежує судна, судно прямувало до литовської Клайпеди. Але, попри те, що судно було визнано придатним до плавання, йому було відмовлено у вході до порту. Альгіс Латакас. Виконавчий директор портової адміністрації повідомив, що це сталося «через його вантаж».
Андреа Селла, професор хімії в Університетському коледжі Лондона, зазначив, що вантаж не становить високого ризику, якщо тільки на борту не виникне пожежа.
«Хоча я розумію обережність влади в Тромсе, я підозрюю, що ймовірність катастрофи, подібної до Бейрутської, відносно невелика. Було б також цікаво дізнатися, яким буде характер ремонтних робіт, оскільки очевидно, що зварювальні роботи можуть значно підвищити потенційний ризик пожежі», — сказав він.
За іншими повідомленнями, Швеція також запровадила заборону, але транспортне агентство Швеції це заперечує.
«Шведська влада лише відстежувала ситуацію на випадок, якщо б нам довелося вжити якихось заходів», — заявив представник агентства.
Протягом останніх тижнів Ruby рухався на південь уздовж узбережжя Норвегії і через Північне море та мав обмежену маневреність.
25 вересня він став на якір приблизно за 15 миль на північний схід від Маргейта, в графстві Кент, поблизу Дуврської протоки — одного з найбільш завантажених водних шляхів у світі.
«Судно наразі надійно стоїть на якорі за межами територіальних вод Великої Британії, чекаючи на відповідні умови для дозаправки в морі перед проходженням через Ла-Манш», заявили у Агентстві морської та берегової охорони (MCA).
Дозаправка в морі є звичайною практикою і відбудеться відповідно до процедур безпеки і за сприятливої погоди, заявили в MCA.
Поточний пункт призначення вказаний як Марсакслокк на Мальті.
Але мальтійська влада повідомила місцевим ЗМІ, що судно може зайти в країну лише за умови попереднього вивантаження вантажу.
Марко Форджоне, генеральний директор Чартерного інституту експорту та міжнародної торгівлі, висловив занепокоєння щодо потенційної «екологічної шкоди».
«Якщо аміачна селітра почне витікати з судна і забруднювати море, судноплавство через канал доведеться перенаправити, щоб уникнути подальшого перенесення забруднення через його води», — сказав він.
Він додав, що збитки в результаті потенційного сценарію будуть «величезними» і спричинять «постійні перебої у судноплавстві».