Facebook Pixel
IT

Паспорт у застосунку «Дія»: як ним користуватися та де його приймають

Електронний паспорт у застосунку «Дія». Фото: Мінцифри

Електронний паспорт у застосунку «Дія». Фото: Мінцифри

Верховна Рада 30 березня 2021 року ухвалила в другому читанні закон, який прирівнює цифрові паспорти в застосунку «Дія» до паперових. Закон набрав чинності вже 23 серпня. The Page розповідає, навіщо це зробили, як користуватися е-паспортом, де його приймають, а також про те, як перевірити, чи справжній документ.

1

Навіщо в Україні прирівняли цифрові паспорти до паперових

Україна стала першою країною у світі, де цифрові паспорти в смартфоні стали повними юридичними аналогами звичайних документів. До цього часу використання цифрового паспорта регулювалося відповідною постановою Кабінету Міністрів і багато структур його не приймали. За словами міністра цифрової трансформації Михайла Федорова, користувачі «Дії» більше не матимуть цієї проблеми.

«Це не просто важлива подія в історії сучасної України та великий крок до впровадження режиму без паперу. Це унікальний світовий кейс, яким можна і варто пишатися».

Михайло Федоров

Михайло Федоров

віцепрем'єрміністр, міністр цифрової трансформації

Голова Комітету з питань цифрової трансформації Михайло Крячко раніше зауважував, що ухвалення закону забезпечить можливість використання електронних документів у мобільному застосунку на рівні зі звичайними паспортами, а державні органи не матимуть права вимагати паперові документи, якщо інформація вже є в реєстрах.

Telegram Logo

2

Як зареєструвати паспорт у «Дії» та як ним користуватися

Використовувати е-паспорт ви зможете лише в тому разі, якщо маєте біометричний закордонний паспорт або паспорт у вигляді ID-картки, бо дані зі звичайного паспорта-книжечки зразка 1994 року в застосунку не відображаються, а завантажити окремо інформацію про паспорт немає можливості.

Щоб почати користуватися е-паспортом, спочатку потрібно встановити застосунок «Дія» на свій смартфон, після чого пройти авторизацію, і «Дія» сама підтягне документи з демографічного реєстру. Якщо ви перевипускатимете паспорт, застосунок автоматично оновить його.

3

Де приймають паспорти в застосунку «Дія»

Приймати е-аналоги біометричного паспорта та ID-картки в застосунку «Дія» на законодавчому рівні повинні всі державні та приватні постачальники послуг із 23 серпня 2021 року.

Зокрема, цифрові паспорти можна буде пред’являти на території України для посвідчення особи та підтвердження громадянства. Проте це не стосуватиметься перетину державного кордону, в’їзду на тимчасово окуповану територію України та виїзду з неї.

Українці вже можуть користуватися цифровими паспортами в більшості життєвих ситуацій. Їх приймають:

  • ЦНАПи для надання державних послуг;
  • державні установи (міністерства, обласні держорганізації тощо);
  • суди;
  • організації, що надають послуги поштових відправлень;
  • супермаркети — для підтвердження віку;
  • банки — для підтвердження особи та здійснення касових операцій, а також для відкриття банківського рахунку онлайн;
  • авіакомпанії та аеропорти під час подорожей Україною;
  • організації, що займаються залізничними пасажирськими перевезеннями;
  • готелі;
  • музеї та розважальні заклади тощо.
Де приймають паспорт у застосунку «Дія». Фото: Мінцифри

Де приймають паспорт у застосунку «Дія». Фото: Мінцифри

4

Як перевірити дійсність паспорта в «Дії» та поділитися копією через «Дія.QR»

Документи в застосунку вводяться за принципом people-to-people, що дає змогу кожному самостійно перевірити дійсність цифрового документа. У «Дії» є зчитувач, яким можна просканувати QR-код іншого користувача. Для цього потрібно натиснути на іконку зчитувача в правому верхньому кутку та навести камеру смартфона на QR. Документ автоматично буде перевірено, а результати можна буде одразу побачити в застосунку. Усе це треба робити за наявності доступу до інтернету.

Ба більше, користувачі також можуть поділитися копією цифрового документа через «Дія.QR». Для цього потрібно:

  • авторизуватися в «Дії» та натиснути на зчитувач кодів, розміщений у правому верхньому кутку;
  • після появи запиту на копії цифрових документів натиснути «Продовжити»;
  • підтвердити передання копій цифрових документів;
  • надіслати електронного листа, який буде автоматично сформовано після всіх зазначених дій.

Коментарі

Всі новини