Facebook Pixel

На ракеті Дніпром: з Києва до Канева запустили швидкісні теплоходи

Швидкісний теплохід «Ракета» компанії «Нібулон» цього місяця здійснив свій перший одноденний проморейс Дніпром «Київ-Канев-Київ». Таким чином Держагентство розвитку туризму реалізує програму «реанімації» перевезень українськими річками.

Як вказано у повідомленні Мінінфраструктури, ця ініціатива дасть змогу виявити, чи є попит на такі подорожі і чи є сенс відновлювати регуляторні маршрути для туристів. Загалом у вересні буде здійснено чотири таких рейси. У планах міністерства також запустити рейси до Чорнобиля, Переяслав-Хмельницького і Трахтемирова.

Quote«Відновлення туристичних маршрутів рікою є частиною загальної стратегії розвитку внутрішніх водних шляхів міністерства. Ріка має стати зручнішою та безпечнішою як для пасажирських, так і вантажних перевезень», — зазначив міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

Першим у списку стоїть маршрут між столицею і Каневом із зупинками в інших містах. За попередніми розрахунками, він триватиме близько двох годин. Порівняймо, поїздка на звичайному теплоході з Києва до Канева зайняла б майже 5 годин.

Очільниця Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів зазначила, що розвиток річкових маршрутів є одним із пріоритетних напрямків в нашій країні.

Quote«Подорож на «Ракеті» — один із найяскравіших спогадів із мого дитинства. Свого часу десятки теплоходів Дніпром, Десною, Прип’яттю доставляли в різні міста сотні тисяч пасажирів. Ми обіцяли, що докладатимемо достатньо зусиль для відновлення туристичних маршрутів Дніпром. І спільно працюємо над цим. Такі теплоходи мають ходити з Києва не лише до Канева, а й Черкас, Чигирина», — додала вона.

За даними очільниці держагентства, у 2019 році Канев відвідало більше туристів, ніж Чорнобиль.

Експерти, як пише видання «ЦТС», поки що скептично ставляться до цієї ініціативи. Так, власник СК «Крилатий флот» Дмитро Власов вказав, що нині на заваді відродженню річкових перевезень стоїть низка факторів, наприклад:

  • низька купівельна спроможність населення;
  • короткий сезон навігації;
  • обмежена або відсутня інфраструктура;
  • виключення водних зупинок із транспортних хабів;
  • нестабільна робота судноплавних шлюзів;
  • відсутність сталих маршрутів;
  • забуття дорослого і незнання молодших поколінь про альтернативний водний транспорт.

«Ракета» — серія швидкісних пасажирських річкових суден на підводних крилах, які використовували в СРСР. У 1990-х роках цей транспорт став економічно невигідний, і більшість цих суден (у 1970-х їх було понад 150) продали за кордон. Деякі з них досі курсують у Греції, Таїланді та Канаді. У 2018-му Україна мала лише чотири судна, два з яких виготовили у 2002 році. Їх використовують у Миколаєві.

Подякувати 🎉