ПДВ на пальне треба залишити на рівні 7%, а збільшити акцизний збір — група «А-95»

ПДВ на пальне треба залишити на рівні 7%, а збільшити акцизний збір — група А-95

Підхід до оподаткування моторних палив в Україні потрібно змінити, щоб мінімізувати зростання цін. Ставку податку на додану вартість (ПДВ) краще залишити на рівні 7%; бюджетні надходження можна забезпечити, збільшивши акцизний збір. У цьому переконані експерти Консалтингової групи «А-95».

«ПДВ – найбільш криміналізований податок. Зменшення ПДВ на пальне 2022 року призвело до зникнення схем з ухиляння від його сплати на ринку нафтопродуктів, оскільки це втратило сенс», – нагадав директор «А-95» Сергій Куюн.

Він упевнений, що повернення до ставки 20% призведе до «ренесансу масштабних схем» – з податковими «ямами», необлікованою готівкою на АЗС, фіктивними угодами купівлі-продажу нафтопродуктів.

Надходження до бюджету можна забезпечити коштом підвищення та збалансування акцизів. В «А-95» нагадують: акцизи простіше й легше адмініструвати – їх сплачують на митниці та на виробництвах, які простіше контролювати.

В «А-95» підрахували, що компенсувати бюджету не збільшення ПДВ із 7% до 20% можна акцизом на бензин і ДП за ставкою 190 євро за 1000 л (до 24 лютого 2022 року ставки були 213 і 139,5 євро відповідно) і 150 євро на скраплений газ (52 євро за 1000 л до повномасштабного вторгнення).

Нові ставки акцизу дадуть змогу уникнути нерівномірного податкового навантаження на споживачів різних видів палива.

У групі «А-95» упевнені, що ця пропозиція також допоможе уникнути зростання цін на пальне.

За розрахунками експертів групи, у запропонованому варіанті податки зростуть приблизно на 3 — 4 грн/л, а це «взагалі може пройти непомітно для споживачів завдяки зменшенню торговельної націнки в роздрібних мережах».

Водночас повернення до ставок акцизу та ПДВ рівня 2021 року загрожує зростанням податкового складника на 11 і 8 грн за літр для бензинів і дизпалива відповідно.

Також, нагадує Консалтингова група «А-95», збільшення акцизів – це крок до синхронізації ставок з європейськими, на що очікують міжнародні фінансові партнери України.

Контекст. У березні Сергій Куюн назвав повернення до «довоєнних» ставок ПДВ на пальне після 1 липня 2023 року «правильним».

Читати на The Page