Міністерство промисловості і торгівлі РФ і технологічна корпорація «Ростех» обговорюють можливість передачі «Об'єднаній суднобудівній корпорації» (ОСК) феодосійський суднобудівний завод «Море» в анексованому Криму.
Це рішення у відомстві пояснили «необхідністю здійснення єдиної політики в галузі суднобудування в Азово-Чорноморському регіоні». Зараз відбувається вироблення механізму передачі заводу, пише «Коммерсант».
У «Ростех» відзначили, що верф для них є непрофільним активом, але її унікальні компетенції в сфері швидкісного суднобудування потрібно зберігати і розвивати.
Сам завод недозавантажений і вимагає серйозної модернізації. У 2020 році в Рахунковій палаті відзначали, що через санкції на «Морі» не змогли добудувати катер для усунення розливів нафти, якому не вистачало імпортних деталей двигуна.
А ось в ОСК повідомили, що «планують завантажувати завод військовими замовленнями, які підходять для цього майданчика, — тобто йдеться про кораблі і судна третього і четвертого рангу» зі спусковою вагою 1-1,5 тис. тонн. У корпорації бачать і перспективи розвитку на верфі композитного суднобудування.
Нагадаємо, що верф була передана «Ростех» в 2018 році за указом Володимир Путіна.
«Суднобудівний завод «Море» побудували в 1938 році. Судноверф виробляє швидкісні судна і кораблі військового і цивільного призначення з динамічними принципами підтримки: на підводних крилах, на повітряній подушці тощо. Підприємство випускає також прогулянкові яхти і катери з корпусами з алюмінієво-магнієвих сплавів.
Зокрема тут виробляються швидкісні катери типу «Сарган», багатофункціональні водолазні судна, катери-бонопостановщики, а також у кооперації з «Вимпелом» — судна на підводних крилах «Комета».
До анексії Криму, завод належав до структури держконцерну «Укроборонпром».