Мер Києва Віталій Кличко підписав рішення на придбання комунальним підприємством «Київпастранс» 200 автобусів з дизельними двигунами на умовах фінансового лізингу.
«Це означає, що нікому немає справи до якості повітря в місті і рівня шкідливих викидів. При цьому, сам мер ще в 2019 році приєднався до ініціативи EBRD Green Cities programme, з метою створити більш комфортну середу для городян», — пише у себе на сторінці в facebook CEO «оператор ГТС України» Сергій Макогон.
Дійсно, видається дивним, чому кияни повинні дихати самими шкідливими вихлопними газами від дизельного палива. В той час, як європейські міста зобов'язуються до 2035 року повністю відмовитися від використання дизеля на міських автобусних перевезеннях. У специфікації лізингу значаться автобуси МАЗ саме з дизельними двигунами.
На думку Макогона, МАЗ, автобуси виробництва якого планується закупити в Київ, виробляє і більш екологічно чисті автобуси на метані. Отже, закупівля дизельних автобусів для Києва — це саме вибір столичного керівництва.
Фінансує цю закупівлю державний Укргазбанк на чолі з головою правління Кирилом Шевченком.
Контекст. Раніше стало відомо, що згідно «Стратегії розвитку Києва до 2025 року» планується придбати на умовах лізингу 200 автобусів на суму 50,7 млн євро, проте це швидше всього будуть екологічно брудні автобуси на дизельних двигунах. Негативні очікування виправдалися. За словами Кличка, всього в цьому році планується придбати 273 автобуси.
На даний момент знос автобусного парку «Київпастрансу» становить 75%, а відповідно до Стратегії розвитку Києва, ця цифра не повинна перевищувати 25%. За період 2018-2019 років було придбано лише 9 автобусів великої та особливо великої місткості. В даний час щодня на транспортні маршрути столиці виходять 353 автобусів «Київпастрансу».