Міністерство енергетики бачить три сценарії транспортування промислового водню з України до країн ЄС залежно від виду транспорту та часових горизонтів.
«Україна ставить перед собою амбітні кліматичні цілі з декарбонізації енергетики, промисловості і транспорту... Використання «зеленого» водню є інструментом, який може забезпечити виконання поставлених цілей», — повідомила пресслужба Міненерго з посиланням на в.о. міністра енергетики Ольгу Буславець.
Зараз міністерство розробляє дорожню карту водневої енергетики України в короткостроковій, середньостроковій і довгостроковій перспективі транспортування водню.
Короткострокова перспектива передбачає транспортування водню в невеликій кількості в газоподібному стані в цистернах із допомогою вантажних автомобілів.
У середньостроковій перспективі розглядається можливість транспортування рідкого органічного водню (LOHC) вантажівками та залізницею.
У тривалій перспективі передбачається використання регіональної і транспортної інфраструктури газопроводів для місцевих перевезень у великій кількості і для обсягів експорту.
Перед впровадженням довгострокової стратегії транспортування Міненерго ретельно вивчить можливості газотранспортної системи для транспортування водню.
«Це питання потрібно додатково опрацювати разом з експертами ЄС щодо визначення маршрутів, а також опрацювати комплекс заходів із забезпечення надійності та безпеки роботи газотранспортної системи з новим енергоносієм», — уточнила в.о. міністра.
Контекст. Євросоюз затвердив Водневу стратегію до 2050 року, у якій Україна визначена пріоритетним партнером завдяки потенціалу виробництва «зеленого» водню й наявної інфраструктури.
Згідно з Green Hydrogen Recovery Report, в Україні планується створити 10 ГВт потужностей із виробництва «зеленого» водню до 2030 року. Велику частину цього обсягу призначено для експорту до країн ЄС.