Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Українська нафтопререробка після перемоги стане однією з найпривабливіших інвестиційних галузей — експерт

Інвестиції в українські НПЗ: куди краще вкладати. Фото: konkurent.ua

Інвестиції в українські НПЗ: куди краще вкладати. Фото: konkurent.ua

Україна навчилася працювати в умовах надвисоких цін на бензини та дизельне пальне. За часів домінування дешевого російського пального рівень премій (націнки) на імпорт пального становив $20 — 30/тонна до світових котирувань.

Невеликий розмір премій, на думку Сергія Куюна, директора «Консалтингової групи «А-95», яку він висловив в інтерв’ю The Page, буквально «душив» українську нафтопереробку. За 10 років країна фактично втратила п’ять із семи НПЗ, на плаву залишилися тільки Кременчуцький і Шебелинський заводи. Причина проста: інвестор не мав бажання йти в Україну, коли поруч є два потужні постачальники з низькими цінами (росія та білорусь).

Війна докорінно змінила ситуацію. Було дуже важко налагоджувати логістику нафтопродуктів з ЄС, коли ракети прилітали в Кременчук, а Шебелинка зупинилася. Премії до імпортованих у такий спосіб нафтопродуктів за часів дефіциту на українському ринку зросли до $350/тонна. Але це відкрило нам нові можливості.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Натепер премії впали до $90 — 130/тонна й у середньому нижче за $100/тонна вже не будуть, бо в осяжній перспективі дешеве російське та білоруське пальне не повернеться. Зазначене зростання премій дорівнює додатковому заробітку наших НПЗ. І це дуже серйозний стимул для відбудови цього сектору.

Quote«Чому наша переробка завжди була в такому «загнаному» стані? Бо заводи конкурували з дешевим російським і білоруським ресурсом, який завжди був у профіциті. Сьогодні цього продукту немає й, сподіваюся, ніколи більше не буде», — підсумував Сергій Куюн.

За його словами, конкуренція з дорогим європейським продуктом гарантує нашим НПЗ гарний заробіток. Тому зараз починають проглядатися перспективи не тільки для відновлення Кременчуцького НПЗ, а й навіть старих заводів у Надвірній і Дрогобичі, які не працюють уже понад 10 років.

Контекст. Нагадаємо: раніше директор «Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн розповів, чи можливе повторення паливної кризи зразка травня — червня 2022 року. Також він пояснив, як зараз працює український ринок пального.

Подякувати 🎉

Коментарі

Всі новини