Україна поставила 5000 тонн сталі від «Метінвесту» для будівництва корабля Королівського флоту Нідерландів Den Helder. 4760 тонн надійшло з «Азовсталі» ще до повномасштабного вторгнення, а 240 тонн – з італійського Metinvest Trametal.
Про це повідомила пресслужба «Метінвесту».
«Це не просто метал, це символ незламності українців і внесок у посилення обороноздатності наших партнерів. Це один із останніх проєктів, у яких використано сталь «Азовсталі», і такі новини для нас особливо важливі – як нагадування про значення роботи нашої команди і добра згадка про Маріуполь та наше підприємство, зруйноване ворогом під час повномасштабної війни», – сказала Наталя Кривошей, начальниця відділу зовнішніх закупівель «Метінвест-СМЦ».
Що відомо про корабель Королівського флоту Нідерландів з української сталі
Новий корабель бойового забезпечення Нідерландів Den Helder прибув до місцевого порту, що стало ключовим етапом його інтеграції до складу Королівського флоту.

Україна поставила Нідерландам маріупольський метал для Den Helder ще до початку повномасштабного вторгнення, у 2020-2021 роках. У конструкції корабля також використали продукцію італійського заводу Metinvest Trametal.
Для будівництва Den Helder використали 5000 тонн сталі «Метінвесту»:
- 4760 тонн – з «Азовсталі» у тимчасову окупованому Маріуполі, який росія знищила у 2022-му;
- 240 тонн – з Metinvest Trametal.
Den Helder – це корабель довжиною майже 180 м. Його основний екіпаж – 76 людей, але він може взяти ще 80. Він може одночасно обслуговувати до шести інших кораблів, перевозить понад 8 млн л пального, а також багато продовольства, води, боєприпасів та інших важливих ресурсів.

Корабель Королівського флоту Нідерландів Den Helder з української сталі. Фото: «Метінвест»
Корабель офіційно вступить до складу Королівського флоту 1 жовтня 2025-го під назвою HNLMS Den Helder. Корабель планують повністю запустити в середині 2026 року.
У цьому проєкті «Метінвест» працював разом з Damen Galati з Румунії – це велика суднобудівна верф, що входить до нідерландської групи Damen і виготовляє більшість кораблів на експорт, зокрема для військових.
Корабель почали будувати в грудні 2020 року. Кіль заклали у червні 2021-го, зібрали корпус, спустили на воду в квітні 2022-го, а основні роботи закінчили до травня 2023 року. Через чотири роки після початку проєкту корабель прибув у Фліссінген (Нідерланди) для фінального оснащення.
Із маріупольської сталі «Метінвесту» також побудували майбутній флагман Військово-Морських Сил ЗСУ – корвет «Гетьман Іван Мазепа». У 2024-му корабель вийшов на ходові випробування в морі.
Нагадаємо, група гірничо-металургійних компаній «Метінвест» за підсумками 2024 року отримала збитки у понад $1 млрд. Причиною цього стала втрата шахт «Покровськвугілля» – головного вугільнодобувного підприємства групи.