Китай закликає ЄС ухвалити компромісне рішення щодо мит на китайські електромобілі. Водночас Франція заявила, що блок не поступиться у ключових питаннях, а також закликає Китай скасувати мита на бренди з ЄС. Про це пише Reuters.
Що відомо про торговельні сварки Китаю і ЄС
У 2023-му ЄС розпочав антисубсидійне розслідування щодо імпорту електромобілів китайського виробництва, які заполонили європейський ринок. У результаті у жовтні 2024-го блок погодив нові тарифи на ці авто.
Паралельно Китай нещодавно почав власне розслідування щодо європейської свинини та молочних продуктів, які імпортує країна. А у жовтні Пекін ввів тимчасове митне регулювання щодо імпорту бренді з ЄС для захисту національних виробників.
Міністр торгівлі Китаю Ван Вентао закликав Францію взяти на себе «активну роль», щоб дійти компромісу щодо торгівлі електромобілями, який влаштовуватиме обидві країни. За його словами, розслідування блоку стало проблемою, яка «серйозно завадила» співпраці між Китаєм і ЄС у галузі автопромисловості.
Заступниця міністра торгівлі Франції Софі Прімас відповіла, що ЄС не хоче ескалації у цьому питанні і продовжуватиме торгівлю з Китаєм, проте не піддасться тиску і не поступиться у ключових моментах.
«Ми продовжуватимемо захищати більш чесну конкуренцію, яка принесе користь усім», – йдеться в заяві Мінторгівлі Франції.
Одночасно Париж вважає «політичними та невиправданими» імпортні мита, які Китай ввів на європейський бренді.
На це Ван сказав, що китайські антидемпінгові розслідування щодо коньяку, свинини та молочних продуктів ЄС відповідали вимогам вітчизняної промисловості та були у рамках правил Світової організації торгівлі (СОТ), на «відміну від ЄС». За його словами, союз «поспішно» почав своє розслідування щодо електромобілів.
«Китай продовжуватиме проводити розслідування в суворій відповідності до закону, захищати законні права підприємств держав-членів ЄС, включаючи Францію, і виносити рішення на основі фактів і доказів», – заявив Ван.
Водночас китайський міністр торгівлі сказав, що Китай готовий працювати з Єврокомісією над «належним рішенням». Подробиці він не повідомив.
Нагадаємо, Європейська комісія вводить мита до 35% на електромобілі з Китаю на наступні п’ять років. До цього розслідування ЄС виявило, що Китай отримує вигоду від несправедливого субсидування, яке економічно загрожує виробникам у союзі.